Nekromanti Vet niiiii?

Hjalle

Swashbuckler
Joined
29 May 2004
Messages
1,867
Location
Stockholm
Jag har idag snott en dammsugare från Konsum, slagit personligt rekord i höjdhopp och hoppat närmre 5 meter i längd (vilket kanske inte är jättebra, men så är jag typ mammas bitch också). Jag har också hunnit med att flörta vansinnigt mycket och kokat spaghetti. En heldag. Nu ska jag spela in Scrubs.

-Hjalle, åt även en chokladboll, och drack te.
 

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Jag var helt inställd på att tvätta mina kläder. Planerade att gå upp vid nio och uträtta något innan seminariet började. Men jag orkade inte, så jag slaggade till halv elva, dushade, åt frukost med nya grannen i korridoren som visade sig vara en riktigt trevlig tjej. Sen så satt jag vid datorn och slog mitt personliga rekord på www.clearahill.com. Sen så packade jag väskan och drog iväg till skolan. I skolan så visade det sig att jag inte mådde så bra men jag höll igen och höll min fyrtio minuters presentation. Sen så orkade jag inte åka hem för resten av seminariet var riktigt intressant och en trevlig diskussion ägde rum. Sen åkte jag hem, åt köttfärssås med ingenting till. Efter det så tittade jag på Scary Movie 3. Och nu sitter jag här.

Ja! Jag har haft intressantare dagar. Men detta får duga för nu. Imorgon ska jag tvätta.

- Jocke, trött.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Vad gjorde ni idag?"

Tja. Åt frukost, drog på arbetskläder, åkte och jobbade, bussade vakter på ett fyllo som drog runt i mitt tåg och petade folk på näsan, fick en avi från posten och tog min tjej på brösten. Bra dag, alltså.


Storuggla, getabocksdisco
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,921
Location
Sandukar
Dagens höjdpunkt var att MindArk (mitt jobb) erbjöds platsen på en stor mediakonferens istället för CCP (EVE Online). Sådant gillar jag. ,-)

Gällande kungen... Kronprinsessan och Carl-Philip skall finnas på bild från Shanghai tillsammans med Entropia Universe, det tycker jag också är lite ball. (fast det kanske underlättar när min kollega är baron). Och Göran Johansson, kommunalpampen i GBG, var på besök.
Och jag skrev klart en Q&A som hamnade på 23 sidor till slut.
Annars har det varit mycket lekstuga då vår motion capture-utrustning installerades under dagen - folk har löjlat runt som fulla illrar. Eller så är jag avis för att jag inte får på mig dräkten, varken på längden eller bredden.

Dagens kunskap: En ny kinesisk stad är under uppbyggnad. Dess funktion? Server-park. Staden byggs runt om mest som dekoration. Hur många servar? Minst 450 000 stycken. Kostnad? 220 miljarder kr.

En rätt vanlig dag mao.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Snart är det min tur!

Jag ska träffa kungen nästa lördag. Då kommer han och hälsar på Hemvärns-insatsplutonerna i Kalmar/Kronoberg län i det snöigaste sketna blåshålet i hela Småland - Kosta skjutfält. Jag har en känsla av att han kommer njuta av det ungefär lika mycket som vi. Det vill säga, vi skulle hellre spendera tiden med att skjuta kulspruta.

De har budgivning på jobbet, förresten, de vill att jag ska skjuta honom eller iallafall säga något roligt. Än så länge är det bara uppe i 121:-, så jag står över ett tag till.

I övrigt har dagens begivenheter varit kliva upp, kväljas lite över handfatet, förbanna gudarna för att vinterkräksjukan tydligen har slagit till med full kraft, låtit bli att äta lunch, läst forum, låtit bli att ätit lunch, ätit lunch, spytt upp lunch. Nu sitter jag och väntar på posten så att jag kan bli besviken för att ingen av den post jag väntar mig kommer.

Jämna plågor, med andra ord.
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,452
Location
Köping
Lilluggla said:
*Försök hitta porrbilder på Prins John och Robin Hood från Disneys version av filmen
VARFÖR!? :gremshocked:

Få se nu, idag har jag klämt några smörgåsar och slösurfat. Kvälls/distanskurser ftw.

Och vad gäller knugen har jag varit 5 meter från honom eller så, på scoutlägret Scout 2001. Han är ju ond scout, bevars.
 
G

Guest

Guest
Druckit cola ätit macka och sett på film, alltså hade jag en mycket bättre dag än du IMHO (eller kanske inte, men det är av anledningar jag inte nämner).

P.S. Jag har inget emot soldater särskilt inte svenska sådana dock, jag gillar bara inte administration och infrastrukur i majoriteten av landet (dessutom med tanke på hur tidningar (som man egentligen inte ska tro på) framställer kungens körkunskaper skulle han nog effektivisera västtrafiks transportsystem rejält).

/Zorbeltuss som gärna skulle träffa kungen (med titeln spårvagnschaufför här i göteborg) och skulle bli väldigt glad om det hände under min livstid.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
VARFÖR!?
Det borde vara en naturlig impuls för varje furry som sett den filmen att genast sätta sig och rita en sådan bild. Jag menar, Prinsessan John är ju totalt femi, och slå vältrar han/hon sig i sängen och stönar "Det är ROBIN HOOD jag vill ha!" Att han sedan har en fallosformad rådgivare är ju en annan viktig ledtråd.

Erik, skyller på sin kollega
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
"Det borde vara en naturlig impuls för varje furry som sett den filmen att genast sätta sig och rita en sådan bild."

Men tydligen var det bara ni som tänkte på det viset, eftersom ni inte hittade en bild. [inset menande blick här]


Storuggla, i judge you, leon trotskij!
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Scoutkungen!

Och vad gäller knugen har jag varit 5 meter från honom eller så, på scoutlägret Scout 2001. Han är ju ond scout, bevars.
Jag har också varit ca 5 meter ifrån HMK i scoutsammanhang!
Viking Venture, 1989!

(Viking Venture bestod av att Svenska Scoutförbundet chartrade en färja mellan Göteborg och London och fyllde denna färja med 1500 scouter från hela Sverige. I London anslöt vi till 4-5000 brittiska scouter. Vi bodde allesamman i tält i Crystal Park. Engelsmännen blev vilda när kungen, iklädd scoutskjorta, höll ett kort tal i Albert Hall. Ja, se engelsmän och kungligheter!)

Gordeg, förlitar sig på gamla meriter
 
Joined
16 May 2000
Messages
355
Location
Stockholm
Du vet, det där är, såvitt jag kan se, samma resonemang som 'hon förtjänade att bli våldtagen för hon hade kort kjol och eggade upp förövaren'.
Ja det verkar ju Marita Ulvskog också tycka när hon jämförde Lars Leijonborg med en våldtäktsman (Själv skulle jag hellre jämföra honom med Bert med tanke på hans ögonbryn). Marita Ulvskog verkar ungefär lika konspiratoriskt lagd som alla rollspelares favoriter Piff och Puff.

/Willie
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Tittade på olika stored procedures i SQL Server för att försöka optimera dem. Blev lätt irriterad över hur de var skrivna i vissa fall. Potentiella evighetsloopar är dåligt.. Vilkor: Upprepa den här slingan så länge 1 = 1. Senare kom en koll som gjorde att den kunde avbryta loopen.

/Ulfgeir
 
Top