Nekromanti Varulvsspel of Cthulhu - Runda 7

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Halvtand välte kulramen som visade att han fått flest röster.
- Fy vad orättvist!
- Klart en politiker klagar när de förlorar, sa Eksem. Vi kuratorer är mycket mer samlade.
- Se inte så ledsen ut, sa Hellzon, jag följer ju med dig. Ehh... fasen också, varför sa jag så.
- Det är faktiskt en till som ska lämna, sa Halvtand.
- VA? sa alla i kör.
- Sådan är min förmåga, Poseur kom med här.

Den sistnämnde muttrade nåt om demokrati och politiker när de tre männen lämnade lokalen.

- Det sitter en spruta i mitt lår, sa Yreburre halvdramatiskt, kan nån dra ut den?

Han ignorerades då alla stirrade på de tre männen utanför affären som pratade med en annan människa! Eller ja, visst så han lite konstig ut på nåt sätt som inte gick att beskriva. Plötsligt föll alla tre ihop i konvulsioner. Halvtand och Hellzon skrev förtvivlat i galenskap, medan Poseur skrek "jag tjänar Cthulhu".

- Obehagligt...


Vi tackar Halvtand, Hellzon och Poseur för spel. Ni får gärna skriva ett sista inlägg, givetvis helt utan spelrelaterad information.

Följande är kvar i affären:
SAN 81 - Andersson = Underhållare
SAN 83 - Johoohno
SAN 75 - Bearnie
SAN 76 - Banarok
SAN 73 - Eksem = Kurator
SAN 68 - Yreburre
SAN 67 - Måns = Atlet
SAN 66 - Craygh
SAN 69 - Zebulon = Affärsbiträde
SAN 50 - Basenanji

Nästa runda slutar på måndag, 21:30.
 

Craygh

Swordsman
Joined
13 Oct 2004
Messages
771
Location
Umeå
Hejsan!

Jag är tillbaka, har precis fått internet efter att ha flyttat flera hundra meter. Kommer dröja ett tag till innan jag kan deltaga ordentligt dock. En två dagar kanske?

Nå, vad har hänt?
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
"Halvtand välte kulramen som visade att han fått flest röster.
- Fy vad orättvist!
- Klart en politiker klagar när de förlorar, sa Eksem. Vi kuratorer är mycket mer samlade.
- Se inte så ledsen ut, sa Hellzon, jag följer ju med dig. Ehh... fasen också, varför sa jag så.
- Det är faktiskt en till som ska lämna, sa Halvtand.
- VA? sa alla i kör.
- Sådan är min förmåga, Poseur kom med här."


Hahaha! Vilken djävla twist! Jag blandar chock med skrattsalvor.

Fan vad bra du var ändå, Halvtand - snacka om att lämna med stil. Snacka om att spela för laget - du kunde ju ha valt mig, Basse, Zebbe eller någon annan av dina mer högljudda belackare istället. Nu satte du dit en kultist, och det är vackert att skåda.

Nåja, tillbaka till allvaret. Zebbe, Måns - tycker ni att jag har bränt mig rejält nu eller?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
ARGH FÖR Cthulhu! Sätt dit dom jävla medborgarna nu grabbs!

Tack för ett riktigt kul spel Feuflux.
 

Zebulon

Swordsman
Joined
19 Aug 2008
Messages
461
Location
Helsingborg
Farao.
Vi fick en kultist men det blev lite dyrt.
Det var alltså Halvtand som lyckades välja en kultist, eller hur?
Strongt gjort.
Själv skulle jag vara smart och försökte sia Halvtand och Poseuer. När båda rök räknades det som om jag inte använde min förmåga alls. Snopet.

Tror vi att det är två kultister kvar nu eller?
Dom kommer det bli klurigt att hitta, jag trodde ju fel om Halvtand så man är ju inte allt för bright då alltså.

Hellzon är en stor förlust som kommer märkas ordentligt tror jag. Vi har inte många kvar som gör så bra analyser och för bra resonemang.

Ja du Bearnie. Visst har du bränt dig men men det är många parametrar som avgör om man tror att någon är kultist eller inte. Just nu vet jag inte, jag måste analysera röstningen och ber att få återkomma.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Ja!
Äntligen fick jag en av de smutsiga jävlarna!

Haha, det var roligt att vara med, men jag vettafan om det inte är lite roligare att vara varulv faktiskt. Nåväl, det är över för min del. Sätt nu dit resten av dem.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Say whaaat?

Okej, som jag förstår det så betyder det följande:

1. Halvtand var medborgare och Hellzon blev MANIPULERAD. Det bara måste betyda att Hellzons förmåga fungerade utmärkt. Det betyder att Yreburre, Basenanji och Craygh är medborgare.

2. DTF är kvar i spelet.

3. Det är antagligen 2 kultister kvar. Eftersom Yreburre, Basenanji och Craygh är grönade av siaren så finns det alltså 2 kultister i det här gänget:

Andersson
Johoohno
Bearnie
Banarok
Måns
Zebulon

Ur det gänget kan vi direkt stryka Johoohno som spelat sig grön. Jag ser mycket liten mening med att rikta några misstankar mot Zebulon som inte gjort någonting skumt alls vad jag minns i alla fall. Kvar är då:

Andersson
Bearnie
Banarok
Måns

Av de här 2 är ju frågan vilka som är kultisterna. Jag har svårt att tänka mig att både Måns och Bearnie är kultister med tanke på hur deras diskussioner sett ut. Andersson har jag tappat bort nånstans på vägen, måste läsa ikapp där. Banarok är den enda kvarvarande som är att betrakta som osynlig. Min femma ligger just nu på... Bearnie och Banarok. Men det kan komma att ändra sig fort.
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
eum, ja, misstänkt igen jag är fortfarande like god som innan dvs en stolt medborgare, som tyvärr glömde använda sin förmåga denhär kvällen.

men nej jag tycker inte att yrre, bas och craygh grönas men blir mycket mindre misstänkta med tanke på att det kanske fortfarande finns en kultist som har "sias som medborgare" kraften. men de blir bra mycket mindre misstänkta och dessutom kan vi gå efter den personen sist.

men ett drev kan jag vara med på att starta.
Röst: Bearnie
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,179
Location
Uppsala (Umeå)
Jösses vilken dramatik!

Jag sitter i Linköping på lånedator och har inte riktigt tid för superanalyser. Men jag har två snabba slutsatser

1) Jag blockerade Craygh denna natt - och DTF sprutade Yrreburre iaf. Det tyder på att min teori om att Craygh är DTF eftersom han blockerades samma runda som ingen fick en spruta är fel. Möjligen kan man leta DTF bland dem som har hög SAN men ooutade förmågor. Eller så fungerar DTF på andra sätt.

2) I o m att både Halvtand som var siad ren och Hellzon som sade sig vara siare, båda visade sig vara medborgare, så borde vi denna runda koncentrera oss på att leta kultister bland dem som inte siats av Hellzon. Det kan visserligen finnas folk som av olika saker pingats fel, men det mest resurseffektiva i nuläget är att gå på dem som inte siats av Hellzon.

Siade av Hellzon var:
Rising
Halvtand
Yrreburre
Basenanji
Craygh

I min bok finns två stycken av de övriga som är helt rena som icke-kultister. Dels Banarok, på grundval av analysen av hur Purgatory röstat. Dels Måns, som var starkt drivande i drevet mot Poseur och mot Wilmer.

Kvar finns som potentiella kultister i gruppen icke-siade då:
Bearnie
Eksem
Johoohno
Zebulon
 

Hellzon

Långsamma Vargen
Joined
22 Jan 2002
Messages
2,454
Location
Köping
Det ante mig. Gratulerar Feuflux till att köra ett riktigt ägigt parti, och mina medmedborgare till att ha fått ut en lirare till denna runda. Nu så, luta sig tillbaka och se hur det slutar...
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Right you are, men nu snurrar det i skallen på mig. Om du lägger fram de där argumenten gällande Banarok så måste man ju nästan gröna honom. Om jag litar på dig där så bör jag gröna dig. Grönar jag dig bör jag även gröna Måns. Johoohno är helgrön i min bok, och då återstår bara... Bearnie och Zebulon? Okej, den här rundan kommer att bli mycket svettig.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Nja, den riktiga gruppen av möjliga kultister är faktiskt:


Andersson
Johoohno
Bearnie
Banarok
Eksem


Resten är siade av Hellzon eller riktiga stadsbor. Det får nog bli att gå tillbaka och analysera de här lirarna.

Och, bra gjort Halvtand!

Och, igen, ja Bearnie, du ser ganska brun ut nu. :gremsmile: Men det är för varmt ute för att jag ska sitta framför datorn. Återkommer! Det som är lite oroväckande är att kvarvarande kultist(er) har spelat bra.

Tack Hellzon! Synd att du inte knep någon kultist, men dina sianden var helt klart vettiga.
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Jag stryker Johoohno eftersom han ligger mycket lågt på min lista över misstänkta. Jag stryker mig själv eftersom jag vet att jag är Medborgare. Jag vet att jag hade Måns tidigare, men kom igen, inget i den karlns spel pekar på en kultist. Kvar är:

Andersson
Bearnie
Banarok

Ja, så måste listan över de misstänkta se ut för min del. Andersson lade fram en teori som grönar Banarok och det ställer till det enormt för mig. Gillar jag den teorin, vilket jag gör, så måste jag väl också gröna Andersson? Eller? Är det möjligt att det bara var 5 kultister från början och att Bearnie är den siste? Vad innebär det då för DTF? Vad händer om vi röstar ut Bearnie och han visar sig vara den siste kultisten?

Hur som helst, jag ser ingen annan lösning än att Bearnie är kultist. Har jag fel så öppnar det upp en del andra alternativ som känns mindre sannolika nu men som man kan gå åt då. Typ att Hellzon trots allt var naiv och att det döljer sig en kultist i Basenanji eller nåt sånt.

Men vem/vilka fan är DTF då? Vad jag förstod så verkar det alltså INTE vara Craygh? Argle!

Anyhooow:

Röst: Bearnie
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
jag tror mer på att det finns 2 kultister kvar, det kan vara så att Hellzone var naiv eller så kanske han siade den "sias som medborgare" kultisten, så jag är inte speciellt snabb med att cleara någon, men vilken/vilka nu än de kvarvarande kultisterna är, har vi det jobbigt eftersom kultisterna/kultisten har knappt några att försvara längre och därför är det svårare att se misstänkt betende
 

Banarok

Veteran
Joined
7 Jun 2008
Messages
196
Location
Stockholm
eftertänk

Poseur said:
ARGH FÖR Cthulhu! Sätt dit dom jävla medborgarna nu grabbs!

Tack för ett riktigt kul spel Feuflux.
han uttrycker sig i plural, vilket antyder att det finns mer än en kvar

det kan också vara så att de rösta ut Hellzone för att han hade siat kultisterna och de ville inte att han skulle förstå att han var naiv
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: eftertänk

Helvetes blåslagna kopparsmickrare!

Vad är det här? Att vi fick Poseur var ju förstås bra, men jag grämer mig vansinnigt över att min bajsiga analys av Halvtand var så dålig som den var.

Jag är ett vändstekt ägg.

Sedan - jag saknar Hellzon som fan redan. Han var i mina ögon den sanne varulvsspelaren i den här omgången. Faktiskt, Vicotniks punktanalyser var bra, men det där excelarket gossar...det där excelarket... [börjar snörvla i en servett]

---

Nog med självömkan.

Jag tänker börja om från början nu. Alla förutom de som Hellzon siat betraktar jag som skumma. Ingen mannamån.

Får se vad jag kan tänkas komma fram till.

/Basse, [M]
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: eftertänk

Jag ser fram emot vad du landar i. Jag kommer bara fram till att om Hellzons siande stämmer så är antingen Bearnie den sista kultisten, eller också är det Bearnie och Banarok. Och jag är inte riktigt helnöjd med den gissningen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Re: eftertänk

En intressant grej som hände förra rundan var att ett drev mot Poseur drog igång. Ett tag i sjätte rundan var alltså en kultist på gång att bli lynchad!

Sedan drog jag igång ett drev mot Halvtand. (Vilken j-a blunder! :gremsuck: )

Det som fångar mitt intresse är att några i ett för kultisterna kritiskt läge, väljer att hoppa på Halvtandsdrevet. Kanske är det där vi kan hitta några kultister?

Vilka röstar på vem under runda sex?

Hellzon->Poseur
Måns->Bearnie
Hellzon->Bearnie
Bearnie->Eksem
Zebulon->Craygh
Hellzon->Poseur
Bearnie->Poseur
Eksem->Poseur

Läget då:
Poseur: 3 (Hellzon, Bearnie, Eksem)
Craygh: 1 (Zebulon)
Bearnie: 1 (Måns)
Halvtand: 1 (Basenanji)
Ej röstat: Andersson, Banarok, Halvtand, Johoohno, Poseur, Craygh, Yreburre

Kommentar: Bearnie och Eksem hakar på drevet mot Poseur. Lite väl modigt om man är kultist?

Banarok->Poseur
Halvtand->Poseur
Andersson->Craygh

Läget då:
Poseur: 5 (Hellzon, Bearnie, Eksem, Banarok, Halvtand)
Craygh: 2 (Zebulon, Andersson)
Bearnie: 1 (Måns)
Halvtand: 1 (Basenanji)
Ej röstat: Johoohno, Poseur, Craygh, Yrreburre

Kommentar: Poseur har ännu inte röstat... Jag drar igång mitt dumma drev mot Halvtand, varpå...


Zebulon->Halvtand
Måns->Poseur
Bearnie->Halvtand
Eksem->Halvtand
Poseur->Halvtand

Läget just då:
Poseur: 4 (Hellzon, Banarok, Halvdant, Måns)
Craygh: 1 (Andersson)
Halvtand: 5 (Basenanji, Zebulon, Bearnie, Eksem, Poseur)
Ej röstat: Johoohno, Craygh, Yreburre

Johoohno->Halvtand
Hellzon->Craygh

Slutröstningen blev:

Halvtand: 6 (Basenanji, Zebulon, Bearnie, Eksem, Poseur, Johoohno)
Poseur: 4 (Hellzon, Banarok, Halvdant, Måns)
Craygh: 1 (Andersson)
Ej röstat: Craygh, Yreburre

Jag ska kolla några där mot Hellzons lista över siade.
Just nu har jag Andersson, Zebulon, Yreburre, Craygh och Johoohno som extra intressanta deltagare.

/Basse, [M]
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
[Läs i trådad visning, det här är ett svar på Eksems post]

Eksem said:
Kvar är:

Andersson
Bearnie
Banarok
Banarok har jag svårt att misstänka. När Poseur har majoriteten röster emot sig hakar Banarok på drevet. Det verkar lite väl kaxigt va? Kvar blir då Bearnie och Andersson.

Eksem said:
Andersson lade fram en teori som grönar Banarok och det ställer till det enormt för mig. Gillar jag den teorin, vilket jag gör, så måste jag väl också gröna Andersson? Eller? Är det möjligt att det bara var 5 kultister från början och att Bearnie är den siste? Vad innebär det då för DTF? Vad händer om vi röstar ut Bearnie och han visar sig vara den siste kultisten?
Nej, det där känns lite tunt Eksem. Andersson kommer sent in i runda sex och röstar då på Craygh. Bara det är lite misstänkt. Så, som jag ser det, är Andersson skum. Och om du tycker att han är grön...tja:

Eksem: hur betraktar du drevet mot Poseur jmf med drevet mot Halvtand?

Eksem said:
Typ att Hellzon trots allt var naiv och att det döljer sig en kultist i Basenanji eller nåt sånt.
Jag har väldigt svårt att tro att Hellzon var naiv siare. Jag är dessutom medborgare, så mig kan du stryka direkt.

/Basse, [M]
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Bra gjort Halvtand!

För övrigt måste jag säga att det var mycket bra gjort att ta Poseur!

Elegant sorti!

/Basse, [M]
 
Top