Nekromanti Vet niiiii?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Idag träffade jag kungen! Han var snäll och sa; "God dag, soldater". Då svarade jag "Gud bevare konungen". Då såg han nöjd ut och gick därifrån.

Vad gjorde ni idag?

- V
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Låt mig se

Imorse anförde jag den första preussiska nudistexpeditionen till Atlantis och slogs mot gigantiska muterade huvudfotingar (tre fötter och slokhatt hade de minsann!). De senaste timmarna har jag störtat, återinsatt, störtat och återinsatt shahen av Oslo, skissat på mitt bidrag till barnens schlagerfestival (tillsammans med Carola och kejsaren av Mars) och reformerat den amerikanska konstitutionen (Yassilus är numera förste Farao av Washington). Innan dagen är slut hoppas jag hinna återuppliva Bismarck och para honom med Janet Reno och på så sätt skapa en fruktansvärd mördarmarskin.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Ingenting ens i närheten av detta. :gremfrown:

Fast igår tutade jag på en snubbe som blev jätterädd och trodde han skulle bli överkörd. Skitkul! :gremgrin:

/Anders (som aldrig har sett kungen)
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,524
Location
En mälarö
Re: Låt mig se

Imorse anförde jag den första preussiska nudistexpeditionen till Atlantis och slogs mot gigantiska muterade huvudfotingar (tre fötter och slokhatt hade de minsann!). De senaste timmarna har jag störtat, återinsatt, störtat och återinsatt shahen av Oslo, skissat på mitt bidrag till barnens schlagerfestival (tillsammans med Carola och kejsaren av Mars) och reformerat den amerikanska konstitutionen (Yassilus är numera förste Farao av Washington). Innan dagen är slut hoppas jag hinna återuppliva Bismarck och para honom med Janet Reno och på så sätt skapa en fruktansvärd mördarmarskin.
Köper du med dig en liter mjölk på hemvägen?

/Anders
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Det är sådant som man har sina eunucker till [NT]

Du kan få ett dussin kvinnliga om du lovar att enbart utfodra dem med åsnemjölk och oskalade pinjenötter. :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Vad gjorde ni idag?
Idag har jag inte gjort så mycket, men igår så pratade jag dataintrång med socialdemokraternas valstugeinneboende här i Skövde. Det var kul.

- Alltså, det här med dataintrånget, är inte det förjävligt?
- Jo, det är det, det är skithemskt. Det är så lågt att de med sina krav kan hålla på med sånt.
- Mmm. Rent förjävligt. För att inte säga kriminellt.
- Jo, vi har ju polisanmält intrånget.
- Ja, det hoppas jag. Den ansvarige för nätet borde fanimej hängas i tummarna, och det borde även han Stig-Olof också.
- Förlåt?
- Bara en idiotadmin tillåter samma lösen som användarnamn, och bara en kriminellt puckat admin tillåter användarnamn som "sigge". Och det är kriminell lathet att en användare med så hög befattning har så taskig koll på säkerhet. Det är helt enkelt skitslappt!
- Öhm... du tycker inte att det är illa att liberalerna har gjort intrång på vårt nät?
- Fan heller! Med så slapp nätsäkerhet så var det bara välförtjänt! Det är lika puckat som att lämna husdörren öppen när man åker på semester!

Sen ville dom inte prata med mig mer, men killen i Folkpartiets husvagn log brett.

---

...till saken hör att jag hörde ovan nämnda Stig-Olof prata i radion idag om att de hade höjt säkerheten. De hade krypterat sina trådlösa nätverk.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Javisst men... [brandfackla]

Med så slapp nätsäkerhet så var det bara välförtjänt! Det är lika puckat som att lämna husdörren öppen när man åker på semester!
Puckat och naivt. Det gör dock inte saken mindre olaglig. Inbrottstjuvar begår inte en mindre kriminell handling för att dörren står öppen.

//erik. tar skydd i politisk skyddsbunker
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Du vet, det där är, såvitt jag kan se, samma resonemang som 'hon förtjänade att bli våldtagen för hon hade kort kjol och eggade upp förövaren'.

- Ymir, just sayin'
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Re: Javisst men... [brandfackla]

Det gör dock inte saken mindre olaglig. Inbrottstjuvar begår inte en mindre kriminell handling för att dörren står öppen.
Mycket sant. Icke desto mindre så slutar försäkringen att gälla om man klantar sig på det sättet, oavsett om tjuvarna är kriminella eller inte.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Du vet, det där är, såvitt jag kan se, samma resonemang som 'hon förtjänade att bli våldtagen för hon hade kort kjol och eggade upp förövaren'.
Eller samma resonemang som "är du så dum att du lämnar dörren olåst och öppen så får du ta att hemförsäkringen inte gäller". Det ena resonemanget är puckat, det andra är självklart, och ändå är de snarlika.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,215
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Fast du använder formuleringar som 'välförtjänt', och då kan jag fortfarande inte se skillnad mellan resonemangen: Att hemförsäkringen inte gäller är en sak; att man förtjänade att bli rånad är en annan. Man förtjänar inte att bli utsatt för övergrepp hur dumt man än beter sig, man förtjänar inte att få sin lägenhet tömd hur öppen man än lämnar ytterdörren, och man förtjänar inte datorintrång bara för att man saknar brandvägg eller har simpla lösenord. Än mindre var förövaren på något sätt berättigad att göra som han gjorde; det gäller våldtäktsmän och inbrottstjuvar såväl som Folkpartiet.

Visst, sedan finns det ju nån gräns då man gjort sig såpass skyldig själv att man bara får vad man förtjänar; men dumhet eller oförsiktighet är inte på långa vägar skuld nog.

- Ymir, what goes around comes around
 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,112
Location
Tindalos
Korde till pappersbruket I Zaragoza och startade upp en anlaggning pa 600 dygnston.

Lite stressigt nar en av maskinerna borjar "lacka" pappersmassa. Tatades med epoxypasta. Lyckades skara mig i pekfingret under rep.arbetet. Plaster pa...

Lunch och flirt med servitrisen - sa pass bra det gick pa spanska...

Testserie... Prover, mera prover.

Dags att aka hem till hotellet snart. Duscha...

Snart dags att fylla vaskan med vin...

Over and Out!
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Javisst men... [brandfackla]

Mycket sant. Icke desto mindre så slutar försäkringen att gälla om man klantar sig på det sättet, oavsett om tjuvarna är kriminella eller inte.
Låt mig säga så här:

Att det är lätt att gå in påverkar inte på något sätt inbrottslingens skuldbörda eller det fel han gjort, däremot får det offret också att framstå i en dålig dager.

Sedan så förstår jag inte varför det här får så mycket uppmärksamhet jämfört med när en minister, under sken av sin ministerroll och till följd av påtryckningar från en främmande makt, genom påtryckningar får polisen att angripa en politisk intresseorganisation och ta deras servers på obestämd framtid och därmed bryter mot tre (och den han inte bröt är den som han av sitt partiprogram faktiskt är bunden att bryta) av fyra (egentligen tre av tre och en halv) av våra grundlagar trots sin juridiska bakgrund som borde göra att han vet bättre passerade med betydligt mindre rabalder. Att ett parti pissar på ett annat är i och för sig fel, men när staten gör det så är det otäckt. Att man dessutom kommer undan med så långa meningar är direkt skrämmande...
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,930
Re: Javisst men... [brandfackla]

/signed

Men, berätta hellre vad du har gjort idag Troberg, för det var ju det den här tråden handlade om. Och kungen.

- Vulf
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,596
Re: Javisst men... [brandfackla]

Men, berätta hellre vad du har gjort idag Troberg, för det var ju det den här tråden handlade om. Och kungen.
Jobbat, kräkts blod. Rätt så normal dag alltså.

Enda kul var en diskussion om att jag ville ha min titel på visitkorten, vilket tydligen inte var förenligt med företagets policy, medan jag hävdar att Baron är att betrakta som en del av namnet. Jag menar, det är ju inte som om jag begär (än...) att de ska tilltala mig med "Baron", "Friherre" eller "Excellens", vilket är de korrekta tilltalsformerna.

Och så drog jag en tarzan i morse.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
Farbror Vulf vet du vaaaad?

Det närmsta jag kommit kungen är 100 meter från en väg där han och Silvia for förbi i en vagn med 4 hästkrafter eller nåt. Det var asmycket folk ivägen så jag såg knappt någonting. Det var mitt livs bästa dag...

Annars har det varit en halvbråkig arbetsdag med kodande, slagsmål med application launcher och grubblande över en uppsättning cron-jobs.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,739
Eh... ja... fan. Jag har inte gjort ett skit värt att nämna utom att jag lagade mat (riktig mat, med spis och allt). :gremfrown:

Hälsa kungen från mig nästa gång.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Heh, en skåning i min pluton bad prinsen visa leg när han ville köra in på drottningholm när vi gjorde högvakten i lumpen.

i övrigt har jag inte gjort någonting alls idag.... porrsurfat är väl det mest avancerade.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Jag och min kollega har:
*Tagit emot röster från folket. Förhandsröstning sker nämligen på biblioteket där jag jobbar.
*Diskuterat våra senaste sexuella övningar.
*Försök hitta porrbilder på Prins John och Robin Hood från Disneys version av filmen, fast det gick inte.
*Skällt på högljudda tonåringar och diskuterat nämnda metoder att straffa dem med våld, inspirerat av Wolverine.

Erik
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Vad gjorde ni idag?
Tjaaa, vad har jag gjort idag...
Brottats med en elev, jobbat med några andra elever, spelat lite spel samt pratat med mamma & pappa...
Med andra ord, en ganska vanlig dag.
 
Top