Nekromanti [Varulvsspel] Maffia i Ankeborg Runda 5

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Efter att nyligen jagat en skurk på flykt så har ni slagit er till ro och tagit det lugnt och återhämtat krafterna diskutioner tar trots allt på krafterna, kanske inte lika mycket som att repera bingen, men den har ni helt glömt bort. Det gör trots allt inget snart sitter alla skurkarna bakom lås och bom igen där de hör hemma och då kan ju Joakim gott vänta på att byggarbetarna ska sluta strejka så slipper ni till och med göra något jobb, visst är det toppen?
Lite lojt och förstrött ser ni på varandra nu när klockan börjar närma sig och sen ett tag tillbaka har ni åter igen lyckats ena era röster innan polisen hunnit anlända. Tio minuter senare hör ni ljudet utav en motor som närmar sig. För att skurken inte denna gång ska komma undan så har ni bundit fast den skyldig i ordentliga rep och även förlagt Stövelkatten med munkavel då denna klagat så pass mycket att ni tröttnat på hans ursäkter och misslyckade försvar.
Under tiden som ni väntat på polisen så har Andersson gått iväg för att hämta champagne för att fira. Polisen för iväg Stövelkatten som trots han är bunden gör ett tappert sista försök att komma loss, men utan effekt, var på Stövelkatten slängs in i polisbilen och den rullar iväg.
Tiden går och går, efter 5 minuter så går ni gemensamt för att leta efter Andersson. När ni tillslut hittar Andersson så kan ni bara konstatera: det var för tidigt för champange, Andersson har nämligen också råkat ut för foffbomber. Ni ser allvarligt på varnadra, vem av er fyra kvarvarande är Magica de Hex och kommer hon vara tillräckligt smart för att lura resten? Eller kommer de laglydiga statsborna se igenom Magica de Hex lögner?


Svaret får vi då den här rundan tar slut nämligen på Söndag klockan 21:00 om inte:

Ny regel:
Ni kan avsluta rundan tidigare men för att göra detta så behöver alla ha röstat och röstläget ska vara antingen 1 mot 3 eller 0 mot 4 (om någon nu vill rösta på sig själv). Samt att samtliga 4 kvarvarande deltagare skriver i följd, utan någon post emellan: STOPP! med STORA RÖDA bokstäver.
Var på jag kommer själv skriva ett stopp inlägg för att kontrollera rösträkningen och sedan presentera slut resultatet.

Kvar i spel
1. Vimes
2. Brynolf
3. Mukwa
4. Trasapa

Vi tackar Stövelkatt (Stadsbo) och Andersson (Stadsbo) för deltagandet, ni får som brukligt posta ett sista inlägg men utan att det påverkar spelet.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ny regel:
Eftersom det är otroligt lätt för ulvarna att vinna på det här (faktum är att det liksom bara kommer vara aktuellt när vi har våra röster på en bybo, för annars kommer det vara en person som verkligen inte vill att vi ska använda den) så tycker jag att vi alla enas om att det är en skitregel som ingen av oss kommer använda, hur tilltalande det än kommer vara att blåsa av liret lite tidigare.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Förtydligande.

Mukwa said:
Ny regel:
Eftersom det är otroligt lätt för ulvarna att vinna på det här (faktum är att det liksom bara kommer vara aktuellt när vi har våra röster på en bybo, för annars kommer det vara en person som verkligen inte vill att vi ska använda den) så tycker jag att vi alla enas om att det är en skitregel som ingen av oss kommer använda, hur tilltalande det än kommer vara att blåsa av liret lite tidigare.
Den gäller bara ifall alla 4 skriver Stopp annars går rundan på tills Söndag 21:00. Det räcker allså med att en person inte gör det för att rundan ska fortsätta.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Röst: Vimes/Trasapa

----

Båda kräver mer eller mindre falskleg... dessvärre var de båda så jäkla insöade på att stövlis skulle ryka den här rundan att vi inte kan haffa nån för att ha slängt ut en annars grönad spelare.

Brynolf var den som sög på fluff-leken, men det kräver att siandet inte funkar ordentligt... Jag tror att han är grön.

----

Röst: Vimes

Jag har för mig att du var anti stövlis först (bör tilläggas att Brynolf lade första rösten på honom den här rundan)
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förtydligande.

Den gäller bara ifall alla 4 skriver Stopp annars går rundan på tills Söndag 21:00. Det räcker allså med att en person inte gör det för att rundan ska fortsätta.
Exakt. Enda gången ulven kommer skriva STOPP är ju när en bybo kommer ryka. Ulven kommer ju inte direkt skriva det när vi håller på att rösta ut honom. Vi bybor kan däremot ha fel och således välja att använda den här regeln, men den kommer bara fungera om vi har fel, och när ulven skriver det sista STOPPet är det försent...
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förtydligande.

Mig gör det ingenting att regeln finns, det är ingen diskussion med SL jag känner att vi behöver. Jag vill bara göra det klart för mina fellow bybor att vi absolut inte under några som helst omständigheter ska använda oss av den.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Re: Förtydligande.

Vicotnik said:
annars går rundan på tills Söndag 21:00.
Eventuellt en extra lång runda alltså?

Ok, hur ska man tolka Anderssons bortgång? Det enklaste är att en hittills o-siad person strypt siaren för att slippa bli siad. Men det är så klart inte orimligt en grön-siad trots allt är buse, och valt att ta ut Andersson för att slippa fler gröningar. Ju fler grön-sianden vi får, desto mindre sannolikt är det ju att siandena är korrekta, och de grönade börjar misstänkas.

Kring detta kan man nog fnula fram en del.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förtydligande.

Ja... iofs... det samma gäller förstås om vi har våra röster på en bybo. Det finns ju ingen anledning för den bybon att skriva STOPP då heller... den här regeln kommer väl bara kunna användas i barmhärtighetsfall när alla känner att vi inte kommer någon vart och den med flest röster på sig väljer att lägga sig platt.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Fekalie!

I min hybris så var jag övertygad om att vi hade plockat ulven. Nu blev det just en sån runda som jag inte ville ha.

Mukwa och Brynolf är grönad av Andersson som var grön.
Jag har som sagt dålig insikt av naiva siare och mixtrande av siarkrafter då jag aldrig har spelat med sådant. Så jag är lite låst på att tro siaren.

Men Vimes grönade sig vid outningen vi ej talar om..

Jag vill ha brynolf eller vimes som ulv i det här läget. Men är brynolf ulv så är anderssons siarpowers värdelös och då kan mukwa lika gärna vara en sjukt listig ulv.

Och är Vimes ulv så har han fått dubbelfluff eller liknande och det känns minst lika otroligt. Dessutom sätter det mig i en sits då jag får svårt att försvara mig i nuläget.

Jag är kluven.. Men att Vimes sitter inne på dubbel fluff som magica känns ändå mer logiskt.
Så jag lägger min röst på Vimes, även om det troligen kommer bita tillbaka på mig själv.

Sen tror jag faktiskt att det var jag som la första rösten på stövelkatten mukwa. Kan minnas fel men tror det var så.

Röst: Vimes
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Röst: Vimes/Trasapa
bör tilläggas att Brynolf lade första rösten på honom den här rundan
Jag har förhoppningsvis varit ganska tydlig i min åsikt att Stövelkatten var den knatte jag misstänkte mest.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Förtydligande.

Alright, tack Stövelkatten (kan bybor please börja spela som bybor?), och tack Andersson.

Andersson blev dödad för att:
1) Han har grönat någon som är röd (p.g.a. förmåga hos varulven tänker vi oss)
2) Hans siande skulle pekat ut en bov den här rundan

1) verkar väldigt orimligt, vi har två personer som är siade (M och B) och två som inte är det (T och V), det spelar ingen roll för varulvs-M/B om Andersson siar en av T och V eftersom ett grönande av den ena kommer resultera i att den andra ryker. Det som eventuellt skulle hända om ANdersson kom med ett till grönande var att han skulle bli misstänkt, inte M eller B.

2) Ingen har kunnat mucka med Anderssons förmåga, därför slogs först !Paxen och och därför slogs sedan Andersson ut. Andersson plockades alltså ur spel för att en av de kvarvarande icke-siade är varulven.

Ergo:

Röst: Trasapa
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,756
Location
Stockholm
Mukwa said:
Vi måste starta ett drev för att se hur alla röstar.
Vad menar du med det? Ett drev i det här läget innebär ju att alla röstar på samma person.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nej. Det var Vimes (har inte gått tillbaks och kollat, men mina anteckningar säger det iaf). Det var dessutom Vimes som tog upp idén om att Möller riktade fokus mot knatte-hållet för att gröna sin ulvkompis, och att det därför garanterat var en ulv där. Vimes är mest skum mellan Trasapa och Vimes. Därför faller min röst på Vimes.

Brynolf: Du måste rösta! Nu gäller det att alla tar ställning direkt och sedan till hur rundan fortlöper.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Re: Förtydligande.

Brynolf said:
Ok, hur ska man tolka Anderssons bortgång? Det enklaste är att en hittills o-siad person strypt siaren för att slippa bli siad. Men det är så klart inte orimligt en grön-siad trots allt är buse, och valt att ta ut Andersson för att slippa fler gröningar. Ju fler grön-sianden vi får, desto mindre sannolikt är det ju att siandena är korrekta, och de grönade börjar misstänkas.

Kring detta kan man nog fnula fram en del.
Kan det vara så att Magica sias som grön då hon/han är tilldelad en dubbelroll? Isf sitter vi lite på pottan.

Dock är jag inte förvånad att Andersson rök, det hade jag redan förväntat mig.

Men om magica kan sias grön borde hon inte spara andersson då? Det skulle då sluta med att alla blir grönad av siaren och andersson skulle troligen åka snutkärra till sing-sing. En ulv som är immun mot siaren tjänar ju på att ha kvar siaren, det skapar ju mer förvirring och är ett lysande sätt att fördriva tid. Därför tror jag att ulven inte sias som grön.
Då är det bara jag och Vimes kvar som möjliga ulvar.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ok. Jag vill att alla ska rösta. Det är vad jag menar. Jag vill veta vad allas utgångspunkt är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Re: Förtydligande.

Och eftersom läget är MUTHAFUCKINGSERIÖSTANDJÄVLIGTILLTRASSLAT, kan vi snälla börja gå på scum tells istället för komplicerade teorier om ditten och datten. Fecking alla ska granskas och särskådas. Alla!
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förtydligande.

Men om magica kan sias grön borde hon inte spara andersson då? Det skulle då sluta med att alla blir grönad av siaren och andersson skulle troligen åka snutkärra till sing-sing. En ulv som är immun mot siaren tjänar ju på att ha kvar siaren, det skapar ju mer förvirring och är ett lysande sätt att fördriva tid. Därför tror jag att ulven inte sias som grön.
Då är det bara jag och Vimes kvar som möjliga ulvar.
Inte om Magica redan är siad. Då tjänar Brynolf på att andersson blev grön nu, eftersom det bekräftar siandet. men jag tror fortfarande inte på det här.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,489
Mukwa said:
Nej. Det var Vimes (har inte gått tillbaks och kollat, men mina anteckningar säger det iaf). Det var dessutom Vimes som tog upp idén om att Möller riktade fokus mot knatte-hållet för att gröna sin ulvkompis, och att det därför garanterat var en ulv där. Vimes är mest skum mellan Trasapa och Vimes. Därför faller min röst på Vimes.
Fan RealDream, du har börjat spela mer och mer sloppy. Gör om gör rätt.

Jag skrev i början av rundan att jag inte trodde att det fanns någon ulv i Knatte-gänget p.g.a. Möllers taktik att lägga skulden där. Sedan ändrade jag mig.

Varför är jag mer skum än Trasapa? Ska det drevas ska det fan drevas också, och det innebär att alla som röstar ska komma med något vettigt.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Re: Förtydligande.

Och eftersom läget är MUTHAFUCKINGSERIÖSTANDJÄVLIGTILLTRASSLAT, kan vi snälla börja gå på scum tells istället för komplicerade teorier om ditten och datten. Fecking alla ska granskas och särskådas. Alla!
Sure... why not. Hur börjar vi?
 
Top