Nekromanti Varulvsspel:UA - Intresseanmälan

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Re: 4 platser kvar.

Tänk att jag höll på att missa detta!
Tack Feu för ditt PM.

Temat är helt underbart!
Egentligen blir man ju bra sugen på att rollspela järnet men med tanke på tidigare erfarenheter låter man det nog stanna vid ett sug :gremsmile:

Upp till kamp!
Ut med borgarbrackorna!

PS. Jag kommer alltså denna gång inte vara en outnings-crusader som jag varit de två senaste gångerna. Jag droppar det helt för jag vill testa nåt nytt. Egentligen har jag inte gett mig :gremsmile:
 

VildKatt

Warrior
Joined
17 Dec 2004
Messages
366
Location
Växjö, Snåland
Re: 4 platser kvar.

Jag tänkte faktiskt inte vara med, men efter att ha läst introt så ändrade jag åsikt. Jag är därmed gärna med, jag också!
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Re: 4 platser kvar.

Feuflux said:
Skickade ut lite PM nu.
Själv har jag hållit mig härifrån av en anledning. Det är alldeles för svårt att tacka nej, så det är bättre att försöka ignorera spelet helt och hållet. Det gick skitbra fram tills nu. :gremwink:

Men jag ställer upp som reserv, det vill säga att jag förblir den sist anmälda på din lista. Bara om du behöver mig som 18:e spelare ställer jag upp, senare anmäld spelare får förtur.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,024
Location
Ereb Altor
:gremfrown: Missade jag min chans nu? Well, om någon hoppar av är jag på. Svin-äte-mig va på jag är!
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Nu är vi full bemmande för att festa loss. Följande har anmält intresse:

01: Vicotnik
02: Rising
03: hjk
04: Vimes
05: Hellzon
06: krank
07: Pilzeman
08: Persson
09: Purgatory
10: Björn den gode
11: Glom
12: kefka
13: Basenanji
14: Paxen
15: Zebulon
16: Vildkatt
17: Vandraren
18: Måns

Reserver:
19: Bearnie (eget önskemål att stå som reserv om andra hellre vill spela.)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Vicotnik börjar redan sammanställa, sammanfatta och verka hjälpsam för att dölja sitt varulveri ser jag... :gremwink:
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
NY RÖST: Feu

Det är fint Vimes, att du redan har börjat "lägga märke" till olika beteenden. Själv ska jag bara göra min första pdf med en relationskarta över vilka som har riktat kritik mot ömsom borgare och ömsom överklass. (ni har ju fan inte koll på vilken grupp som är varulvar och vilka som är bybor era töntar!)

Tänk att man kan försäga sig innan man fått en roll...!

RÖST: Vi börjar lira nu!

---

Röstningsläget:

Vilka vill börja lira?

Basenanji (1) är på

Resten är halsstarriga pansjonärer som luktar kiss.

/Basse, rockn'roll!
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: NY RÖST: Feu

Om du menar det jag sa så var det medvetet. Enda gången man kan stå och snacka skit om byborna är ju innan spelet har börjat, för alla vet ju att med en så opartisk och duktig lekledare som Feuflux så slumpas rollerna helt ändå.

Röst: Basenanji
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: NY RÖST: Feu

Basenanji said:
Det är fint Vimes, att du redan har börjat "lägga märke" till olika beteenden. Själv ska jag bara göra min första pdf med en relationskarta över vilka som har riktat kritik mot ömsom borgare och ömsom överklass. (ni har ju fan inte koll på vilken grupp som är varulvar och vilka som är bybor era töntar!)

Tänk att man kan försäga sig innan man fått en roll...!

RÖST: Vi börjar lira nu!

---

Röstningsläget:

Vilka vill börja lira?

Basenanji (1) är på

Resten är halsstarriga pansjonärer som luktar kiss.

/Basse, rockn'roll!
Min röst ligger på att vi börjar på söndag/måndag då jag är i linköping över helgen.
Röst: Måndag
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Re: NY RÖST: Feu

Okej, och du tror kanske att den där aggressiva stilen hjälper dig, herr Snobb von Adel af Öfverclass?

Jojo, säger bara det, om jag åker innan vi har hunnit börja hoppas jag att ni kommer ihåg vem som röstade på mig först!

/Basse, Feeeeeeeeeu, var ääääär du?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Datum-info

Vimes said:
Vicotnik börjar redan sammanställa, sammanfatta och verka hjälpsam för att dölja sitt varulveri ser jag...
Hahaha :gremlaugh:

Så här ser tidsplanen ut.
Fredag kväll: jag skickar ut pm till alla anmälda (Vicotnic har redan postat listan. Bearnie är alltså reserv.) för att se att ni fortfarande är på.
Måndag kväll (1:a mars alltså): alla som har svarat att "yes, jag är fortfarande på" kommer att få ett pm med sin roll och sedan startar spelet.
Varje torsdag+måndag kväll efter det: en runda avslutas och en ny runda startas upp.

Kväll = 21:30
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Datum-info

Glömde jag säga vilka fantastiskt fina bröllopsbilder det var på dig? OCH VILKEN KOSTYM. Sjukt bra smak med väst. Det ger stora +++++++ poäng åt en magnifik och strålande lekledare. :gremdrink:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: Datum-info

Funny stuff. :gremsmile:

Plastrongen (det där lila jag har runt halsen som är nån slags kombi av slips och fluga) är förresten också hyrd. Syrran frågade vad skillnaden var på en plastrong och en kravatt och det hade jag ingen aning om.

Nu ska alla 18 anmälda (Bearnie får i egenskap av reserv inget) ha fått PM med check om intresse kvarstår. På måndag smäller det.
 

Glom

Veteran
Joined
8 Feb 2010
Messages
136
Location
Kungsladugård, Västergötland
Re: Datum-info

Feuflux said:
Funny stuff. :gremsmile:
Syrran frågade vad skillnaden var på en plastrong och en kravatt och det hade jag ingen aning om.
Plastron är franska för bröstskydd, bröstlapp. Jag tror dubbelknäppta uniformer med en annan färg på mittenpartiet (mellan knapparna) heter plastrong.
Kravatt är väl slips, det.

Det ser visserligen ut som du har en slips, men vad vet jag-enkel borgare som jag är och inte van vid överklassens sätt.
 

KamiFisk

Hero
Joined
1 Feb 2010
Messages
928
Location
Uppsala
Re: Datum-info

Om jag inte har för mig fel så är plastrongen en utveckling av kravatten, största skillnad är att knutarna ser olika ut. Kravatten har mer en slipsknut medans plastrongens knut ser ut som en ofärdig slipsknut.

(ursäkta inbrottet i tråden.)
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Re: Datum-info

Plastrongen är mycket kortare än en slips (vilket ju inte syns eftersom jag har en väst utanpå).

För att beröra trådens huvudämne:
Alla har nu bekräftat sitt intresse förutom Vandraren. Han har ju nästan ett dygn på sig, men hör han inte av sig så kommer hans roll att gå till Bearnie istället.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Alla redo

Hejsan
Sitter på jobbet fortfarande eftersom alla bussar snöat fast. Jag räknar kallt med att komma hem nån gång idag. :gremtongue:

Målsättingen är fortfarande spelstart runt 21:30
 
Top