Nekromanti Vi behöver officiella termer på WRNUs tre åldrar

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
I tråden om länkar här på forumet uppstod en oklarhet. Det talades om "gamla forumet" och det var inte klart om det som avsågs var oldsite.rollspel.nu eller bara forumet innan den senaste uppgraderingen. Vi har uppenbarligen ett lingvistiskt problem här. Vi har gamla forumet, nya forumet, och ett mittemellan. Gamla nya forumet? Eller ska vi döpa om alla tre?
  • Antika forumet, gamla forumet, nya forumet
  • Antika forumet, medelforumet, moderna forumet
  • Guldåldern, Den mörka perioden, Hoppets tid
  • Eonåldern, AW-åldern, Kultåldern?
Fler förslag? Vi behöver mer jargong här, så att vi kan bygga upp en vägg av internskämt och nykomlingar kan känna sig förvirrade utestängda, känner jag.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Björn Wärmedal;n320377 said:
Trådtiden, Ragnarök, Återuppbyggnaden?
Trådarna! Åh, jag hade glömt trådarna. En gång i tiden tyckte jag att det var olidligt att titta på forumet i platt läge. Barbariskt, rentav.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Genesis;n320372 said:
det var inte klart om det som avsågs var oldsite.rollspel.nu eller bara forumet innan den senaste uppgraderingen.
Jag tycker mig minnas minst en version innan oldsite också. Med helt annan layout, med grisfult fejksten överallt och så.

Så det borde vara typ fyra versioner då? En riktigt gammal med påtvingade trådar och grejer, sedan oldsite, sedan versionen innan senaste miniuppdateringen, och sedan versionen efter den.

Jag är så tråkig att jag för egen del gärna kallar dem 1.0, 2.0, 3.0 och 3.5. =)
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
krank;n320388 said:
Jag tycker mig minnas minst en version innan oldsite också. Med helt annan layout, med grisfult fejksten överallt och så.

Så det borde vara typ fyra versioner då? En riktigt gammal med påtvingade trådar och grejer, sedan oldsite, sedan versionen innan senaste miniuppdateringen, och sedan versionen efter den.

Jag är så tråkig att jag för egen del gärna kallar dem 1.0, 2.0, 3.0 och 3.5. =)
Själva oldsite består av två eller tre versioner. Det är en av anledningarna till att konverteringen tar tid.
Sedan hade Garderner en sajt innan rollspel.nu - men den tror jag inte att man kan räkna med.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,888
Location
The Culture
Past, present, future, all are one in Yog-Sothoth.



(Jag är inte ens säker på att en uppdelning i tre åldrar är korrekt.)
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,255
Location
Örebro
anth;n320394 said:
Själva oldsite består av två eller tre versioner. Det är en av anledningarna till att konverteringen tar tid.
Sedan hade Garderner en sajt innan rollspel.nu - men den tror jag inte att man kan räkna med.
Den hette The Yard om jag minns rätt och byggdes väl ihop med WRNU då det startade? Så det kan nog räknas in som Proto-Alfan. ;)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Fyra åldrar känns korrekt för mig. De grå trådarna, Den rosa perioden, Den långa vandringen i mörkret, Gryningseran. (Jag försöker att vara optimistisk när det gäller vårt nuvarande system. Saknar vrålan, men annars är det helt okej nu, tycker jag.)
 

Tre solar

Hero
Joined
8 Mar 2014
Messages
1,164
Eftersom det närmaste vi har konsensus, är en uppskattning av Mutant (i nån form) är den naturliga indelningen
Gamla forumet
Nya gamla forumet
Gamla nya forumet
(Nya) forumet
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,693
Location
Göteborg
Tre solar;n320453 said:
Eftersom det närmaste vi har konsensus, är en uppskattning av Mutant (i nån form) är den naturliga indelningen
Gamla forumet
Nya gamla forumet
Gamla nya forumet
(Nya) forumet
Mm, eller så kallar vi den nyaste iterationen "efter katastrofen"?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,255
Preapokalyps, apokalyps, postapokalyps på de gamla erorna, och det nuvarande kallas kalypso?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,535
Location
Rissne
Tre solar;n320453 said:
Eftersom det närmaste vi har konsensus, är en uppskattning av Mutant (i nån form) är den naturliga indelningen
Gamla forumet
Nya gamla forumet
Gamla nya forumet
(Nya) forumet
Mutant-tema är ju dessutom ganska framtidssäkert eftersom det finns några spel att ta av...

Forumet
Forumet 2
Svarta Forumet / Nya Forumet / Forumet 2089
Forumet RYMD
Forumet Chronicles
Forumet: Undergångens Arvtagare
Forumet: År Noll
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,902
Location
Ludvika
krank;n320461 said:
Mutant-tema är ju dessutom ganska framtidssäkert eftersom det finns några spel att ta av...

Forumet
Forumet 2
Svarta Forumet / Nya Forumet / Forumet 2089
Forumet RYMD
Forumet Chronicles
Forumet: Undergångens Arvtagare
Forumet: År Noll
Jag tänkte i just den andan föreslå:

Första forumet (den gammel-gammel-gammla variant krank tycks minnas)
Gamla forumet (oldsite)
Nya forumet (Förra versioenn)
Mellanforumet (i väntan på nästa forum)
Forumet: Undergångens arvtagare (nästa forum)
 
Top