Nekromanti Vem är Troberg?

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,983
Location
Linköping
This is Troberg?

Det är intressant att så många saknar Troberg och nämner hans storhet. Jag tror aldrig riktigt jag förstod den. Hursomhelst så har jag inte saknat honom men jag tycker att forumet varit rätt dött på senare tid... frågan är hur mycket det beror på hans frånvaro (men man kan knappast lägga den betydelsen på en enda person, det vore ju en extrem nedvärdering av resten av oss).

Anywho... undersin aktiva tid här var Troberg expert på två grejer.

1) När en tråd var helt slut, det fanns ingenting att tillägga, alla hade sin åsikter klara osv... då skrev Troberg minst 2 inlägg till.

2) När det inte alls passade med ett skämt så svarade Troberg på det inlägget med inte bara ett skämt utan dessutom med ett dåligt skämt.

Sen är han väl väldigt känd för sitt D&D-hat som han nödvändigtvis var tvungen att påtala för alla på det forumet, men där hängde ju inte jag så jag missade (slapp) allt det.

För att ta nåt mer positivt så var det Troberg som startade dogmautmaningen här. Det mest kreativa startandet av någonting i hela forumshistorien (I think).

Det här borde funka som grundkurs.
 

EchonCique

Hero
Joined
22 May 2000
Messages
1,779
Gå till honom då?

Om du vill diskutera spörsmål med Caligula hittas han numer på Sveroks forum, i gammal god stil. Han är god lyteskomiker i mina ögon, då han skrev Den gamla halvt nerlagda och övergivna sajten rollspel.nu har en indelning som kan ge bra riktlinjer för de populäraste spelen igår.
 

Torbjörn

Swordsman
Joined
6 Nov 2003
Messages
402
Location
Göteborg
Re: Gå till honom då?

Jag citerar mig själv:
Likafullt tycker jag forumet var roligare med Caligula än utan
På detta svarar du:
Gå till honom då?
Jag tror du (medvetet?) missuppfattar mig lite, jag är inte intresserad av att bara diskutera med Caligula. Vad jag däremot tycker framgår av mitt citat ovan.

Torbjörn
 
Top