Varulv Varulvsspelskalendarium 2024

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Nu går det att anmäla sig också om man vill vara med :D
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
Bokar in sextilis (augusti för stövelslickare) för ulven på operan!
Jag hade nog ingen spelidé för detta alls när jag tänker efter nu...
Däremot tyckte jag @Genesis Vampyrernas maskerad var ett riktigt bra, roligt och balanserat spel, så skulle gärna köra en reskinnad variant på det med val-tema, elektorsröster istället för blodpoäng, ulvpartiet mot de goda etc (VALulv om ingen har något fyndigt namnförslag). Så om det är ok med Genesis och folk är sugna på samma upplägg igen kör jag gärna det i sommar istället.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag hade nog ingen spelidé för detta alls när jag tänker efter nu...
Däremot tyckte jag @Genesis Vampyrernas maskerad var ett riktigt bra, roligt och balanserat spel, så skulle gärna köra en reskinnad variant på det med val-tema, elektorsröster istället för blodpoäng, ulvpartiet mot de goda etc (VALulv om ingen har något fyndigt namnförslag). Så om det är ok med Genesis och folk är sugna på samma upplägg igen kör jag gärna det i sommar istället.
Jag är för. Alla bra, öppna designer borde spelas flera gånger.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,718
Location
Göteborg
Jag hade nog ingen spelidé för detta alls när jag tänker efter nu...
Däremot tyckte jag @Genesis Vampyrernas maskerad var ett riktigt bra, roligt och balanserat spel, så skulle gärna köra en reskinnad variant på det med val-tema, elektorsröster istället för blodpoäng, ulvpartiet mot de goda etc (VALulv om ingen har något fyndigt namnförslag). Så om det är ok med Genesis och folk är sugna på samma upplägg igen kör jag gärna det i sommar istället.
Sann makt kan inte förstöras! (y)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Jag hade nog ingen spelidé för detta alls när jag tänker efter nu...
Däremot tyckte jag @Genesis Vampyrernas maskerad var ett riktigt bra, roligt och balanserat spel, så skulle gärna köra en reskinnad variant på det med val-tema, elektorsröster istället för blodpoäng, ulvpartiet mot de goda etc (VALulv om ingen har något fyndigt namnförslag). Så om det är ok med Genesis och folk är sugna på samma upplägg igen kör jag gärna det i sommar istället.
När jag organiserade Wexio spelkonvent fanns det något år en arrangör som hette Vallulv i efternamn. Kommer dock inte ihåg vad han skulle arra.

Det har ingenting med något att göra, och besvarar heller inte din undran. Men där är vi nu.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,364
När jag organiserade Wexio spelkonvent fanns det något år en arrangör som hette Vallulv i efternamn. Kommer dock inte ihåg vad han skulle arra.

Det har ingenting med något att göra, och besvarar heller inte din undran. Men där är vi nu.
Ullvarligt, är det sant? På mitt förra jobb fanns det en systemförvaltare eller liknande som hette Orm Vendelkråka som jag teams-chattade med ibland. Jag misstänker att det var ett taget namn och att han gillade vikingar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Plottwisten nu är att "VALulv" i regi av @Waterhouse vinner "Mest innovativa design" på prisgalan i december.
 
Last edited:

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
Intressekoll:

Konceptet jag baserade ulvfellas på blir nog rätt tråkigt i spel (sammanfattat i den här posten), och utan den delen är det spelet väldigt mycket konventionellt varulvsspel. Det mest avvikande är att ulvchefen väljer sina medulvar innan spelstart.

Alternativet är att köra en twist på Assassins in the palace som jag funderade på i familjechatten i Dune. Samma ”skydda en viktig bybo”-tänk som i Dunespelet, men där alla bybor vet vem det är som behöver beskyddas.

Rösta med reaktioner om ni känner starkt för något av alternativen:

:ROFLMAO: Nästan-vanligt varulvsspel i New York-maffian.
:love: Skydda presidenten-spel i… typ discworld tror jag.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,370
Jag tycker "Skydda presidenten"-upplägget låter vettigt och kul, men jag är nog mest sugen på något lite mer traditionellt!
 
Top