Varulv Varulvsspelskalendarium 2024

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
Jag kan ta å arra ett hemligt specialupplägg av Varulvsspel i Juni om intresse finnes och Vimes inte packsat detta gyllene tillfälle.
Kör! Jag har femtio halvbakade idéer i byrålådan men dåligt med arrangörsinspiration!
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,404
30 juni arrar jag:
Som en blixt från en klar ulv⚡
View attachment 17823
I en annan dimension av verkligheten samlas vi, en liten speciell skara förtrogna.​
Finns mycket att säga om den AI-bilden! Fantastisk komposition på makro-nivå, men kängru-ulven med dubbla svansar, tredje killen från vänster, händerna på mittkillen och gapandet är lite märkligt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,362
Jag funderar på att sno december med, men jag avvaktar ett tag ifall någon annan vill arra.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,466
Finns mycket att säga om den AI-bilden! Fantastisk komposition på makro-nivå, men kängru-ulven med dubbla svansar, tredje killen från vänster, händerna på mittkillen och gapandet är lite märkligt.
Det är ändå spännande att den här bruden är den enda som tittar in i "kameran" och den enda som inte gapar som en fåne.

1000003847.jpg

Undra vad det har för betydelse för spelmekaniken? Tills vi fått svar:

Röst: @Sidd
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
849
Finns mycket att säga om den AI-bilden! Fantastisk komposition på makro-nivå, men kängru-ulven med dubbla svansar, tredje killen från vänster, händerna på mittkillen och gapandet är lite märkligt.
Både tjejen längst till vänster och killen med afro är ju uppenbart bybor som är mitt i en lykantrop-förvandling. Rekryteringsmekanism från ulvlaget alltså.

Tredje från vänster är den enda med rustning, alltså väktare. Galen väktare i det här spelet alltså (titta på honom). Det är ju fräscht, det har jag aldrig spelat med.

Andra från vänster är siare. Hon tittar på oss (kameran) och har en vetande min, så spelet börjar med att siaren har siat alla övriga. Känns spontant obalanserat, men @Sidd löser nog det. Kanske balanseras med rekryteringsmekanismen.

Den tvesvansade känguruulven kan jag inte läsa som något annat än D3F.

Är vi nöjda? Spelet är löst. Siaren outar R1, vi röstar ut honom och sen vinner ulvarna tack vare @Impetigo s falska siarclaim.

Edit: justja.
Röst: @Xyas
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,590
Gillar att ingen, trots @Vimes inzoomning kommenterat vad i helvete det är som händer med Beatas (hon längst till vänster) kobrahand.
Gissar att @Sidd har nån skönt kaozig mekanism för det!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Faktum är att det är ett nytt varulvsspels-take påt och ska bli intressant å se om det finns ngr hugade som vågar försöka ge sig på att vinna detta allra första gången. Kommer nog bli ett årligt återkommande arr. Anar dock att flera kommer komma med div bortförklaringar om att inte delta. Klassiker som tvättstugan, jobb, grillning, IKEA-besök, årsmöte å andra uppenbara lågflygarursäkter kommer lyftas!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,681
Gillar att ingen, trots @Vimes inzoomning kommenterat vad i helvete det är som händer med Beatas (hon längst till vänster) kobrahand.
Gissar att @Sidd har nån skönt kaozig mekanism för det!
Hur ser du att det är en ”kobra”?! Jag ser bara ett enda blurr. Det kan ju också vara en vattensnok, en bredfjällig huggorm eller varför inte en zeeländsk regnskogspyton?!?!???!? Kanske för att du sitter i en ulvchatt och ni vet att det är en kobrahand?

Dåligt att åka dit på ett sånt enkelt misstag!

Röst: @BiobunkerVII
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,404
Hur ser du att det är en ”kobra”?! Jag ser bara ett enda blurr. Det kan ju också vara en vattensnok, en bredfjällig huggorm eller varför inte en zeeländsk regnskogspyton?!?!???!? Kanske för att du sitter i en ulvchatt och ni vet att det är en kobrahand?

Dåligt att åka dit på ett sånt enkelt misstag!

Röst: @BiobunkerVII
Övertygande argument, jag svänger!
Röst: @BiobunkerVII
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Både tjejen längst till vänster och killen med afro är ju uppenbart bybor som är mitt i en lykantrop-förvandling. Rekryteringsmekanism från ulvlaget alltså.

Tredje från vänster är den enda med rustning, alltså väktare. Galen väktare i det här spelet alltså (titta på honom). Det är ju fräscht, det har jag aldrig spelat med.

Andra från vänster är siare. Hon tittar på oss (kameran) och har en vetande min, så spelet börjar med att siaren har siat alla övriga. Känns spontant obalanserat, men @Sidd löser nog det. Kanske balanseras med rekryteringsmekanismen.

Den tvesvansade känguruulven kan jag inte läsa som något annat än D3F.

Är vi nöjda? Spelet är löst. Siaren outar R1, vi röstar ut honom och sen vinner ulvarna tack vare @Impetigo s falska siarclaim.

Edit: justja.
Röst: @Xyas
Va snabba ni var å hugga på allt.
Nu måste jag ju revidera kalaset å skriva om hela upplägget!
Ni har dock missat de som tummar å gör emoisar på bilden å vad är de så förvånade för?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,659
Location
Oktoberlandet
Fast du röstar ju på mig även när jag inte är i spel så den här rösten går ju inte att ta på allvar.
Tycker också att det alltid är lite pälsvarning när två spelare hoppar på ett drev sååå snabbt!
Satt mi i ulvchatten och koordinerade?
Va ju helt hysteriskt roligt där den gången när WH röstade på dig BB7 som inte ens var med.
Jag har för mig även jag refererade nåt om dig där i samma veva då. Bybonojjan fullt påslagen!
Måste varit intressant för SL där att vara tvungen å kolla upp deltagarlistan i förvirringen. 😇👹🫣
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,404
Fast du röstar ju på mig även när jag inte är i spel så den här rösten går ju inte att ta på allvar.
Tycker också att det alltid är lite pälsvarning när två spelare hoppar på ett drev sååå snabbt!
Satt mi i ulvchatten och koordinerade?
Du är väl med i mitt majspel? Tänker lotta in dig i vilket fall.
 
Top