Nekromanti Vattnaskymmel (hipp skit)

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Haha, det här är det konstigaste jag sett på skitlänge. Nån forumslyngel på RMs eget forum har tydligen författat en äventyrstrilogi som kommer släppas (på sajten, om jag fattade det rätt) strax. Men, helt omöjligt nog, har någon/ra satt ihop en helt sjuk trailer som kommer lämna er med rejält kliad hårbotten och... jag vet inte. Skitkonstigt är det i alla fall. Och fett kreddigt med retrostil på animeringen.

Nåja, vad väntar ni på?

http://www.riotminds.com/dod.asp
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Slyngeln i fråga är Anders Jacobsson som skrivit åt RM i Mittland. Han är väldigt bra på att skriva...bättre än han får visa upp i Mittland, dessutom är han väldigt oslynglig. Dessutom så är har jag gjort några illustrationer till äventyret vilket borgar för god kvalité. Vad gäller trailerna så kan jag inte säga något eftersom jag inte sett den.

9MB + modem = varför bor jag på landet?
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Vattnaskymmel

Ja...jag vet inte vad jag ska säga. Jag antar att jag fått vatten på kvarnen när det kommer till kritan - DoD6 är skittöntigt.

...men hela idén med en fucking trailer till ett rollspelsscenario...jag vet inte...lite charmig är den ändå. Imponerande ambitiöst iallafall.

- Ymir, kan bara skriva, tyvärr
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Jaha, nu behöver man en officiell meritlista oxå. Jag kanske ska frilansa lite mer åt RM innan jag slänger upp lite gratismaterial...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Haha, är slyngel ett skällsord nuförtiden? Och jag som gillar både Bad Cash Quartet och The Tough Alliance. Nåja, jag ser fram emot äventyret, och struntar tämligen mycket i vem som skrivit det och vad denne gjort innan, jag tycker det är soft och smart av RM att scanna sitt forum efter talanger (eller hur de nu kom i kontakt med dig), så ta det inte som en diss eller nåt, det var inte det som var meningen.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Först & främst så blev jag sugen på den där trilogin !!
Verkar lite måcool !! Så det ska helt klart bli skoj att få läsa & spela det här !!
& trailen ja, musiken var ju helt klart schysst måste jag ju säga ! Men ananrså så finns ju inte så mycket att nämna...
 

promotheus

Veteran
Joined
20 Mar 2003
Messages
4
Re: Vattnaskymmel

men fan va folk har blivit dryga på det här forumet... man kan ju undra vilka det är som är töntiga..
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,886
Re: Vattnaskymmel

Ja...jag vet inte vad jag ska säga. Jag antar att jag fått vatten på kvarnen när det kommer till kritan - DoD6 är skittöntigt.
Jaså, och var hittar du det vattnet? Under det faktum att en forumit på Riotminds forum har åtagit sig ett gigantiskt projekt utan ersättning för att skriva en massiv äventyrskampanj? För att han har bett sina kompisar att svänga ihop en rolig trailer till äventyret? För att han har låtit alla forumiter på forumet komma med förslag och önskemål om vad som skall finnas med i äventyret?
För att han har raggat ihop duktiga illustratörer som, smittade av hans egen entusiasm, levererar skitsnygga och stämningsfulla bilder? För att han gång på gång har uppvisat god förmåga att uttrycka sig i text och dessutom brukar ha förbannat coola ideér?

Är det skittöntigt? I så fall föreslår jag att vi avrättar hobbyn med ett nackskott.
 

teddy

Warrior
Joined
14 Jan 2001
Messages
218
Location
Rimbo, Stockholms Län
Hade jag inte haft 56k-modem så hade jag sugit ner trailern för länge sedan för att se på den men i vilket fall så tror jag att äventyret i fråga kan bli mycket bra pga. att jag sett vad skribenten i fråga presterat förut.

Han är en av få som håller upp Riotminds forum.
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Haha, nej, jag känner mig inte så dissad. Faktum är att all uppmuntran jag fått hela tiden har gjort det möjligt att få äventyret skrivet. Alla tre delar tillsammans är ju inte det kortaste...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,167
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Vattnaskymmel

Nej, det är imponerande ambitiöst, precis som jag skrev. Vilket jobb de måste ha lagt ned. Och det är en väldigt snygg trailer.

Vad som är skittöntigt är det Hollywoodaktiga stuket på trailern. Det rimmar väldigt illa med Trudvangs pseudofornnordiska stämning i min mening. Dikterna imponerar inte nämnvärt på mig heller - det låter som en Otyg-låttext, typ. Och så är den här pseudoisländskan där igen.

Men jag utesluter givetvis inte att trailern är gjord med glimten i ögat, allra minst nu när jag sett den en andra gång. Därav innehåll originalinlägget också det där om att det var charmigt ändå.

Men ignorera mitt gnäll. Entusiasm är givetvis bara nyttigt för rollspelshobbyn.

- Ymir, gnällspik
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Re: En undran [Lite OT]

Skymmel:

BETYDELSE: motsv. SKYMLA, v. 1: skymlande, skymling; ofta konkret(are), om det dis l. töcken l. den dimma som vid nedsatt synförmåga tyckes omge det som betraktas; i sht i uttr. skymmel för ögonen (äv. synen); äv. allmännare: dis l. töcken l. dimma.

Resten kan man nog räkna ut själv. :gremsmile:
 

Brunalven

Warrior
Joined
5 Feb 2001
Messages
330
Location
Visby
Re: Vattnaskymmel

Psudoisländskan är en av mina stora svagheter. Men misströsta icke, det kommer att finnas gott om pseudoryska och pseudofinska oxå. :gremsmile:
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Re: Vattnaskymmel

Men ignorera mitt gnäll.
Varför höll du inte bara käften till att börja med, då? Det är ju en ganska tydlig linje från redaktionen att meningslöst gnäll inte är välkommet som inlägg; c.f. Caligula exempelvis. Jag kan inte föreställa mig att redaktionen själva är undantagna från den regeln; snarare borde ni ju föregå med gott exempel. Eller? Har du mer rätt att vara dumdryg för att du är admin?

Jag menar, du har ju betett dig såhär förut; är det verkligen OK att förvänta sig att vanliga användare ska skärpa sig om redaktörerna själva vägrar, tycker du?


/Feliath - djupt skeptisk
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,370
Location
Stockholm
Hepp! Till Vitulv, Feliath OCH Ymir

Nu räknar alla inblandade till 10. Okej, tillsammans nu...

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Okej? Känns det bättre nu? Nähä. Då kan ni spara ett eventuellt flame war till någon annan gång.

Tackar!

Magnus
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Otroligt

Det är enormt imponerande att det här har sprungit ur en persons engagemang!

Det ger vatten på kvarnen för alla oss wanna-be rollspelsmakare/skribenter därute. Jag kan knappt bärga mig tills dess jag får se den slutgiltiga produkten.

Respekt. :gremlaugh:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Troligt

"Det är enormt imponerande att det här har sprungit ur en persons engagemang!"

Visst är det imponerande, men inte av den anledningen. Faktum är att de flesta rollspel springer ur en (1) persons engagemang. Det är till och med så att man ska bli mer imponerad om en kommitté lyckas kläcka ur sig något riktigt bra - om fler än en person jobbar på det så blir det oftast en kompromiss.

Jag menar, vad var Svavelvinter-serien om inte en persons engagemang?
 

Vaun Vuriche

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
327
Location
Göteborg
Re: Pfft

Knaprast troligt Krille hörredu.

Att en person som inte har nån formell anknytning till ett företag klämmer ihop nåt sånt här är alldeles för ovanligt för att vara troligt. Självklart är det mesta här i världen startat av en individ, men att gå hela vägen och faktiskt få projektet gjort utan att involvera pengar och medarbetare bör inte avfärdas som troligt.

Dessutom vänder jag mig helt emot tesen att det skulle vara svårare att producera något om man är fler än en. Det handlar snarare om ansvarsfördelning och samarbetsförmåga. Jag anser för övrigt inte att Brunalvens samarbete med forumiter bör betraktas som att han haft medarbetare då personlig erfarenhet säger mig att detta sällan fungerar.

Att Svavelvinter sedan i mina ögon är ett beklagligt val för att demonstrera det goda i att en person får råda över en serie hör ju inte hit och kommer därför inte vidare kommenteras.
 
Top