Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Slutet.

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Förresten, var det nån som tänkte på min post i runda 1 där jag skrev: "Fraktion (som det stavas korrekt)"?

Jag tänkte att det kunde vara nåt som bara bybor hade, eftersom Vic hade stavat det "Franktion" och jag gillade ordvitsen. Det stämde ju dock inte, men var det nån som fattade vad jag menade och tänkte på det?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Fan va bra!

Jag hittade min spelstil i sista rundan. Det var tack vare att mukwa dalade av i kvalitet som jag kände det nödvändigt att skärpa mig.
Då är jag glad att jag tappade, för du var grym i sista rundan.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Förresten, var det nån som tänkte på min post i runda 1 där jag skrev: "Fraktion (som det stavas korrekt)"?
Jag skrev faktiskt "Franktion" lite i förbigående vid ett tillfälle i runda 2-3 nånting för att kunna peka på det om det skulle duka upp längre fram, men det gjorde det ju inte.

Trasapa said:
Jag hittade min spelstil i sista rundan. Det var tack vare att mukwa dalade av i kvalitet som jag kände det nödvändigt att skärpa mig.
Det var synd, du var nämligen knivskarp i sista rundan. :gremtongue:
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Jag skrev faktiskt "Franktion" lite i förbigående vid ett tillfälle i runda 2-3 nånting för att kunna peka på det om det skulle duka upp längre fram, men det gjorde det ju inte.
Nä, det missade jag, men jag reagerade på att du skrev ank-lagelse någonstans och tänkte på franktion då.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Kan ulvarna: Lu-kaazh, Möller, och Brynolf berätta för mig varför jag nattmördades?

Var det random eller hur gick det till? Mest nyfiken inför kommande varulvsspel, men även för att stilla min besvikelse. Jag var så jäkla sugen på att delta aktivt linan ut så att säga.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Kan ulvarna: Lu-kaazh, Möller, och Brynolf berätta för mig varför jag nattmördades?
Det var nog en blandning av random och att vilja tysta de mest pratglada. Du var ju lite i skottlinjen så det kanske inte var det bästa valet egentligen. Men sådär i början är det ju svårt att ta några bra beslut.

Edit: Fan vad skönt att kunna editera inlägg igen! :gremgrin:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Kan ulvarna: Lu-kaazh, Möller, och Brynolf berätta för mig varför jag nattmördades?
Det var nog en blandning av random och att vilja tysta de mest pratglada. Du var ju lite i skottlinjen så det kanske inte var det bästa valet. Men sådär i början är det ju svårt att ta några bra beslut.
Det vart ju dock ett väldigt bra val eftersom jag var den utvalde millern. Jag misstänkte att det fanns en tvärtom förmåga bland ulvarna, men hade ingen tanke på att gå ut med det eller ens hinta om det redan i runda 1. Nu är nyfiken stillad och jag kan äntligen falla in i nattens sömn.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Konrad Konvalj said:
Brynolf said:
Konrad Konvalj said:
Kan ulvarna: Lu-kaazh, Möller, och Brynolf berätta för mig varför jag nattmördades?
Det var nog en blandning av random och att vilja tysta de mest pratglada. Du var ju lite i skottlinjen så det kanske inte var det bästa valet. Men sådär i början är det ju svårt att ta några bra beslut.
Det vart ju dock ett väldigt bra val eftersom jag var den utvalde millern. Jag misstänkte att det fanns en tvärtom förmåga bland ulvarna, men hade ingen tanke på att gå ut med det eller ens hinta om det redan i runda 1. Nu är nyfiken stillad och jag kan äntligen falla in i nattens sömn.
Fast hade vi inte tjänat på att ha kvar Millern? Bortsett från att det skulle skapa en diskussion om att vi själva hade en motsvarande förmåga? Men du hade nog röstats ut nonetheless.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Re: Roller

Lu-kaazh said:
JO jag är faktist lite irriterad på Möller för att han lydde min uppmaning att vi skurkar inte skulle prata med varandra.
För när jag hade gått ut med Gullan DÅ tyckte han att det vat vättigt att bärreta vilka namn vi hade...

Jag har satt sen under hela resterade första rundan och svor över att jag inte hade gått ut som sigge.
Hehe, jo. Jag är inte direkt nöjd med det.

Men det var du som kontaktade oss och skrev att vi inte skulle snacka med varandra. Sen var jag inte aktiv under tiden drevet gick mot dig, annars hade jag skyndat till din räddning. Ledsen.

Lu-kaazh said:
//Lukas som tycker att Brynolf gjorde ett väldigt bra jobb efter det att vi andra lämnat byggnaden
Jepp. Det såg mörkt ut ett tag, Brynolf hade ju tidigt i spelet hamnat en bit upp på era misstänktalistor. Men så rök Stövelkatten istället, och hoppet levde än för hederliga brottslingar.

Stort tack till Vimes förövrigt, som räddade mig i runda 2. Och om någon undrar - det var inte min mening att inte vara närvarande där mot slutet.

I runda 3 var jag ju rökt. Men jag lyckades sprida lite förvirring där ändå, något ni rotade i senare.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Roller

I runda 3 var jag ju rökt. Men jag lyckades sprida lite förvirring där ändå, något ni rotade i senare.
Ja, du lämnade ett litet helvete för oss faktiskt :) Bra spel!
 
Top