Varulv Varulvsspel/maffia - påskveckan (och/eller tidigare!)

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Om inte världen stängts helt så kommer jag nog kanske köra lite "Inte GothCon" hemma under påsk, men med lite (o)tur och det blir undantagstillstånd och sånt så kommer jag förstås vara med. Får återkomma
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,476
Vilken uppställning! Bearbetar min gamla polare och skickar länkar till mafiascum.net Hänger Arvidos här nånting?

/B
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,345
Anmälda (8):
Vimes
Basenanji
RasmusL
.113
LJSLarsson
Jocke
Xyas
Stövelkatten

Kanske? (2):
Monokel
Björn den Gode

---

Med tanke på att vi är 8 anmälda anser jag att vi har underlag för att köra. (1 SL + 7 spelare). Det är fortfarande roligt om några fler vill vara med, min erfarenhet är att det blir som allra roligast om man är uppåt 15 stycken spelare. Så heja! In och anmäl! Övertyga din gamla faster om att vara med!

Nästa fråga: vem är sugen på att hålla i spelet? Om ingen annan vill gör jag det absolut, men jag vill inte stå i vägen om det är någon annan som känner suget efter SL-hatten.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Jag ser den här tråden i senaste inlägg när jag är på telefonen (inte inloggad) men inte på laptopen (inloggad). Förvirrad.
Tillägg: nej det var fel, jag ser den i "Dagens inlägg" när jag inte är inloggad.

Min spelarkarriär var väldigt kort (det är verkligen inte min grej) men att leda ett spel skulle vara nostalgi på hög nivå (risk för att jag inte känner till designbeslut som ni tycker är självklara eftersom det är massor med år sedan jag spelledde varulvsspel).

Så jag kan tänka mig att leda.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Uppdatera mig på vad som är hot or not i varulvsspelsvärlden.
  • Längd på rundor?
  • Inläggstak?
  • Mycket/Få förmågor?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,608
Location
Huddinge
Oooh Feuflux lädde det första varulvspelet jag var med i och då blev jag diskad i första rundan.
Det har jag bärt med mig sedan dess och känner att jag behöver vedergällning...

Nu är problemet att jag förmodligen är borta hela påsk helgen.
Men om Corona situationen blir värre så att jag måste stanna hemma, då är jag på.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,345
Feuflux;n344975 said:
Uppdatera mig på vad som är hot or not i varulvsspelsvärlden.
  • Längd på rundor?
  • Inläggstak?
  • Mycket/Få förmågor?
Spontana svar:
Längd på rundorna: beror ju lite på spelarantalet, ofta är det bra med lite längre i början så alla kommer in i det, mot slutet räcker absolut 24 h.

Inläggstak: jag tror inte det behövs längre, när det introducerades fanns en kultur av att byn spammade ihjäl varulvarna, men de senaste spelen har inte haft de problemen. Inläggstak kan dock vara en bra grej ändå, det verkar som 10-15 inlägg per person räcker alldeles utmärkt för de flesta.

Förmågor: jag gillar få förmågor och semiöppna välbalanserade spel (om du kollar i arkiven på de spel jag arrat på slutet ser du vad jag menar). Men det är absolut festligt med mer spejsiga upplägg också, jag är sugen oavsett! De flesta brukar dock tycka att det är kul med mycket förmågor och grejer, men det är en lurigare designutmaning att få ihop.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Lukas;n344976 said:
Oooh Feuflux lädde det första varulvspelet jag var med i och då blev jag diskad i första rundan.
Det har jag bärt med mig sedan dess och känner att jag behöver vedergällning...

Nu är problemet att jag förmodligen är borta hela påsk helgen.
Men om Corona situationen blir värre så att jag måste stanna hemma, då är jag på.
Haha, här har jag traumatiserat någon för livet och så minns jag det inte ens. Känner mig som Mr Bison i Street Fighter-filmen. "For you it was the worst day of your life. For me it was tuesday." :)

Anywho... när vill folk börja? Påskhelgen är jag potentiellt bortrest (lite oklarheter med Corona etc) men det borde funka ändå.
---
Tillägg: Meh, det stod ju i trådstarten, 6:e april, men startar man med 48h-rundor så blir det 1:mån-tis, 2:ons-tors, 3:fre-lör och där var vi inne i helgen. Å andra sidan med 8 deltagare så kan ju spelet vara över då.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,345
Jag har inget emot att starta tidigare än den 6:e.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,966
Location
Linköping
Okej, ni som läser forumet utan att logga in och inte märkt att ni fått PM. Jag funderar på att dra igång den 30:e (om 4 dagar alltså) men vill ha lite respons först så att inte halva startfältet sover.
Om det inte blir mer liv i PM-tråden så gör vi ett återförsök med det först nämnda datumet, 6:e april, en vecka senare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,476
Tjenamoss Sodivra! Du är saknad i varulvsspelet! Allt gott! /B
 
Top