Nekromanti Vem är du i Midgård?

Alex C Eriks

Veteran
Joined
29 Jan 2004
Messages
4
Location
Visby
Re: Sammyboy / Saint, Kvinnor och talet åtta...

Saint är just en Legend... :gremsmile:
...som skrev ett strukt till filen.

Svar till annat inlägg: nej, det finns inga kvinnor med bland de 8 olika resultatsalternativen. Jag var mest var ute efter "lämpliga" personligheter när jag skrev resultatsalternativen, och jag såg inte dessa så hemskt bunda till kön utan snarare till skillnad i personlighet. Dessutom så är väl Midgård inte det lämpligaste stället att hitta jämnlikhet på direkt.. :gremblush:/

Kul att folk verkar gilla "testet" iaf! Tror att det är två av de åtta personligheterna som ännu inte har synts till här i tråden... ännu så länge.

-Alex
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
Hör ni, grabbar...

... vad sägs om en deal? Ni tre slåss om Arwen, och så tar jag hand om Gondor :gremcool: *tycker att det låter rättvist*
 

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Gandalf. Men hur!!!???

Hur kan jag bli Gandalf när jag svarade att jag gillade svarta kläder? Den färgen skulle han väl knappast bära...
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Fungerar inte

Något verkar vara fel med den applikationen. Jag har Shockwave Flash installerat, men Mozilla vill inte köra den i alla fall.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Går bra på min låda

Och jag kör också Mozilla (i Slackware Linux; vet ju inte vad du har).


/Feliath - nam nam, bacon
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Vad som är trasigt

Grattis. Trasigt är det i alla fall. Servern påstår felaktigt att det är en application/octet-stream istället för application/x-shockwave-flash. Det gör att bl a Mozilla och Galeon vill spara den på fil istället för att köra den som en Flash-applikation. IE och Opera är uppenbarligen mer tolerande mot lögnaktiga servrar i det fallet och låter filändelsen få prioritet över Content-Type.

Jag vet inte varför det fungerar i din Mozilla. Du kanske kör en gammal version. Jag kör Mozilla 1.6 med Shockwave Flash 6.0 r79.

Det vore bra om ansvariga för servern kunde se till att den får rätt Content-Type så att alla kan ta del av den.
 

Alex C Eriks

Veteran
Joined
29 Jan 2004
Messages
4
Location
Visby
Re: Samma problem för mig

Enklaste sättet att öppna filen om den inte startar med ett enkelt klick är att testa att öppna genom "välj program i lista": Internet Explorer.

Vad det kan bero på att den inte fungerar för dig/er vet jag inte, den har fungerat på alla mina olika burkar, och på ett par utan Flash installerat. Förhoppninsvis så går det bättre genom tipset ovan.

-Alex
 

eileen_UBBT

Veteran
Joined
7 Feb 2004
Messages
10
Location
Luleå
Jag är också Ormtunga..

Få se nu..

Långt mörkt hår - check
Svarta kläder - check
Onda planer på att ta över världen - check..ehm.. nä, justja, det är ju hemligt det.. öh.. glöm det grabbar..

Jag menar förstås att i övrigt så är jag väldigt snäll och trevlig, och den där killen i vitt med långt skägg, honom har jag aldrig ens hört taaalas om... eh..
 

Shaggy

Swordsman
Joined
19 Sep 2001
Messages
619
Location
Linköping
Re: Samma problem för mig

Synd för oss som kör OS utan IE då...

Jag har ju redan berättat varför det inte fungerar ovan. Frågan är väl bara om någon kommer att åtgärda det eller inte.
 
Top