Vi spelar Polytopia!

Vimes

Marinbiolog
Har ni testat Weekly Challange? Det Àr rÀtt trevligt. UpplÀgget Àr att alla spelar exakt samma scenario (samma karta, samma stam och samma motstÄndare) under en vecka. Man kan spela en gÄng per dag och ens bÀsta poÀng under veckan jÀmförs med övriga. Kul att förbÀttra och ta lÀrdom frÄn tidigare matcher. Jag Àr i Gold Leauge nu, men i scenariot nu spelar man alvtrams som jag inte har nÄgon kÀnsla för, sÄ jag kanske trillar ner i silver...

Last edited:

Basenanji

postd20modernist
Har ni testat Weekly Challange? Det Àr rÀtt trevligt. UpplÀgget Àr att alla spelar exakt samma scenario (samma karta, samma stam och samma motstÄndare) under en vecka. Man kan spela en gÄng per dag och ens bÀsta poÀng under veckan jÀmförs med övriga. Kul att förbÀttra och ta lÀrdom frÄn tidigare matcher. Jag Àr i Gold Leauge nu, men i scenariot nu spelar man alvtrams som jag inte har nÄgon kÀnsla för, sÄ jag kanske trillar ner i silver...
Mitt alvtrams blev demontrams?

Tant Ragnar

Gamle usling
Är @Brynolf och @Sidd inne pĂ„ sĂ„na hĂ€r spel? đŸ€” Kan tĂ€nka mig att det skulle kunna bli ganska bra trashtalk. Och om @RasmusL var med
☀
The more the merrier! SÀg till om ni vill vara med, eller om ni vill sÀtta upp ett eget parti, eller om ni vill ha tips pÄ bra glÄpord för att trash-snacka! @Brynolf @Sidd @RasmusL .

Basenanji

postd20modernist
PÄ vÄr lilla kontinent utspelar sig nu ett mÀktigt episkt drama: De Onda (Vimes lÀskiga spindlar) mot De Goda (Basenanjis oskyldsfulla, rena och Àdla enhörningar).

StÀll nu upp pÄ metanarrativet, @Vimes - lÄt det bli en saga som slutar lyckligt!

Tant Ragnar

Gamle usling
Vad Àr det hÀr? Spindlar? PÄ en annan kontinent?

LÄter som ett kanonbÄts-problem i mina öron!

HÅLL UT MODIGE ALV-BASSE! JAG KOMMER!

Tant Ragnar

Gamle usling
@Xyas : vi mÄste undsÀtta Basse frÄn spindlarna! Kan vi komma fram till en sorts fredlig lösning pÄ vÄr lilla kontinent sÄ att vi kan bygga bÄtar?

Vimes

Marinbiolog
Som representant för den Àdla och rÀttrÄdiga cymanti-stammen vill jag ta detta tillfÀlle i akt att vidarebefodra följande meddelande till stammarna pÄ andra sidan havet: "alverna" har, medelst pervers teknologi, förvridit skogens fridfulla djur till fasansfulla monster som trots vÄra heroiska försök att stoppa dem, strövar fritt över kontinenten och slaktar allt i sin vÀg. DÀrtill har "alverna" framfött drakar - vidunder frÄn forntiden - i de stinkande hÄlorna under sina stÀder. Vi tappra cymantier försvarar oss stÄndaktigt men kan inte stÄ emot det vÄld och den grymhet "alverna" slÀppt lös pÄ vÄr kontinent och vi fruktar att - om inte undsÀttning frÄn vÄra bröder pÄ andra sidan havet kommer - mörkret i "alvernas" hjÀrtan snart kommer strÀckas ut likt skugglika tentakler över inte bara vÄr kontinent utan över haven bort till er. Denna ondska borde kvÀvas i sin linda om den inte ska tillÄtas dominera hela vÀrlden med sitt gift!

Xyas

Swashbuckler
@Xyas : vi mÄste undsÀtta Basse frÄn spindlarna! Kan vi komma fram till en sorts fredlig lösning pÄ vÄr lilla kontinent sÄ att vi kan bygga bÄtar?
Absolut, bara sluta stampa runt med jÀttar i mina skogar sÄ ska vi nog sÀnda tusen skepp för Basse.

Basenanji

postd20modernist
Ni fattar att det dÀr Àr kod va?

Som representant för den Àdla och rÀttrÄdiga cymanti-stammen vill jag ta detta tillfÀlle i akt att vidarebefodra följande meddelande till stammarna pÄ andra sidan havet: "alverna" har, medelst pervers teknologi, förvridit skogens fridfulla djur till fasansfulla monster som trots vÄra heroiska försök att stoppa dem, strövar fritt över kontinenten och slaktar allt i sin vÀg. DÀrtill har "alverna" framfött drakar - vidunder frÄn forntiden - i de stinkande hÄlorna under sina stÀder. Vi tappra cymantier försvarar oss stÄndaktigt men kan inte stÄ emot det vÄld och den grymhet "alverna" har slÀppt lös pÄ vÄr kontinent och vi fruktar att - om inte undsÀttning frÄn vÄra bröder pÄ andra sidan havet som - mörkret i "alvernas" hjÀrtan snart kommer strÀckas ut likt skugglika tentakler över inte bara vÄr kontinent utan över haven bort till er. Denna ondska borde kvÀvas i sin linda om den inte ska tillÄtas dominera hela vÀrlden med sitt gift!

Vi alver gÄr under, men Ànnu Àr tid att rÀdda vÀrlden!

Xyas

Swashbuckler
@Xyas och @Basenanji. Vad sÀgs om en Trippelallians För Fred och VÀlstÄnd? Ska nÄgon av oss ha en chans att rubba @Tant Ragnar behöver vi sluta vÀnskapens och broderskapets band likt ett bÄlverk mot Tant Ragnars tyranni.

View attachment 23684
Jag Àr pÄ (förutom att jag kommer ryka pÄ ett ögonblick, men det Àr detaljer). Polytopia behöver med krabbmentalitet med allianser mot ledaren.

Basenanji

postd20modernist
Basse gÄr till Polytopia-terapeuten, del DCCXCVXIII

Terapeuten: NĂ€men hej, sĂ„ fint att vi kan ses igen! Jag hörde att du fĂ„tt lite
problem nu pĂ„ sistone?
Basenanji: mhm.
T: Jag hörde inte?
B: *vrider pÄ sig* mmhhmmmm
T: 

B: jamen okejrÄ jag klantade mig..igen!!
T: (ler) mm
du gjorde det va?
B: 
men..men
det var inte tÀnkt att det skulle

T: 
 (lÀgger huvudet pÄ sned, fortsÀtter att le)
B: jag hade en jÀtte-jÀttesmart plan! Faktiskt!
T: (nu vrider sig terapeuten)
B: 
jag tÀnkte att Vimes och Tant Ragnar sÀkert skulle..satsa pÄ nÄn sorts rush..och dÄ sÄ..
T: 
visst visst..men om vi backar lite
stÀmmer det att du gjorde det hÀr med en helt ny stam? Som du kanske inte riktigt behÀrskar?
B: ja kanske det dÄrÄ..men

T: fast du slarvade lite va? Du hade vÀl egentligen tÀnkt att spela med de onda Elyrion? Demonerna?
B: Ja! För de verkade helt op i den dĂ€r Weekly Challenge

T:
mm
 (ler igen)
T: 
och..hur gick det i den nu dÄ?
B: (efter en lÄng stund dÀr Basse stirrar argt pÄ terapeuten) ..ja det gick vÀl inge bra dÄ..
T: nÀ, det gjorde vÀl inte det om vi ska vara Àrliga?! Typ sist i bronze league?
B: (stirrar Ànnu mer argt)
T: 
och Ă€ndĂ„ skulle du prompt testa att spela Elyrion? Trots att du visste hur kass du var? Och sĂ„ valde du fel stam till pĂ„ köpet?
B: 
de dĂ€r tramsiga alverna Ă€r ju v Ă€ r d e l ö s a

T: 
mm
men inte nÀr Xyas spelar dem?
B: (stirrar argt och verkar vilja sparka lite med fötterna, sÄdÀr som en upprörd femÄring kan göra)
T: men ok, om du skulle berÀtta lite dÄ, om den hÀr braiga planen du hade. Vad försökte du uppnÄ?
B: Faktum Ă€r att det gick ganska bra först! Jag förtrollade tvĂ„ enhörningar som har 15 hp och Vimes hade liksom inget försvar alls

T:
förutom
?
B: 
förutom
den dĂ€r schamanen

T: just det. Och vad kan en schaman göra?
B: ta över mina
trupper

T: just det. Jag tror att vi har pratat om det hĂ€r förut nĂ„n gĂ„ng va? (blĂ€ddrar i den telefonkatalogtjocka journalen) 
mm.. redan i session 127, sesion 328 och 329, över till session 547 och 598 och..oj jag missade sessionerna 226-240, gu’ sĂ„ vi kĂ€mpade dĂ€r! (skrattar)
T: Basse! Vi har ju pratat om det hÀr. Vad kommer hÀnda nu?
B: (sparkar med fötterna)
T: sÀg det nu bara

B: nu kommer kÄl
kÄlmaskarna

T: precis. Nu kommer kÄlmaskarna.
B: 
om jag bara inte hade

T: (tittar medlidsamt pĂ„ Basse) du
jag tror vi sĂ€tter upp en ny tid va? SĂ„ kan vi gĂ„ genom drn hĂ€r ”Polytopia 101 for complete beginners” en gĂ„ng till. Jag tror du behöver det. Fredag kl 14, blir det bra?