Nekromanti Vi behöver officiella termer på WRNUs tre åldrar

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Lukas;n320479 said:
Tiden före Lukas ankomst.
Guldåldern
Tiden utan vrållåda
Denna epokindelning är den av de föreslagna som slår an bäst i mig.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,221
Skarpskytten;n320532 said:
Förkrigstiden - kulturkrigstiden - efterkrigstiden.
I någon mån känns det som om stängandet av OT-forumet är gränsen mellan kulturkrigstiden och efterkrigstiden. Eller tolkar jag dig fel? ;)
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,973
Location
Ett häxkräl
Khan;n320552 said:
I någon mån känns det som om stängandet av OT-forumet är gränsen mellan kulturkrigstiden och efterkrigstiden. Eller tolkar jag dig fel? ;)
Det är helt korrekt. Den 16 juli 2016 tröttande Imperator Magnus på undersåtarnas käbbel och påtvingade dem en underbar fred. Och sedan dess slår han och hans liktorer stenhårt ned på alla försöka att slå split och släppa loss krigsgudarna igen.

Och även om moderatorkåren är lite väl triggerhappy idag, så är den nuvarande nolltoleransen att föredra. Jag gjorde flera långa uppehåll under kulturkrigen, för att stämningen var så dålig. Och om jag blev nedstämd av högertrollens vidriga åsikter, så blev jag också minst lika nedstämd av att kulturkrigarna som tycker som jag betedde sig som kompletta svin. Det var inte bra för min redan grasserande misantropi.
 
Last edited:

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,868
Location
Ludvika
Skarpskytten;n320556 said:
Och även om moderatorkåren är lite väl triggerhappy idag, så är den nuvarande nolltoleransen att föredra.
Eller kanske inte skjutglada nog...
 
Joined
9 Aug 2009
Messages
849
Location
Västerås
Avgudars tider - Grisodlarn's förkunnande - Grisodlarn's martyrdöd - Grisodlarn's gudomliga återuppståndelse - Forumets frälsning
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,617
Location
Göteborg
Jag tänkte i just den andan föreslå:

Första forumet (den gammel-gammel-gammla variant krank tycks minnas)
Gamla forumet (oldsite)
Nya forumet (Förra versioenn)
Mellanforumet (i väntan på nästa forum)
Forumet: Undergångens arvtagare (nästa forum)
Profeten Rymdhamster visste inte hur rätt han hade. Då är vi alltså officiellt i F:UA nu.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,588
Location
Stockholm
...och det där beta-mellan-forat som aldrig blev? Det kanske är någon spinoff-anime-grej?
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,562
Golden age
Dark age
Renessans

Trådarna! Åh, jag hade glömt trådarna. En gång i tiden tyckte jag att det var olidligt att titta på forumet i platt läge. Barbariskt, rentav.
Det tycker jag fortfarande. Jag lägger typ tio gånger så mycket tid på att diskutera på Reddit av just den anledningen. Det blir ingen struktur, det kan inte knoppa av intressanta sidodiskussioner.
 
Top