Varulv Varulvsspelskutym och PM-gate

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Det har jag redan gjort, körde ett sånt på punkforumet, där det dessutom var så fint att i chatten kunde man skriva in vilket användarnamn man ville så man kunde dessutom snacka anonymt eller låtsas vara någon annan. Det funkade rätt bra, nackdelen var väl att folk upplevde att det tog ännu mer tid och blev ännu mer press på att vara aktiv när det dessutom fanns en live-chat.
Punkforumet. <3
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,612
Location
Huddinge
För mig är det ett NEJ på den. Det kanske det inte är för er andra men jag hatar mig själv för att jag märker att kroppen lägger märke till saker fast den inte ska och den gör det mycket lättare än vanligt om man blundar t.ex.
Vi jobbar väldigt mycket med skapa ett gemensamt vitt brus under våra ultimate werewolf-sektioner för att just ta bort att någon säger, jag råkade höra när du flyttade på dig eller liknande mitt under spelet. Jag vill ju hitta de dolda budskapen, de osammanhängande historierna, det märkliga resonemangen som avgör det hela. För mig är det ett socialt pussel som jag älskar att spela och lägga, då vill iaf inte jag att någon ska komma och säga: "Hans pupiller är för små för att ha precis öppnat ögonen", det är ju bara information som finns där för att vi spelar ett spel. Hade det varit i verkligheten (eftersom varulvarna givetvis finns på riktigt) så har varulvarna redan kännt till varandra och därför skulle den händelsen aldrig ägt rum. På samma sätt spelar jag inte med aimbot när jag spelar "shoot-em up"/FPS-spel även om jag skulle kunna skriva en själv utan större svårigheter. Jag kommer fortsätta spela här med er oavsett den här diskussionen men jag vill gärna veta vilken inställning vi har till allt det här för om var och varannat spel avgörs på grund av ett typo från spelskaparen eller något liknande så kommer jag tycka att de partierna är mindre roliga än de varit utan det.

Det kanske låter som jag tycker det är superduperviktigt men mest försöker jag bara förstå om vi kan förenkla det för oss alla med lite enkla basregler. Det finns ju saker som är basic i alla varulvsspel och de borde vi väl kunna ha fördefinierat istället för att spelskaparen ska behöva klistra in dom varje gång.
Se här är vi olika, anser att allt som alla spelare kan göra är något som man får göra. Det blir en del av spelet.
jag kan säga att jag hörde hur Pelle rörde sig under varulvsfasen
Då är det upp till er att avgöra om jag Ljuger eller talar sanning.
Och även om jag talar sanning kan jag hört fel det är inte så att det är ett helt säkert kort.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Se här är vi olika, anser att allt som alla spelare kan göra är något som man får göra. Det blir en del av spelet.
jag kan säga att jag hörde hur Pelle rörde sig under varulvsfasen
Då är det upp till er att avgöra om jag Ljuger eller talar sanning.
Och även om jag talar sanning kan jag hört fel det är inte så att det är ett helt säkert kort.
Indeed, för att inte tala om hur kul det är att använda det som varulv mot icke anande bybor :D
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Sen får ni inte glömma att anmäla er till Mäster Ulv! Diskussioner om PM kommer ju vara irrelevanta eftersom all information är öppen! (Eller ja, vilka roller som faktiskt är i spel och så vidare vet ju bara Mästern.)
 
Top