Vem bor här? "Nytt kloaksystem för delar af Flöteborg"

Ja, allt är ju upp till egen tolkning. Jag ser nog 9 som själva rörsystemet.
Men ja, kanske borde de slås ihop på något vis.
Det känns som 3.5 borde vara hyfsat viktigt för 9 i vart fall!

Det känns som 3.5 borde vara hyfsat viktigt för 9 i vart fall!
Ja, jag har nog helt enkelt missat att Fekofagens håla inte hänger ihop med Kloakkorriodren (rum 2) utan är den del av rum 9. Jag justerar i listan.

3. Prylsamlarens håla.
Trevligt med ännu ett bidrag! Tackar tackar!

Jag glömde att be om att få listan i inlägg 2 uppdaterad igår! Ack!
Tur att jag har er @ @Magnus Seter och/eller @Gurgeh som kanske kan hjälpa mig med detta!

----------------
Lista uppdaterad 260222 kl 21:30
Om numret är tomt så ska rummet/platsen vara fri att skriva om, men dubbelkolla gärna i tråden.

1. Manhålet av zonk
2. Kloakkorridoren av zonk
3. Prylsamlarens håla av zonk
4.
5. Spegelkammare av guldfink
6. Kloakkräftan Snippesnapp Krabbessons hemliga skatt av rollspelspiraten
7.
8.
9. Rörsystemet som hänger ihop med "Fekofagens håla av Jim Profit" är ännu inte helt beskrivet
10. Fiskkyrkan av Sömniga Isaac
11.
12. Kontrollrum för svampodlingen av Frippe
13. Svampodlingen av Frippe
14. Svärdfisken Mårtens tullhus av Sömniga Isaac
15.
16.
17. Silverfisken Perras fantastiska bibbla av rollspelspiraten
18. Hotell Hålan av Hägerstrand
19.
20.
21. Stämningsskiftande kula av guldfink
22. Motstånd är meningslöst av Jim Profit
23.
24.
25. Mörtens mörka ålahåla av ingels
26. Fiskens sista krök av Frippe
27. Köket (som bemannas av ett gäng humanoida sköldpaddor) av Gamiel
28.
29. händelser dag/kväll/natt av Gamiel

Övrigt
Uje Brandelius bor här. av Dilandau
Kloakfiskarfynd av Frippe med råd och inspiration från @Hägerstrand och @Kraetyz

Möten
En arbetsenhet från UJE av Frippe
----------------

En person som rör sig i kloaksystemet

Julius DeBaner
En man i 55-årsåldern med mörkt smålockigt hår och helskägg. Han är mycket lik Uje Brandelius.
Julius är smula förvirrad och vill ha hjälp med att hitta hem, eller i alla fall vart han kom ifrån. Han minns inte var detta är.

Julius var från början John Lexell, en artist som begett sig ner i kloaksystemet i jakt efter Uje Brandelius för att föreslå ett artistsamarbete. Han hittade spegelkammaren, spegeln var en smula oputsad och vips så förvandlades John till Julius, en nästanklon av Uje. Det Julius menar med "hem" är Spegelkammaren.

Om Julius tas tillbaka till Spegelkammaren och ställs framför spegeln, slå 1T6.
1. Julius löses upp. Han försvinner i en tunn dimma som luktar svagt av hårvatten.
2. Julius spegelbild pekar finger och flinar. Alla som tittar i spegeln upptäcker strax att de har tappat bort ett slumpmässigt föremål ur sin packning.
3. I spegelbilden så ser det ut som att samtliga som tittar på spegeln har fått mörkt smålockigt hår och skägg. Tittar man längre än en minut blir det verklighet.
4. En till Julius kliver ut ur spegeln och slår följe med den förste.
5. Julius förvandlas tillbaka John Lexell.
6. Julius förvandlas till Uje.

med inspiration av rum 5, Spegelkammaren av @guldfink

Ett väsen som rör sig under ytan i kloaksystemet (den som studerar kartan noga ser Kläfens arm strax till vänster om siffran 2 på kartan).

Kläfen

Kläfen är ett kloakmytiskt väsen.Den är en smal humanoid med ljust grågrön hud med små fjäll likt en ål. Den kan inte andas vatten men kan hålla andan länge, upp till en kvart.

Kan träffas på i någon av rummen som har strömmande vatten. 2, 4, 6, 7, 9, 29.

Hur beter sig Kläfen när RP träffar på den? Slå 1T6!
1. Kläfen känner sig hotad! Den håller sig vid ytan och stänker kloakslabbigt vatten mot RP för att sen dyka ner och gömma sig.
2. Kläfen är hungrig! Den försöker sno åt sig en väska, hatt, stövel eller liknande från RP att smaska på.
3. Kläfen är nyfiken! Den smyger efter RP och försöker härma prat och andra ljud RP gör, lite lågt i smyg och prövande. Det låter nästan som att Kläfen fnissar åt människopratet.
4. Kläfen är rädd! Kläfen känner av vibrationer i vattnet från något stort och farligt och har hoppat upp på land. Den pekar och försöker varna RP.
5. Kläfen behöver hjälp! Det har fastnat ett gammalt fiskedrag på ryggen på Kläfen. Den söker hjälp av RP. Om de hjälper Kläfen så kommer den att diskret hålla koll på RP och dyka upp och hjälpa dem om de hamnar i farligheter.
6. Kläfen målar! Kläfen är mycket upptagen med att måla på kloakväggen. Färgen som används är rost och bottenslam. Det ser ut som en karta. Kläfen hoppar i vattnet och gömmer sig om RP kommer nära.

Andra får gärna fylla på med mer fakta om Kläfen.

Last edited:
Back