Vi spelar Polytopia!

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,341
"Ja, hej är det anticimex? Jo, jag har skalbaggar i björnkällaren!"
Kul kuriosa från Glimmande Katapulter är att cymanti - efter att alla hoodrickar, luxidoorer och bardurer var utrotade - utvecklade ett utopiskt egalitärt samhälle där alla insekter och människor med maskansikten lever jämlikt och sida vid sida. De tuffa hierarkier som tidigare kännetecknat cymantisamhällen är helt borta.
 
Last edited:

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,417
Kul kuriosa från Glimmande Katapulter är att cymanti - efter att alla hoodrickar, luxidoorer och bardurer var utrotade - utvecklade ett utopiskt egalitärt där alla insekter och människor med maskansikten lever jämlikt och sida vid sida. De tuffa hierarkier som tidigare kännetecknat cymantisamhällen är helt borta.
Lätt att vara egalitär om man delar mykoneural samhjärna mummel mummel
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,475
Lätt att vara egalitär om man delar mykoneural samhjärna mummel mummel
...och då är det alltså Deleuze och Guattari som ska in på lodrätt 9.

De franska filosoferna har skrivit enormt tunga och svårlästa texter och bland annat myntat konceptet "rhizom" som är...ungefär mykoneural samhjärna
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,341
Lands of Xitus (eller nått åt det hållet):

Stor bana, många spelare, Spindelkonungen (d.v.s undertecknad) tog hem det. Bra start i ett hörn. Åt upp min lokala alvpajsare. Träffade Leon och Hellzon som hade varsin jättestor stad (var båda Luxidoor?). Såg mörkt ut till en början, men efter att Hellzon så vänligt skänkt en jätte att assimileras in i den cymantiska svärmen lättade det. Några snabba spindelmanövrar senare hade jag full kontroll på min kontinent. Jag körde ockupation för att stoppa produktionen men drog mig tillbaka (eller till nästa stad) eftersom jag inte skulle kunna hålla staden om jag tog den (spindlar, även om de är spelets mest prisvärda enhet, är kassa på att försvara). Till slut var kålmasken framme. Och då var det om nom nom. Sedan pressade jag ut mot lite ökenfjantar och annat löst folk. Men då var det redan klart.

Jag fattar att ni tycker cymanti är OP. Men, de är verkligen roligast att spela. Men har typ åtta gånger så många taktiska val som med de vanliga stammarna.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,447
Location
Köping
Lands of Xitus (eller nått åt det hållet):

Stor bana, många spelare, Spindelkonungen (d.v.s undertecknad) tog hem det. Bra start i ett hörn. Åt upp min lokala alvpajsare. Träffade Leon och Hellzon som hade varsin jättestor stad (var båda Luxidoor?).
Jag var Xin-Xi, men hade jättetur med resurser på mina åtta landrutor. Mindre tur med trupplaceringen uppenbarligen.
 

guldfink

Hero
Joined
6 Feb 2011
Messages
1,029
Jag var Bardur och gav upp direkt. Expanderade ingenting utan deffade bara framför min stad. Låg sist av alla som överlevt hela matchen. Slutade femma, tror jag.
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,417
Menar ni att det inte är en hållbar strategi att stänga in sig bakom stadsmurarna och hålla för öronen?

"Men lille luxidoor, varför är du inte ute och slåss med de andra stammarna!?"

"Jag trivs bättre här, bland mina murar, där jag kan sitta och lukta på pengarna!"

....
....

"Vilket stort bi..."
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,417
"O store björnfar, hur lyckades du vinna din storslagna seger mot Imperius, Ai-Mo och Zebasi?

Jo, det är enkelt. Börja med en egen kontinent full av gran och blåbär!"

Polytopia_2021-05-11-14-56-59.jpg

Ändå blev det väldigt jämnt! Bra poängkapplöpning där på slutet!
 

Tant Ragnar

Gamle usling
Joined
23 Jun 2016
Messages
2,108
1v1 mirrors på tiny* drylands? Kanske begränsa till standard-tribsen, alternativt komma på en smart lösning på att inte alla köpt alla tribes.

*) Och inte på "small", som jag av misstag skapade vår 1v1 som.
 
Top