Vi spelar Polytopia!

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
"Björnbroder, vad ser du på horisonten?"
"Jag ser Xin-xis krigare tåga in från väster! Jag ser Zebasis giraffryttare storma in från öster! Jag ser Imperius legioner marchera in från norr! Nu fler krigare från Xin-xi! Fler legioner! Dammet från de tusentals fötterna yr och skymmer sikten. Fienden väller in från alla håll!"
"Barrikadera portarna! Bygg fler klubbgubbar! Om jag ändå utforskat sköldarnas mysterium!"
"För sent! Imperius har sprängt portarna. De har bränt ned den heliga björnlunden! De är i hallen! Imperius har intagit den stora mjödhallen!"

"Och jag som inte ens hann lägga färdigt taket..."

KO runda 4
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Två partier tog precis slut; "the mysterious plateau" samt "faith of Poasme".

I ena fallet fick jag en egen ö att mysa på i lugn och ro, tills jag hade tech att bygga en slembro till mina grannar.

I andra matchen hamnade jag mitt i kartan och fick fäkta rätt bra åt norr, väster och söder.

I båda fallen lämnade jag mögliga ruiner, fyllda med svamp och äckliga tusenfotingar efter mig.

Tack för god match alla!
 

Attachments

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Tack för god match! Jag gillar Cymanti! I Mysteriska platå-matchen hade jag ganska bra sving, men hittade inte tillräckliga expansionsmöjligheter. Sen skulle jag nog varit snabbare pp att expa åt @Basenanjis håll när jag mötte @Tant Ragnars mur av insekter, sporer och tusenfotingar.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
the mysterious plateau
The Mysterious Plateau var ännu ett sånt där parti där det gick bra tills det gick dåligt. Mina alvpajsare spred sig i lugn och ro tills det dök upp skadedjur. I väster brakade jag rätt in i ett inbördeskrig mellan Tant Ragnars, Vimes och Lord Kamiros cymantistammar. Jag tog en stad tillräckligt länge för att ta Network-uppgiften, men sen började Tant Ragnar komma mot mig från väst och norr, och Xyas från söder, så där var jag nöjd att jag tekniskt sett överlevde till slutet. Kul match, tack!

Tre cymantistammar ja. Ni har en ny favoritstam. Själv försöker jag lära mig att spela Elyrion men de är lite mer slow burn, och deras "enchant animal" blir bara mat åt tusenfotingar. Och deras ekonomi är ju helt tvärtemot Bardurs där jag omvandlar världen till en enorm skogshuggarindustri.
 
Last edited:

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag har alltid haft svårt för specialstammarna. Åker alltid på pisk när jag är alv, eskimå eller vatten-tjomarna. Men med Cymanti klickar det bra. Tusenfotingarna känns lite OP, bara de har en kropp kvar så går de inte att döda. Kan dock säga att jag är ännu mer livrädd för riddare än vanligt när jag kör Cymanti - tror att nästan alla trupper dör av ett anfall från dem!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Ja herregud. Jag brukar inte cry-quitta så ofta utan tänker att jag ska respektera spelet tills det tar slut, men här orkade jag bara inte hela vägen.

Faith of Poasme (?) började ju så bra tills det dök upp arga Luxidoorianer. Sen kom nån annan arg bardurianer/cymanti eller vad det var. Helt klart är att @Tant Ragnar @Hellzon var inblandade.

Jag vill ju liksom tro att mina typ tre Warriors ska verka skräckinjagande, men då har folk redan skaffat tier three-units.

Hmpf!

Skämt åsido tror jag att ett av mina fel är att jag slutar tillverka soldater efter ett tag. Tror att tre-fyra ska vara tillräckligt, när andra spelare konsekvent tillverkar nya döda-dude varje runda. Jag vill skylla på Civ 1/2 där det var typ dåligt att ha för många slåssagubbar.

Ja, allt är nog Sid Meiers fel.

Känns genast bättre. 😊
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Jag tror nog man ska bygga döda döda döda-gubbar varje runda och gärna i varje stad. Ibland behöver man skippa det för att man inte kan köpa en tech man vill ha, eller uppgradera städerna, men annars tror jag det ska vara grundinställningen.
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Jag börjar få slut på partier! Någon som är sugen på att spela i väntan på S2 av WRNU-CUP? Preferenser för antal spelare, kartstorlek, vinstvillkor eller annat?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag är på.

Jag gillar lite mindre kartor, helst inte färre än fyra-fem spelare, glory.

Plus fredsälskande grannar som mest intresserar sig för frimärkssamling, tédrickande och solnedgångar.

Svar till "Meditera med Aimos"
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Har skapat en match för oss i Lower Bracket: Valley of Gold.

Har bjudit in de jag har på min vänlista Ni som känner er manade att testa era skillz mot mina sub optimala strategier kan skicka
vänförfrågningar (Basenanji är mitt Polytopianick) så får ni också chansen vad det lider!

😎
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
970
Faith of Poasme var ett underhållande parti. Jag hamnade helt off, i ett hörn med berg på ena sidan och en mycket tunn bro äver till resten av världen på andra och bara två städer så jag började desperat slåss åt båda hållen och det kändes som jag var på väg att nå en platå när @Tant Ragnar kom från båda hållen och började slå sönder. Kul när det kommer 6 insekts-"jättar" mot en by :D
Får vara nöjd att jag blev tvåa för mina jättar som stod kvar i minda grundstäder skulle inte kunnat assistera förrän alla mina andra städer var i ruiner :p
Jag är gärna med på nya partier...
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
Andaasian WAR heter det där partiet ja. Det är iallafall spännande att se kriget mellan Arvid och Vimes från första parkett. :D
 
Top