Nekromanti VFX: Fajtschema

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Du tror att du sett allt inom våldssport? Du har tittat på Ultimate Fighting Championship, du har sett K1-matcher live, du har varit på obskyra cagefightingmatcher i Thailand?

You ain't seen nothin' yet!

Förbered dig på den våldsammaste, häftigaste, råaste action din TV-apparat någonsin visat. Förbered dig på Violence Fights of eXtreme!

Första matchen startar på måndag 8/12 klockan 05:30 och slutar på onsdag 10/12 klockan 21:30.

Jochum Alexander Tisselius vs. РАСПУТИН-4

Simon och Avidyasattva, bekräfta att tiderna funkar för er. Jag förväntar mig inte att ni skall vara uppe 05:30, det är bara då jag kommer att lägga upp arenabeskrivningen som visar att fajten kan börja.

Jochum och Rasputin, kan vi få ett uttalande? Vad har ni att säga om er motståndare och matchen?
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
РАСПУТИН-4, som anses alldeles för farlig för att resa till fajten för egen maskin (får han se reklamskyltar som inte propagerar till strid för fosterlandet tenderar saker att explodera), anländer till sin loge vilandes i sin svarta stålsarkofag. För att underlätta för Kitty Knockout, den mycket blonda och mycket sparsamt beklädda reporter som skickats för att intervjua honom, har sarkofagen dock ställts upp och öppnats. Det som Kitty möts av är den 238cm långa Rasputin-4 i en glastank, fylld till brädden med en svagt självlysande, rödaktig vätska. Ett dussintal svarta slangar punkterar hans hud på åtskilliga ställen och en rad med hotfullt blinkande mätare omger honom likt en gloria av artificiellt ljus.

"Herr Rasputin, det har nu tillkännagivits att ni har tilldelats den första fajten, där er motståndare blir Jochum Alexander Tisselius, kontorsråttan från Helvetet. Har ni någon kommentar?"

Den till synes livlösa kroppen rycker till, några luftbubblor kommer från det överdimensionerade munstycke som täcker Rasputins ansikte. Hans livlösa ögon öppnas.

"Я БОДРСТВУ..." den automatiska översättaren aktiveras och en elektronisk röst tar över ordet. "...vill kommentera till publiken att det skall bli en ära att få krossa den dekadenta byråkratislaven Tisselius. Jag ämnar att avnjuta hans hjärta med arseniksnittar och Vodka innan solen gått ner. Det är allt jag har att säga."

"Så ni medger alltså att trots att er motståndare, trots sina fruktansvärda förmågor som muterad cyborgninja inte skrämmer er? Hur ämnar ni besegra honom och hans fruktade 'Thousand bleeding papercuts'-anfall?"

Men Rasputin-4 har återigen gått in i sin onaturligt inducerade dvala. Intervjun får avbrytas, men trots denna fajters fåordighet så är saken klar; Rasputin-4 är klar för strid och skulle förmodligen se rött även om han inte vore kommunismens hämnande spöke.

(Avidyasattva godkänner matchens datum och är fitt får fajjt)
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
När den även idag lättklädda reportern Kitty Knockout söker upp Jochum Alexander Tisselius där han arbetar i vanliga fall, på Europeiska Undersyningsverket, är han strängt upptagen med att fylla ställets gigantiska kopieringsmaskin med papper av olika storlekar. Kontorsråttan är klädd för casual sunday, i ljusa chinos och pikétröja med kaffefläck.

"Såå, Jochum, det har blivit klart att du ska upp i premiärmatchen i Violent Fights of eXtreme. Hur känns det?" öppnar Kitty och håller fram en mikrofon formad som en blodig knytnäve.

"Ehm, ja... mm, fö- förlåt, men jag heter Jochum Alexander, om det är okej. Det är som, eh, som ett dubbelnamn," mumlar kämpen och trycker upp glasögonen som halkat ner på näsan.

"Du ska upp mot Det Ryska Vidundret, Rasputin-4, hur känns det?"

"Oj, s-ska jag det? Ehm, ja, jag vet inte, det låter ganska farligt. Eller?" Jochum Alexander tittar i golvet, uppenbart störd av det målade blodet på mikrofonen-knytnäven.

Kitty Knockout pressar obevekligt vidare: "Du menar att du inte vill avslöja din strategi? Kom igen nu, Jocke, ge fansen ett smakprov på ditt raseri, vad vill du göra med Rasputin?"

Rodnaden stiger i Jochum Alexanders ansikte och en svettpärla formas vid hans tinning. "Eeeh, mm, ja... jag vet inte..."

Plötsligt rusar Razorwire Anderxxonz, Jochum Alexanders manager, in och hugger tag i fajterns arm. Han väser i kontorsnissens öra: "Vad gör du din lilla råtta, jag har ju sagt åt dig att inte ge några intervjuer utan mig, har jag inte det, va? Lus? Gräshoppa?"

Razorwire, med cigarr och vaxade mustascher, iklädd pilotbrillor och cowboyhatt, vänder sig mot Kitty och ler brett. "Jochum Alexander Tisselius hälsar den röda clownen att han ser fram emot att plocka hans kommunistiska russinhjärta ur kroppen på honom och använda det som öronsnäcka på första maj när han vill ha något löjligt förlegat att skratta åt. Min grabb här kommer att krossa ryssen med tyngden av ett byråkratiskt system som inte ens Gogol kunde ha föreställt sig! Hans pansarnäve får de sovjetiska pansardivisionerna att framstå som Ahlgrens Tanks! Den här matchen kommer att bli det vandrande ryska likets eget personliga Tunguska Event!!!"

Kitty har vid flera tillfällen försökt ta tillbaka ordet för att avrunda intervjun, men lyckas inte förrän Jochum Alexanders chef på kontoret ropar och undar om gemen är sorterade än, varvid kontorsråttan glider ur sin managers grepp och smiter iväg med huvudet mellan axlarna...
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
OFF

Jahapp, nu har då alltså min dator dött under kvällen, och jag är inte själv kapabel att få liv i den. (Jag skriver detta från min mobil. Ingen vrållåda,t ex.)

Jag är ute och reser på förmiddan imorrn och kommer inte åt forumet förrän vid tre. Mycket ledsen för detta.
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Så jäkla typiskt.

Kan vi inte förlänga matchen ett slag, så att den inte kommer sluta abrupt? Jag har rätt mycket att göra idag också, så det kommer innebära att matchen i princip är slut nu.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
Avidyasattva said:
Kan vi inte förlänga matchen ett slag, så att den inte kommer sluta abrupt?
Tja, omröstningen stängs ju vid 21:30 ikväll, liksom. Vet inte om det går att ändra i efterhand.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,564
Location
Rissne
Jag kan inte ändra i omröstningen nu, så det går nog inte.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,010
Location
Ereb Altor
Dessutom så får ju segraren beskriva hur han vinner så fajten tar inte slut, den fortsätter fast på segrarens villkor.

Då ska jag ta och rösta nu.
 

Simon

Swashbuckler
Joined
10 Oct 2000
Messages
2,602
Location
Malmö/Stockholm
Puh! Det tog några timmar, men det gick. Varsågod, Avidya! :gremlaugh:

(Vill nån som kan titta till koden som buggar?)
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
På måndag smäller det igen. Den andra uttagningsfajten till fajtingturneringen som får Ultimate Fighting att likna ett kramkalas. Nu skall det slutligen avgöras:

The Battle of the Sexes!

De främsta representanterna för den mänskliga artens två stridsmodeller. Man mot kvinna, testosteron mot östrogen; den här kampen kommer att eka genom historien. Två fysiska praktexemplar kommer att avgöra den eviga kampen en gång för alla:

Från vår iskalla forntid kommer den blonde vilden, manlighetens främste representant, den store, den starke, den stolte
Oggbarr Murbräckare

Mot honom står den dödligaste skönhet vår värld någonsin skådat, kvinnligheten personifierad i en form av bländande vacker förintelse. Hon är det du hoppas blir det sista du ser. Hon är
Amazon Vixzen Facefrag the Playmate of Death

Fajten kommer att gå av stapeln på måndag 15/12 klockan 05:30, och avslutas onsdag 17/12 klockan 21:30. Om bägge kombattanternas managers kan bekräfta att tiderna passar, så kan jag lämna över till den ojämförliga Kitty Knockout för intervjuerna av kämparna.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
"Ha! Det kommer bli en lätt match, inget flickebarn kan sätta upp något motstånd när de möter Oggbarr!" Säger vikingen och tömmer sin ölburk i ett enda svep, något som säkert hade imponerat på hans gamla röjargäng. "Jag antar utmaningen, och tro inte att jag ska hålla tillbaka bara för att det är en flicka!"
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Amazon Vixzen Facefrag the Playmate of Death fnittrar in i kameran när hon får höra vem hennes motståndare är. Kitty Knockout som har svårt att brösta ikapp med henne höjer ena ögonbrynet och putar med munnen.

"Du låter inte särskilt oroad?"

- Jag har dödat hundratals primitiva vildar under min karriär, för att inte tala om tusentals män. De flåsar och gormar och svettas men de har inget att sätta emot hett bly.

Hon smeker MG42ans pipa lekfullt innan hon griper tag om den hårt. Den röda fylliga munnen som nyss log är sammanbiten och tänderna blottade, hon reser sig från hotellrummets säng och ställer sig ansikte mot ansikte mot reportern, stålstilettocombatbootsen gör att hon är två huvuden högre än denne. Hon trycker upp en handgranat i Kittys ansikte. Hennes blick säger att hon helst av allt skulle vilja slå sönder hennes näsa med den.

- Och skulle inte det hjälpa så kan jag visa er varför jag kallas Facefrag! Stick härifrån nu innan jag krossar skallen på dig och det där fettot till kameraman!



Vad har våra kommentatorer i VFX studion att säga om denna vildkatta Playmate of Death? Här ser vi en massa roterande 3D-modeller av henne och cyberspejsiga siffror visar att hennes Lethality, Brutality och Carnagility är off the charts!!! Vår Tredje-Världskrigsveteran Three Eyed Johnson har ett utlåtande:

"Hon slogs väldigt bra, härlig kämparglöd under större delen av kriget. Här ser vi ett kort klipp från slaget om Antarkis, huvudet som flyger förbi i förgrunden är General Xiao Xiao. Det tvistas om det var hon eller Pungpuncher the Vile Bitch som kan tillgodoräkna sig fraggen men om vi pausar här så ser vi ett skoavtryck i hans ansikte och det är så typiskt för Amazon Vixzen att sparka huvudet av folk sådär och ska vi vara ärliga så vet vi ju att hon hatar asiater efter vad de gjorde mot hennes far, Pungpuncher skulle aldrig sänka sig till att göra något så personligt. Det är också det som jag tror är hennes svaghet i den här turneringen, hon har enligt egen utsago gett sig in i den för att expandera sin hämnd och blir det personligt tar man ju onödiga risker såsom hon gjorde i Very Real Tournament där hon sträckte vaden och var tvungen att dra sig ur tills fansens besvikelse.
 
Joined
13 Nov 2008
Messages
162
Location
Z
Från VFX-studion, där man precis inlett kvällens avsnitt, har kvällens fighters introducerats och det är tid för att introducera den första av kämpar; Oggbarr Murbräckare.

"...så nu lämnar vi över till vår förtjusande reporter, Kitty Knockout. Kitty, varsågod."

Kameran zoomar över till en blåfrusen fröken Knockout, som i minimalistisk rosa halternecktopp och minikjol står i knädjup snö utanför Oggbarrs provisoriska träningsläger djupt inne i de jämtländska fjällen. Benrester av strypta myskoxar ligger varstans utanför grottan och i brist av bränsle till lägerelden har han istället bränt ner Sveg till grunden. Med varje ord från hennes överdrivet glansiga läppar pyr ett moln av ånga.


"Tack, Roger.

Ja, jag står nu här hos Oggbarrs tillfälliga residens, där han som vanligt är i fullt sjå med att strypa muterade myskoxar och brottas med de skandiska fjälltopparna. Vi skall se om han vill tala med oss."


Hon pulsar genom den djupa snön i sina högklackade stövlar, och kommer till slut fram till grottan och riktar in den blodiga knytnäven till mikrofon.

"Herr Oggbar? Jag representerar VFX; vill ni sluta knapra på det där myskoxkadavret för en stund och svara på några frågor?"

Hm? Va? Jaha..?

"Vi kan ju se här att ni är i full gång med att förbereda er inför den kommande fajten. Kan ni berätta lite kort för tittarna hur ni förbereder er för en så betydande fajt?"

"Jodå, jag rusar i full fart från Ystad till Kiruna med hela Smålands stenreserv på ryggen, de jag tappar fångar jag upp igen på vägen ner. Faktum är att jag nyss kom hem, nu ska jag äta och sen fälla ett par hektar skog, jag känner nämligen att jag måste öva på mitt midjehugg lite."

"I studion har man för en ytterst vetenskaplig dialog angående olika föremål som ni spräckt under er karriär och gjort en vadslagning om vad som spräckts mest under er framfart. De två toppkandidaterna är, få se nu..." Kitty vänder sig ner för att titta på sitt papper,"Boxershorts och kvinnliga bäckenben. Vad tror ni?"

"Av de två skulle jag säga Boxershorts, bekväma saker, men de tål inte så mycket. Faktum är att det jag spräckt mest av allt är ANDRAS boxershorts. HAHAHA!"
Oggbarr skrattar hjärtligt och länge medan stackars Kitty tänker över sitt kariärsval, när Oggbarr i sitt nöjesrus får för sig att klappa den späda damen på ryggen far hon handlöst ner i den knädjupa snön.
Som den gentleman Oggbarr för bara en kvart sedan skrämt iväg hjälper han Kitty upp på fötterna igen och sveper in henne i en nyflådd buffelfäll "Eftersom det ändå blåser lite småkyligt så här på kvällen."

"På tal om höfter; er motståndare, Amazon Vixzen Facefrag the Playmate of Death, sägs ha krossat fler manliga utmanare under sina stilettklackar än det finns riskorn i Kina. Vad förväntar ni er av denna fajt?"

"Inte mycket, lilla Vixen kanske är tuff mätt med den standard som verkar finnas idag, men jag är säker på att hon inte ens klarar av att äta femtusen oxar utan att spänna ut bältet."
På en orelaterad not vill Oggbarr tacka Zeke Musashi för den fina gåvan han fick förra veckan, toalettpapper med dagens ord på.

"Och sist av allt, har ni någon kommentar till publiken och till er motståndare?"

"Nja, ni ska nog hålla er undan om ni ska titta, det brukar skvätta en hel del. Vixen har jag gott om tid att prata med sen."
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,719
Location
Göteborg
VFX tar en paus över julhelgen. En match under mellandagarna, är det görbart? Vilka av de kvarvarande har möjlighet att slåss då? I annat fall är det efter nyår som gäller.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
"Afraid, honey-pie?!"

McJack kan tålmodigt vänta på sin motståndare (det är liksom grundkursen i all ninjutsu/spetznas/whatever; att kunna vänta ut sitt offer, but u already knew that)

God Jul och Gott Nytt År!

/Basenanji
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Re: "Afraid, honey-pie?!"

Rädd, inte då, du påminner mest om min favoritfarbrors oklippta stortånagel - läskig, frånstötande men ganska harmlös. Däremot vill jag ge dig en chans att vila upp dig och ta farväl av släkten.

Så God Jul och Gott Nytt År på dig också, lilla sötpotatis!
 
Top