Vem tar hand om ditt spel?

clarence redd

FrostByte Books
Anders låg på sjukhus och kommande nummer av Fenix flyttades fram. Det fick mig att tänka. Hur många svenska rollspel bygger på att en enda eldsjäl jobbar med det? Ganska många antar jag.

Skulle dina spel hållas vid liv om du blir allvarligt sjuk en längre period?

Anders låg på sjukhus och kommande nummer av Fenix flyttades fram. Det fick mig att tänka. Hur många svenska rollspel bygger på att en enda eldsjäl jobbar med det? Ganska många antar jag.

Sannolikt inte när det gäller Expert Partisan.

Nej, verkligen inte. Eller, japanska Kutulu skulle väl tuffa på mer eller mindre oförändrat givet att dess framgångar och eventuella setbacks redan nu är mer eller mindre helt löskopplade från mig. Men nä, blir jag sjuk så blir det nog inget Luna City Blues, för att inte tala om alla mina andra projekt.

Därmed inte sagt att jag inte skulle vara öppen för det. Blir jag långsiktigt sjuk på nivån att jag inte vet om jag klarar mig osv så kan jag absolut ge tillgång till min google drive-rollspelsmapp till nån trevlig rando här. Men jag har noll tilltro till att nån skulle vara intresserad av att göra något av min dynga. Alla som har tiden och orken skriver ju såklart hellre på sina egna grejer. Det finns ingen brist på projekt liksom. Att nån skulle göra klart Agency eller Rotsystem 2.0 eller skriva klart något av mina påbörjade Kutuluäventyr känns… osannolikt.

Not Swedish but I hope you don't mind.
Squad Hammer has an open license so it can live past me. Im sure Modiphius would want to find another writer for Parsecs.
For anything else? It'd be up to my wife if she wanted to sell it off or just let it go.

Tja, mina grejer ligger på Lulu och DriveThru, så länge ingen berättar för dem att jag är borta så kommer de väl att finnas kvar där. När brorsbarnen blir lite äldre skall jag höra om någon vill ta över när jag är borta. Jag kan inte tänka mig att de vill skriva vidare, men svansförsäljningen ger tillräckligt för att det skall vara värt att hålla sakerna vid liv i alla fall. När jag slutgiltigt sätter punkt för NNO-podcasten tänker jag att den kan få ligga på Archive.org.

Nope ingen, förutom ett brädspel jag gav ut med en kompis men även det skulle hamna ännu mer på sparlåga än det redan är. Finns några få butiker som säljer lite så länge deras lager fylls på.

Sen är ju inget av mina rollspelsprojekt ena klara eller släppta så svårt för någon att ens veta av dem. Förhoppningsvis kan Dinoblast ändra på det.

Mina rollspel, nej... men det gör jag ju knappt själv ju. :gremgrin:

Mina poddar däremot? Där arbetar jag för att faktiskt strukturera upp ett flöde som kan fortgå i ett par år efter att jag dött. Morbitt? Absolut, men om jag planwerar ut en berättelse som sträcker sig över 12 säsonger/år så är det väl det minsta som går att begära?

Back