Nekromanti Vem är Troberg?

haltageten

Dum inuti huvudet
Joined
11 Apr 2004
Messages
578
Location
Stockholm
Vem är Troberg och vad hade du för relation till honom? Vilket är ditt starkaste minne av Troberg? Vad gjorde han för att bli utstängd från forumet (har uppfattat det så att han blev utslängd)?

Eftersom jag inte var här på forumet på den tiden han var kvar här så stötte jag aldrig ihop med honom. Men på senaste tiden har väldigt många börjat nämna honom och det får säkert oss, som inte varit här lika länge, att undra vem han är. Så stilla vår nyfikenhet och berätta om Troberg.

- Jocke, nyfiken.
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,765
Location
Nett-ruh-bi
Läs hans inlägg

Jag tror att det bästa sättet att få en bild av Troberg är att göra en sökning efter inlägg av användaren Troberg och läsa lite. Det finns både högt och lågt.

Dewil
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
bilda dig en egen bild..

Vem är Troberg och vad hade du för relation till honom? Vilket är ditt starkaste minne av Troberg?
haha det låter som han är död, stick över till rpglab.net och snacka med honom själv vet jag och forma dig en egen uppfattning. Han är en rätt skön katt.

Allt det andra är historia och inte lönt att börja rota i igen, om du inte var här på den tiden har du ju inte med hans banning att göra iaf? Precis som inte jag har eftersom jag inte är admin/mod eller troberg.

nuff said.

\Marcus som ogillar skvaller
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,015
Location
Stockholm
Troberg var/är för mig ett av flera bra bollplank att diskutera regelmekanismer med. När något är snett i ens matematik är det antingen Troberg eller Han som påpekar detta - samtidigt är han inte snål med beröm när han tycker att man klurat till något bra. Kort och gott har jag mest hållt mig på rollspels- och rollspelsmakarforumet under mina år här och den bild av Troberg jag har fått baseras således på mina meningsutbyten med honom på dessa forum. När det gäller hans aversioner mot D20-licensen har jag mindre koll och det är ju dels därför som han blev bannad från Rollspel.nu...

Övrigt smått och gott:

* Trobergs skämt är ibland uppfriskande, men oftast oerhört fåniga

* Troberg är wrestlingintresserad, precis som brorsan (jag hänger med på vad som händer lite grann där)

* Troberg är en person jag gärna skulle dricka ett par öl med

Det finns mer, men för mig är det ovan nämnda det viktigaste.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Muggas said:
När det gäller hans aversioner mot D20-licensen har jag mindre koll och det är ju dels därför som han blev bannad från Rollspel.nu...
ag var en av dem som käftade mest med Troberg på d20-forumet (antagligen tillsammans med Magnus).
Nu när jag ser tillbaka på det hela så så uppfattar jag inte de diskusionerna som jobbiga (även om andra stördes betydligt mer), däremot så ledde de till att jag var tvungen att tänka igenom mina argument.
Mao så har Trobergs aversioner mot d20 gjort att jag utvecklats som rollspelare.

Nu ska vi inte gräva i gamalt groll, men av vad jag vet så har inte Troberg blivit bannad för sitt härjande i d20-forumet (även om det stämmer att han blivit tillsagd).
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,465
Location
Stockholm
My take

Jag upplevde diskussionerna med Troberg som väldigt frustrerande. Inte för att han har väldigt bestämda åsikter, utan för att väldigt få av hans argument någonsin stöddes av fakta. Trots att jag vid flertalet tillfällen presenterade information som direkt motsade hans teorier om d20 och dess marknadspåverkan, så fortsatte han att presentera sina åsikter som om de vore fakta. Fast det egentligen fanns liten, eller ingen, verklighetsförankring i många av hans påståenden.

Detta var frustrerande. Det är inte bara Troberg som irriterar mig på det sättet, jag kan tänka mig åtminstone två aktuella fall där liknande beteende uppvisas.

Nu ska vi inte gräva i gamalt groll, men av vad jag vet så har inte Troberg blivit bannad för sitt härjande i d20-forumet (även om det stämmer att han blivit tillsagd).
Stämmer

/M
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"Personligen tycker jag banningen mot honom borde preskiberas så att han kan släppas in igen. På så vis kan alla skapa sig en egen uppfattning."

Räcker det inte med hans 10 000+ gamla inlägg för att man ska kunna bilda sig en egen uppfattning?

Personligen tror jag att Troberg är alltför stolt för att någonsin erkänna något misstag och för den delen förändra det beteende som retade många här på forumet. Jag tycker också om Troberg, men jag förstår även till fullo de som irriterar sig på honom och skälen till hans avstängning och många tillsägelser.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Diskussionen om banningar...

... sköts bäst i forumsforumet. Öh, rollspel.nu-forumet alltså.


Storuggla, ute och vevar
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Troberg var en av de få orsakerna till att läsa detta forum. Hans inlägg var intressanta, hans idéer nyskapande och hans humor alltid i toppklass. Eftersom han hade smått radikala åsikter i vissa frågor och alltid stod på sig in i det sista väckte han ont blod i vissa delar av moderatorkåren som bara väntade på att få en orsak att låsa honom ute. Den tvingade de sedan mer eller mindre med våld fram och berövade således forumet en av sina viktigaste personligheter. I samma veva försvann all lust och orsak för mig att vara här*, hela historien stank så det kändes på andra sidan bottenviken, och jag slutade helt skriva och nästan helt läsa här. Loggat in har jag inte gjort på många månader och det enda jag har kollat är Off topic -forumet för här kommer emellanåt allmänroliga länkar och annat upp.

Det är vad Troberg betydde för mig, även om jag höll med honom i långt ifrån alla hans åsikter.

* Riktigt allt försvann inte, Rising finns här ännu.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Men ärligt? bara för att han är för stolt så betyder inte det att moderatorkåren också måste vara det. Förlåt honom och ge honom en ny chans nu efter den här långa tiden så visar ni i alla fall att ni inte styrs av stolthet.

MiniMoni
 
Joined
18 Apr 2002
Messages
957
Location
Dalaupprorets centrum och bostadsorten för Troberg
vad jag tror poängen är är att om han är så stolt som du nu påstår att han är så betyder det ju också att han inte kommer att ändra på sig... eller mera bestämt på det moderator kåren ansett han gjort fel...

alltså genom att släppa tillbaka honom ger dom honom inte bara rätt utan dom återinför problemet i än värre skala.

/Lokomotiv som funderar på att skapa en anonym användare på rpglab.net och börja argumentera för Caligulas återvändo till rpglab :gremsmile:
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Loggat in har jag inte gjort på många månader och det enda jag har kollat är Off topic -forumet för här kommer emellanåt allmänroliga länkar och annat upp.
Spännande att din första post på åtta månader är i en tråd som rör just Troberg. Har du trigger på det namnet?
 

Berserk

Warrior
Joined
24 May 2001
Messages
387
Location
Helsingfors, Finland
Du citerar ju själv vad jag säger, vad är oklart? Jag har kollat Off topic kanske en gång i veckan, men inte brytt mig om att logga in eftersom jag inte känt att jag hade något att tillföra. Wrnu har för mig blivit en i en lång rad sidor jag kollar när jag är uttråkad.

Att jag svarade på den här posten beror på att jag ville ventilera min åsikt i frågan, för det har jag inte gjort tidigare. Nu kan jag åter sjunka tillbaka i min dvala.

/Berserk, loggar ut
 

Rävnos

Warrior
Joined
7 Sep 2005
Messages
340
Re: In med dom!

.....Och Caligula också!
hahaha. ^^

du kan inte på fullaste allvar jämföra dem :S

en bra kille som åkte ut på en detalj och en snubbe som blivit bannad 3 gånger, ständigt ställer till bråk och fortfarande efter 3 år besöker forum över hela världen och försöker få folk att hata wrnu.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Re: In med dom!

Nej, du har rätt i detta, man kan inte jämföra dem.

Likafullt tycker jag forumet var roligare med Caligula än utan. Liksom jag tycker att det var roligare med Troberg än utan.

Torbjörn
 

Saxifrage

Hero
Joined
7 May 2003
Messages
1,561
Location
Stockholm
Och Mike Tyson! Och Chrille P! Och...

...och Micke Persbrandt! Och Torsten Flinck! Och Jan O Carlsson! Och... :gremsmile:
 
Top