Nekromanti VFX: Fajtschema

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Bloody McJack anlitad av musikpedagoger!

Det känns surare än citronsyra, beskare än än en grapefrukt på kollisionskurs med mänskligheten och bittrare än min mormord galla men...

...Bloody McJack har fått det tvivelaktiga uppdraget att garantera säkerheten på dels introduktionskursen för forskarstuderande i musikpedagogik 13-16/1
samt
NNMPF-konferensen i Örebro 20-24/1.

Med anledning av den rigorösa panering som krävs för att kunna garantera säkerhet och trygghet för alla dessa musikpedagogiska gurus, kan han inte delta förrän tidigast i februari.

musikpedagogerna vill nämligen att han ska lämna in sk papers efter evenemangen. Dessa kommer kräva avsevärd tankemöda av stackars McJack.

Han hoppas få spöa skiten ur, jag låter honom välja ord själv: "..vem fan som helst som kommer i närheten av mig!" så snart som möjligt men vi vågar inte lova annat än tidigast i februari.

Högaktningsfullt,

Basenanji, promotor
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Re: Bloody McJack anlitad av musikpedagoger!

Noterat. Jag skall strax lotta ut nästa match.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Bloody McJack anlitad av musikpedagoger!

Händer inte så mycket på det här stället... När kommer nästa fajt? Kan man få ett datum att se fram emot i alla fall?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Re: Bloody McJack anlitad av musikpedagoger!

Nästa fajt sätter igång på måndag! Alltså om en vecka. Jag fixar lottningen imorgon tisdag.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Åkej! Jag hoppas alla galna VFX-fans har vilat upp sig efter helgerna, för nu är det dags igen! Den största, våldsammaste, häftigaste fajterturneringen sätter igång sin tredje match.

I den blå hörnan har vi Lacerta: den livsfarlige lille ödlan från träskmarkerna. Hans giftiga dolk har krävt livet på hundratals offer, och hans slippriga ninjatekniker har gjort de bästa livvakterna i världen till åtlöje.

I den blodröda hörnan hittar vi ingen mindre än Jolene "Nasty" Henderson. Den massiva kvinnan står i skarp kontrast till den smidige lille ödlan. Hon har krossat långt kraftigare motståndare mellan sina skinkor, men har hon någonsin mött någon så farlig?

Denna fajt är inte "man vs. beast", det är "tiny green lizard vs. beast". Både fans och domare är spända till bristningsgränsen när vi en gång för alla skall få reda på:

DOES SIZE MATTER?

Fajten sätter igång på måndag 12/1 klockan 05:30 och avslutas på onsdag 14/1 klockan 21:00, om bägge fajters ger sitt godkännande.
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Jolene har aldrig ätit ödla, men nån gång ska vara den första. Hennes deodoranter är också rätt giftiga, första gången hon blev knivad var i söndagsskolan, men de där ninja-movesen gör henne faktiskt lite nervös, hon vill gärna veta var motståndaren är nån stans.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Lacerta älskar stora fiender desto större de är desto tyngre faller de.

så var beredd här kommer den en grön projektil till reptil, som inte fruktar något giftet han använder är ganska ofarligt eftersom att han gillar att dra ut på lidandet för stackarna som möter honom.

"of course does size matter, if i where big i would never lived this long"
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Nä, för jag suger, som vanligt. Det är bra att ni petar på mig. Jag skall boka upp nästa så fort som möjligt. Nästa fajt blir Rising vs. Kefka. Det känns något illa att dra en som går onsdag till fredag, eftersom många inte vill spendera sina fredagskvällar på forumet.

Så, Rising och Kefka, vad säger ni? Dyker ni upp här och kan köra imorgon tisdag så gör vi det. Då blir det tisdag till torsdag. Annars får vi väl vänta till nästa vecka.
 

kefka

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
802
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

I morgon tisdag passar bra för mig, nästa vecka är jag bortrest och kommer förmodligen inte ha tillgàng till Internet. Sà jag kör hellre denna vecka, tisdag till torsdag eller onsdag till fredag denna vecka är bägge okej.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Fredag låter som risk för färre sena röster. Och det vore ju synd. Bara en publiksynpunkt.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Nä, du suger inte, hur hade du kunnat göra det när du har skapat hela den här fantastiska VFX-turneringen.

Däremot är du skyldig till att ha skapat ett beroende av den här skiten och jag beöver en fix... so bad!
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

morgon tisdag passar bra för mig, nästa vecka är jag bortrest och kommer förmodligen inte ha tillgàng till Internet.
Hmm, nu känner jag mig lite pissig som inte svarade tidigare. Det är förmodligen för sent för oss att börja nu, och eftersom du är borta nästa vecka så blir det väl att vi får ta en liten paus med fighterna innan du och jag kan göra upp.

För min del så kan vi köra när som helst, förresten. Så gör upp du och Genesis om när det passar er två.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Re: Nästa fajt: Banarok vs. magoo

Rising said:
Det är förmodligen för sent för oss att börja nu, och eftersom du är borta nästa vecka så blir det väl att vi får ta en liten paus med fighterna innan du och jag kan göra upp.
Eller så kör jag en annan fajt emellan. Skall kolla mina anteckningar för att se om det finns folk som kan i veckan som kommer. Måns och Basenanji kan inte, vet jag, men kanske Gurgeh och flurtis?
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Ny bättre rubrik

Måns och Basenanji kan inte, vet jag, men kanske Gurgeh och flurtis?
Jag kan, under förutsättning att det är klart innan onsdag, för då ska jag åka bort.

/tobias
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Re: Ny bättre rubrik

När räknas som "innan"? Vanligtvis kör vi ju måndag morgon till onsdag kväll. Men om båda kan starta på söndag kan vi ju köra söndag morgon till tisdag kväll.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,896
Location
The Culture
Ännu nyare, ännu bättre rubrik

När räknas som "innan"? Vanligtvis kör vi ju måndag morgon till onsdag kväll. Men om båda kan starta på söndag kan vi ju köra söndag morgon till tisdag kväll.
Söndag till tisdag fungerar bra för mig.

/tobias
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: Ännu nyare, ännu bättre rubrik

Godmorgon kära medforumiter.
Idag är det måndag igen och jag är hårt drabbad abstinens av VFX-dramatik. Om det är nån som inte känner för att vara med längre vill jag härmed anmäla en reserv.

Detta jag känner sig nödsakat att *knirr* anmäla sig till VFX-tävlingen. Mitt jag går under benämningen *pyys* T1M-0hT-3j vilket är både modellnamn och produktionslinjebeteckning på *knak* dennas ångrobotsmodell med ett exemplar förfärdigat. Detta.
Skapare är *dropp, dropp* professor Morghon-Stond i den alternativa verkligheten Victoria. Detta jag önskar framföra frågan om det är korrekt *pyys* uppfattat att prissumman är av betydande storlek? Detta jag ämnar tillägna prispengarna *knirr* till Blåsiga Klippans Barnhem där den ömsinta biologiska människokvinnan fröken Eleonora *pyyys* tar hand om små barn som *klick* förlorat sina föräldrar. Taket har nu slutligen *pffsst* blåst av och reparationerna är fröken Eleonora *knack* övermäktiga.
Denna ångrobotmodell är *knarr* förhoppningsvis tillräckligt rustad för att ställa upp i tidigare nämnda våldstävling. Hölje av gjutjärn och väloljade kopparleder borgar för *klack* ett visst mått av stryktålighet. En magnetdriven klockverks apparatur för att ordna funderingar i *knirr* korrekta banor och professor Morghon-Stonds patenterade gengasreaktor som primär *vrrr* driftkälla. Utan att avslöja *klick* några hemligheter om enhetens arsenal kan det ändå nämnas *knak* turboservrar, ångsprut, cirkelsågar, hammarslag, metallvajervindor och en vilja av stål. Eller gjutjärn. *pyys*

/Max
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Nästa fajt: Lolita vs. Leeny

Nu, så. Jag har äntligen tagit tag i det hela och kollat med de inblandade. Den här fajten sätter igång på måndag, på riktigt. Fajten är:

Malibou Roadkill Lolita vs. Bruce Leeny

Jajjenåda, nu kommer det att smälla ordentligt. Skall den sexiga zombien och hennes cybergorilla göra slarvsylta av den kontroversielle komikern? Leeny är knappast favorit, trots att han är hittills obesegrad, och den som satsar pengar på honom står att vinna hundradubbla insatsen. Men den som sett Pjatten, Lolitas gigantiska riddjur och kompanjon, tvekar nog både en och två gånger innan han satsar sina hårt förvärvade slantar.

Både Rising och Gurgeh har redan bekräftat via PM att måndag till onsdag funkar. Som vanligt blir det drettidigt på måndag till 21:30 på onsdag som gäller.

VFX är tillbaka, och våldsammare än någonsin! Nu djävlar ska det bli åka av!
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
VFX är återigen på ett regelbundet schema. Näst sista kvalmatchen sätter igång på måndag, och då utlovas en episk match mellan de legendariska kämparna:

Shaka kaBhekuzulu vs. Fuckin' Bloody McJack!

Just det, om ni tyckte att den förra zombien var för liten och späd, och den förre jänkaren för ... liten och späd, så ger vi konceptet en ny chans. Tune in på måndag, för då blir det ny slakt i VFX!
 
Top