Nekromanti Varulvsspel:UA - Intresseanmälan

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Det är stor fest i Pyrisamfundet och lokalen den här berättelsen utspelar sig i är fylld av glada festprissar. I ett VIP-rum med extra blank inredning befinner sig 18 personer som hamnat där av olika anledningar. Dessa kan delas in i två övergripande kategorier: Överklass som faktiskt är vana vid VIP-rum och Borgare som är ovana vid så här fina glas och snittar som återfinns i rummet. De förstnämnda är inte alls förtjusta i att ha en massa fattiglappar, bönder och annat pack och är fast beslutna om att bli av med dessa. Borgarna är å sin sida trötta på dryga inavelsfjollor och tänker få ut överklassen från rummet. Det stora hindret är dock att det är en -maskeradbal- vi befinner oss på och det är omöjligt att se vem som är vem. Är det där riktiga horn eller sitter de på hans mask? Det enda sättet att veta är att spana in bugningen en person som lämnar rummet gör (man bugar alltid när man lämnar VIP-rum), då enbart överklassen kan göra en elegant sådan.

Överklassen vinner spelet om de vid något tillfälle är minst 50% av de återstående festdeltagarna. Borgarna vinner om samtliga från överklassen är ute ur spel. De vanliga reglerna för varulsspel/mafia. Om du undrar vad tusan det här är för något så kolla in smakprov från mitt senaste spel. STAR WARulvsSpel: intresseanmälan, Episod I. Inga särskilda förkunskaper krävs för att spela, men fråga gärna om något verkar oklart.

Och nu till min fråga:
Är du en av dessa 18 glada festdeltagare? Redo att föra din sida till triumf?

Först till kvarn. Övriga hamnar på reservlistan och får hoppa in om någon skulle dra sig ur av någon anledning. När det börjar bli dags att börja så kommer alla anmälda att få ett PM för att bekräfta att de verkligen vill spela. Sedan kör vi!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Varulsspel:UA - Detaljer

Som ni säkert listat ut så är alla min varulvsspel här på forumet inspirerade av ett rollspel. Drakar och Demoner, Call of Cthulhu, Star Wars (D6 eller D20, you pick) och nu Mutant:UA

Här kommer lite detaljer om varulvsspel på forum i allmänhet och vad jag hittat på för specialare den här gången i synnerhet. (Postat med lite fördröjning eftersom jag har sunk-internet för tillfället...)

---

Varje runda ska en person röstas ut från VIP-rummet. Du vill förstås rösta på en som är på motståndarsidan, hur du nu ska veta vilka det kan vara (om du inte fått en roll som Överklass då du från start får veta vilka som är på din sida)... Den med flest röster måste gå, och vid oavgjort kommer lottning att avgöra. Dessutom kommer överklassen använda -subtil psykning- för att få en festdeltagare att känna sig mindre värd och frivilligt lämna VIP-rummet. En normal runda av spelet kommer det därför att försvinna två personer.

Varje runda får varje spelare dessutom köpa en drink och ge till någon annan spelare. En drink ökar Alkoholnivån hos mottagaren med 10%. Alkoholnivån påverkar förmågorna hos flera festdeltagare så det spelar roll vem du ger din drink till. Anges ingen mottagare (skickas som PM till spelledaren) så dricker du din drink själv.

---

Vad händer?
1/ Ny runda. Lista på deltagare (och om det är runda 2 eller senare så presenteras vem/vilka som försvunnit ur spel).
2/ Ni pratar med varandra och röstar på vem ni vill ha bort i forumstråden.
3/ Alla skickar hemligt PM till spelledaren med vem de skickar er drink till.
4/ De med aktiva förmågor skickar hemligt PM till spelledaren hur de vill använda den.
5/ Överklassen skickar hemligt PM till spelledaren om vem de vill psyka ut ur spel.
6/ En runda tar slut och ingen får posta mer.
7/ Alkoholnivån minskar för alla med 5%, och ökar sedan med 10% för varje drucken drink. Man kan inte få mindre än 0% eller mer än 100% (då kräks man i ett hörn och fortsätter sedan festa med 100% Alkoholnivå).
8/ Överklassen plockar bort en gäst (t.ex. Kalle Kanin) med subtil psykning.
9/ Den med flest röster (t.ex. Rostige Robert) blir ledsen och går hem.
10/ Förmågor används av de som är kvar i spel. Förmågor som används mot Kalle Kanin blir det inget alls av med. Förmågor som används mot Rostige Robert används istället mot spelarens andrahandsval, just för att röster kan svänga och förmågor ska inte missas pga att man inte hinner logga in efter att toppnamnet på röstlistan ändrats.

---

Alla har
--------
Fraktion: Överklass eller Borgare
Ras: IMM (ickemuterad människa), MM (muterad människa), MD (muterat djur), MMD (Mentalt muterat djur), PSI (psi-mutant) eller RBT (robot)
Alkoholnivå: 0-100% Vissa förmågor fungerar bara i rätt intervall (t.ex. att personen blir för full och glömmer bort sin förmåga) och det är i så fall angivet i din information. Finns inget intervall angivet så är det 0-100%, dvs förmågan fungerar alltid.
Förmåga: Kan vara de mest skilda saker och flera personer kan ha samma förmåga.


Nedan följer två exempel på karaktärer:

Du tillhör Borgarna och har som målsättning att rösta ut den elaka Överklassen och bli ensamma kvar i VIP-rummet. Din gruppering (du har förstås ingen aning om vilka dina bröder och systrar är från start) vinner när samtliga överklassare är ute ur spel. De vinner å sin sida om de utgör minst 50% av de kvarvarande festprissarna vid starten av en ny runda.
---
Ras: MD (muterat djur)
Alkoholnivå: 0% (Din förmåga fungerar bara mellan 50% och 100%)
Förmåga: Med dina starka armar kan du skydda dina vänner. Du är alltså väktare och får varje runda välja en person som du vill skydda från Överklassens utstirrning. Tyvärr är du feg innan du fått i dig lite alkohol och vågar inte använda din förmåga innan du kommit upp i 50% alkoholnivå. Du skriver då i PM till spelledaren t.ex: Jag vill skydda AAA och i andra hand BBB.


Du tillhör Överklassen och är en av de få festdeltagare som faktiskt förtjänar att få vara i VIP-rummet. Ditt och dina bröder och systrars mål är att bli minst 50% av de kvarvarande festprissarna i spel varpå ni vinner. Ni förlorar när det enbart återstår borgare, dvs ni alla är utröstade.
Överklassen har ett speciellt trick där de samfällt stirrar på en person och får denne att frivilligt lämna lokalen av den psykiska pressen. Varje runda ska ni skicka in en lista på alla borgare som är i spel, sorterade i den ordning ni vill ha dem ur spel. Förstahandsvalet kommer att tas ur spel om han/hon inte har fått flest röster, i sådana fall tas nästa person på er lista. Skickas ingen lista in alls (gör inte så tack) så kommer jag använda er lista från föregående runda. Skickar flera av er in listor så kommer jag slumpa vilken av dem som gäller.
---
Fraktion: Överklass
Ras: MM (muterad människa)
Alkoholnivå: 0%
Förmåga: Du har otroligt skarpa ögon och kan med hjälp av dessa se vem/vilka en person får drinkar av. Du skriver alltså i PM till spelledaren t.ex: Jag vill se vilka AAA får sina drinkar av, och i andra hand se vilka som ger till BBB.
Fraktion: Borgare
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Ja! Ja! Ja!

Eftersom STAR WARulvsSpelet fortfarande är min bästa internetupplevelse sedan streamad porr anmäler jag mig.

(Och: helt överfantastiskt och otroligt asjävla skitbra tema!)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Jag är på, trots svalt intresse för just M:UA...
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Den här gången är jag också med. Nu tar vi dem. Eller jag menar, det där borgartrasket har väl ändå inte här att göra?
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Ja, om jag inte minns fel så gick det väl rätt bra för mig sist, så det är väl lika bra att hoppa på igen, ska försöka att inte bli osams med någon den här gången.

Write me up scotty.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
Glom said:
Jag testar det här! Verkar spännande.
Det ÄR spännande! :gremsmile:

Då har vi alltså 11 namn just nu, och därmed 7 lediga platser.

01: Vicotnik
02: Rising
03: hjk
04: Vimes
05: Hellzon
06: krank
07: Pilzeman
08: Persson
09: Purgatory
10: Björn den gode
11: Glom
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Jag är också på!

Jag är så hårt på det härna liret att jag inte ens tänker ta hänsyn till alla stackars nybörjare som aldrig har testat men som försent kommer fatta hur jävla übergrüm Feu är på att arra spel.

//Basse, den nya, hårda Basse. Typ hårdare än ultralaserdiamantzirkoniummeshrobustiumdvärgståål-hård.

Typ hård.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Jag vill också vara med!! Även fast jag är rädd att jag kommer att åka ut först.. :gremfrown:
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,973
Location
Linköping
4 platser kvar.

Nån måste ju alltid åka ut först. Tråkigt men sant.

01: Vicotnik
02: Rising
03: hjk
04: Vimes
05: Hellzon
06: krank
07: Pilzeman
08: Persson
09: Purgatory
10: Björn den gode
11: Glom
12: kefka
13: Basenanji
14: Paxen

Vad tror ni om att försöka ragga deltagare fram tills helgen, skicka "ska du vara med"-pm på lördag för folk att svara på så jag vet att intresset kvarstår och sedan börja spela på måndag även om jag får kapa några roller?
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: 4 platser kvar.

Låter bra, har du kollat med folk som var med i förra spelet?
 
Top