Vi spelar Polytopia!

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Vi har barrikaderat portarna, men kan inte hålla dem länge. Vi kan inte komma ut. De har tagit Sates port och Imtofis stadsmur. Frár och Loni och Nali föll där. Vi kan inte komma ut. Slutet närmar sig. Surrande, surrande från djupen. De kommer.

- Upphittad Elyrisk journal, Meshas Savannner
På temat vill jag bara göra @Vimes uppdaterad på att vi Oumajier har tecknat avtal med Anticimex! Sluta surra så irriterande i våra städer!

Bort! Schas!

Flyg fula fluga flyg! 😤
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
På temat vill jag bara göra @Vimes uppdaterad på att vi Oumajier har tecknat avtal med Anticimex! Sluta surra så irriterande i våra städer!

Bort! Schas!

Flyg fula fluga flyg! 😤
Kom och smaka
svamp och likmask
Tuggi tuggi
snask och smask

Spindelben i
härliga träsk
Säg mig, inte var
kuren så besk?

Ryttarn - sköne
Oumaji från
Nu han blivit
En Cymanti son
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Här under Björnstjärnans vakande öga har vi sett dem falla. Först våra urfiender, de ondskefulla Vengir under den slemme och krigiske Furst Appokalopps. Då firade vi med mjöd och honungskaka. Sedan de lömska Elyrion. Då stängde vi våra dörrar och tränade våra björnar. Vi har också hört viskningar om andra, fjärran civilisationer som kvävts under svamphorderna.

När den första skalbaggen kom krossade våra jättar den som den insekt den är. Men våra nåjder har läst tecknen och vi vet att vi bara vunnit en smula andrum. Människans tid är slut. Nu gryr svampens tid.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Stockholm 22/2​


Hej Base Nanji!

Jag heter Carin Ullåker och har tagit över skadeärende 234-5556723E efter Lars-Åke Hansson som du har varit i kontakt med.

Efter att ha inhämtat kompletterande uppgifter från fältskadereglerare ser vi att Erat skadeärende beror på en omfattande skada av sk Cymanti Vulgaris Gigantis och i skadeprotokoll 45-AC32-Y beskrivs hur insekterna också har börjat orsaka personskada. Eftersom Miljöbalken föreskriver att regionens skadereglerare ska kopplas in vid omfattande skadeangrepp "som kan spridas till allmän fastighet och/eller närliggande område" (4 kap, §67-§69) måste jag be dig att vända dig till närmaste miljökontor i din stadsdel. De har ytterligare information om hur du kan gå vidare.

Om du har andra frågor rörande vårt Skadedjursavtal Plus+, tveka inte att ta kontakt med någon av våra handläggare under kontorstid, se vidare: anticimex.se/mittkonto/html

Vänligen,

Carin Ullåker

Skadehandläggare
Anticimex AB
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Stockholm 20/2
Hej Carin

Skickar det här lite snabbt och hoppas att du kan hjälpa mig, jag har hand om skadeärende 234-5556723E för kund Base Nanji (?) (kan vara Basen Anji kanske? knäppa namn våra kunder ska ha nufötiden)

Hursomhelst, det är en jävla röra där på Mystiska Platåvägen 15 och jag pratade lite med fältreglerarna som sa att "att det är fan helt hopplöst, här måste man använda starkare grejer än vad har!". Jag var förbi och tittade och tyvärr ser det mörkt ut, insekter överallt.

Kan inte vara med på eftermiddagens APT eftersom det har börjat klia som fan, samma grej som fältet sa sig ha fått. Åker förbi doktorn nu.

Orkar du maila kunden? Superbussigt!

/Lars-Åke

PS, Kolla med grannen "V. Imes" (Mystiska Platåvägen 13) som borde ha drabbats av samma pryl. Eller är det därifrån det kommer?
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,395
Stockholm 20/2
Hej Carin

Skickar det här lite snabbt och hoppas att du kan hjälpa mig, jag har hand om skadeärende 234-5556723E för kund Base Nanji (?) (kan vara Basen Anji kanske? knäppa namn våra kunder ska ha nufötiden)

Hursomhelst, det är en jävla röra där på Mystiska Platåvägen 15 och jag pratade lite med fältreglerarna som sa att "att det är fan helt hopplöst, här måste man använda starkare grejer än vad har!". Jag var förbi och tittade och tyvärr ser det mörkt ut, insekter överallt.

Kan inte vara med på eftermiddagens APT eftersom det har börjat klia som fan, samma grej som fältet sa sig ha fått. Åker förbi doktorn nu.

Orkar du maila kunden? Superbussigt!

/Lars-Åke

PS, Kolla med grannen "V. Imes" (Mystiska Platåvägen 13) som borde ha drabbats av samma pryl. Eller är det därifrån det kommer?
Tjenare Lars-Åke, Kennet här. Alltså, vet inte om du läste min fältrapport ordentligt. Rekommendationen är alltså "åk upp i omloppsbana och kärnvapenbomba hela härket"

Det är det enda sättet vi kan vara säkra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Re:

Varfmr får jag dom här mailen?!? Jag jobbar i Falköping o har inget med era problwm i stockholm att göra. Ta bort mig från den här konversatiinen!

Sent from Outlook mobile

Tjenare Lars-Åke, Kennet här. Alltså, vet inte om du läste min fältrapport ordentligt. Rekommendationen är alltså "åk upp i omloppsbana och kärnvapenbomba hela härket"

Det är det enda sättet vi kan vara säkra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Jag vet inte om ni i Falköping har gått den interna kommunikationskursen på Anticimex, men kan ni snälla sluta välja "Svara alla"

Vissa har ett jobb att sköta!

/Mvh en som är trött på onödiga mail
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
O Ack

Vi akvarion är slagna, vår stad blev ett blad för insektsflugan, efter bågskyttsplågan

Splatt
Blubb
Kvack

Episka Under
Blev mest
Sorgliga Stunder

Nu går vi under, ack vilken blunder
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,097
Silverfisk, silverfisk simmar i din hamn,
Kom du ädla sjöman, i vår kalla famn,
Vi skådar episka under,
Då era städer går under.
Gator som beträddes med glada stamp,
Är nu fulla av möglig svamp.
Något knastrar under skor,
Det är en äcklig mögelspor,
Illa mår er främsta hjälte,
Växer saker i dess mjälte.
 
Last edited:

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,440
Location
Köping
När jag blir eliminerad i ett parti så får jag upp en slutställning och sen försvinner partiet helt ur min spellista. Sen får jag en avisering i mobilen at "Blabla has ended, check to see who's won", men det står ju inget.

Gör jag nåt fel? Ska det gå att se hur det gick i partier som jag åkt ur?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Det här var iallafall resultatet av epic wonder. Alien-insekterna firade sin independence-day i slutänden.
Coolt parti och bra spelat av er! Tyckte det var tufft att komma loss och jag var inte helt nöjd med valet av Aquarion som jag trodde skulle vara OP på en vattenbana.

Grattis @Tant Ragnar! 🙂
 
Top