Nekromanti Vi gör en fantasyby

Brokk

Veteran
Joined
16 Mar 2013
Messages
93
Clercon said:
Brokk said:
Skitsnygg karta! Den gillar jag. Du har inte lust att göra fler :gremwink:
Då jag jobbar som kartillustratör ritar jag alltid fler kartor :gremsmile:
Om du hoppar över till min blogg, mappingworlds,wordpress.com så hittar du lite fler by och stadskartor, bland annat.
Aha, det är din sida! Jag brukar kolla den. Jag har alltid tyckt om kartor och gjort egna. Mina ser mer ut som om en talanglös femåring gjort dem...;)
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Brokk said:
....Jag har alltid tyckt om kartor och gjort egna. Mina ser mer ut som om en talanglös femåring gjort dem...;)
Hahaha, jag lider av samma problem.
Jag har försökt svänga ihop en "hel" värld till Fantasy! ett bra tag nu, men eftersom jag uppenbarligen fullständigt saknar talang med både penna, papper och kartritarprogram blir det bara pannkaka av allt.
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Clercon said:
Om nu någon skulle känna sig manad att sammanställa informationen i tråden och göra något konkret av det hela så kan jag bidra med följande karta över byn,

Kartan kanske inte stämmer exakt med allt som är skrivet, men då får texten anpassas lite. Kartan finns i högre upplösning som jag kan skicka till den som vill ta på sig det hela.
Det vore ju grymt, vilken snygg karta! Själv kladdar jag mest på (mega-)dungeonen under byn (har nämnt den tidigare i tråden) när jag får tid.
 

Clercon

Veteran
Joined
6 Feb 2013
Messages
78
Location
Skåne
Tackar för kommentarerna och kul att ni gillar kartan. Som sagt om någon känner sig manad att skriva på det hela så finns kartan i högre upplösning.
Eller varför inte göra en officiell utgåva av byn i tryck med kartan i A4 i färg. Ett Kandra mini för Fantasy!. Vad säger du Arfert :gremsmile:
 
Top