Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 4

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Efter runda 1 har du fallit tillbaka och inte synts till så mycket så att glida in och skriva att du är en av de grönaste här just nu ser jag inte som grönande.
Medan jag håller med dig så resonerar jag så här:

Om Mukwa är röd. Det innebär att xyas förmåga är sann och att det alltså finns grönpingande snutar. Detta innebär att jag har fel någonstans med min vapenändelseteori. Antingen så säger vapentypen i vapennamnet att spelaren är snut med 100% sannolikhet, vilket verkar lite skumt. Eller så är teorin inte sann och det vi har sett hitintills har varit en tillfällighet vilket också är skumt.

Att Mukwa är röd skulle också innebära att han antingen är en väldigt tursam ulv eller att snutarna sitter inne på någon information som gör att det är riskfritt att ljuga om att vara miller så tidigt. Antagligen är inte denna info att det finns en siare och ingen miller i spel, för det vore typ en varulvs dröm, utan något mer indirekt. Kan något komma på ett potentiell förmåga eller information som ger en hint om att det är säkert att ljuga om att vara miller så tidigt, utan att vara för uppenbar?

Nej, jag tycker nog han känns rätt grön. Skulle Mukwa vara röd, och snutarna vinner, så har de sannolikt vunnit på tur.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Begärt att avsluta rundan tidigare

Deltagare har föreslagit att rundan avslutas tidigare.

Som det är just nu så känns det som att inte alla är okej med det, men om det är så att fler vill det så är det möjligt att avsluta tidigare. Isf så skriv "Jag vill avsluta rundan tidigare" eller liknande och vem du väljer att lägga din sista röst på.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Begärt att avsluta rundan tidigare

!Paxen said:
Deltagare har föreslagit att rundan avslutas tidigare.

Som det är just nu så känns det som att inte alla är okej med det, men om det är så att fler vill det så är det möjligt att avsluta tidigare. Isf så skriv "Jag vill avsluta rundan tidigare" eller liknande och vem du väljer att lägga din sista röst på.
Jag är inte så glad över tanken att förlora en spelare i nästan två rundor (antar att det är en weekend-resa). Så jag har inte något emot att sluta rundan tidigare och eventuellt ha en väldigt lång sista runda om byn misslyckas.

Jag vill avsluta rundan tidigare.

Röst: xyas
...tillsvidare iaf.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
När det Brynolf-tåget så ja, det var väl han som startade misstankarna tror jag.
Jo jag får ta på mig ansvaret för Brynolfståget.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
xyas, det är du eller OndBrådDöd som ryker nu och är du bybo får du hjälpa till här. Använd din ulv-sniffar-näsa och kolla av läget.
Min näsa verkar mest fylld med snor det här spelet. Och jag är inte alls med på varför OndBrådDöd är min enda motkandidat. Den enda jag tycker är helt grön i nuläget är Tyr, i och med att Recca är grön. Bland övriga vete fan. Kanske var din otypiska spelstil i runda ett varulvstecken, snarare än något annat Konrad?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
Så försvara dig!
Mot vad?

Att jag har en usel ulvnäsa just nu?
Jag var ju knappast ensam om att rösta ut Brynolf.

Att fömågan jag outade är fishy?
Den passar i upplägget i mina ögon. Faktum är att jag tror inte att någon som hitintills outat en förmåga har ljugit (vi har bara, allihopa, spelat uruselt med våra förmågor). Den sista ulven hittar vi bland de som claimat vaniljroller. Så KK, korpa eller möjligen Mukwa.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Tyr said:
Så försvara dig!
Mot vad?

Att jag har en usel ulvnäsa just nu?
Jag var ju knappast ensam om att rösta ut Brynolf.

Att fömågan jag outade är fishy?
Den passar i upplägget i mina ögon. Faktum är att jag tror inte att någon som hitintills outat en förmåga har ljugit (vi har bara, allihopa, spelat uruselt med våra förmågor). Den sista ulven hittar vi bland de som claimat vaniljroller. Så KK, korpa eller möjligen Mukwa.
Jag menade mer att du inte skulle ge upp. Detta inlägget du skrev nu är ju mer byigt än att hoppas att ett par valpögon får oss att välja en annan kandidat. :gremsmile:

Du och Konrad ska tydligen vara rätt djärva som ulvar. Tror du att han skulle våga ljuga om sitt vapen och vänta så länge på att döda Recca? Har du någon insikt om Korpa som ulv?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Konrad Konvalj said:
xyas, det är du eller OndBrådDöd som ryker nu och är du bybo får du hjälpa till här. Använd din ulv-sniffar-näsa och kolla av läget.
Min näsa verkar mest fylld med snor det här spelet. Och jag är inte alls med på varför OndBrådDöd är min enda motkandidat.
Vad är din analys av OBD? Hur skulle du ranka hans ulvighet jämfört med de övriga misstänkta du har?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
valpögon
Hundögonen är Konrads påhitt som han försöker klistra på mig, inget annat.

Tyr said:
Du och Konrad ska tydligen vara rätt djärva som ulvar. Tror du att han skulle våga ljuga om sitt vapen och vänta så länge på att döda Recca? Har du någon insikt om Korpa som ulv?
Jag tror inte Konrad har ljugit om sitt vapen. Däremot så tror jag att tvåhandsvapen inte garanterat ger grönhet (säg att vi hade 2 snutar med småpickor, och med stor. På samma sätt som vi förmodligen hade två snutar som siades röda, och en som siades grön). Recca nackades för att hon är grön i de flestas ögon, ingen annan anledning.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
Vad är din analys av OBD? Hur skulle du ranka hans ulvighet jämfört med de övriga misstänkta du har?
Som sagt, jag tror inte de som outat förmågor är ulvar, då de som outats passar väl in med upplägget. Oavsett hur korkat de än använt sina förmågor. Ulven vi har kvar påstår sig ha en vaniljroll.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Tyr said:
Du och Konrad ska tydligen vara rätt djärva som ulvar. Tror du att han skulle våga ljuga om sitt vapen och vänta så länge på att döda Recca? Har du någon insikt om Korpa som ulv?
Jag tror inte Konrad har ljugit om sitt vapen. Däremot så tror jag att tvåhandsvapen inte garanterat ger grönhet (säg att vi hade 2 snutar med småpickor, och med stor. På samma sätt som vi förmodligen hade två snutar som siades röda, och en som siades grön). Recca nackades för att hon är grön i de flestas ögon, ingen annan anledning.
Men jag är helt säker på att de använder små puffror, och jag vet att jag inte är snut. Det måste innebära att antingen har han ljugit om sitt vapen eller är han inte ulv. Tror du inte på detta så vore det logiska att du istället tror att jag är snuten.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Tyr said:
Så försvara dig!
Mot vad?

Att jag har en usel ulvnäsa just nu?
Jag var ju knappast ensam om att rösta ut Brynolf.

Att fömågan jag outade är fishy?
Den passar i upplägget i mina ögon. Faktum är att jag tror inte att någon som hitintills outat en förmåga har ljugit (vi har bara, allihopa, spelat uruselt med våra förmågor). Den sista ulven hittar vi bland de som claimat vaniljroller. Så KK, korpa eller möjligen Mukwa.
Toppen xyas!

Då drar vi igång en koll av Korpa som enligt fluff har svårt att tolka om Donnen misstänker honom eller om han är inkallad för att hitta grisarna.

Tyr går ju lite i god för Mukwa som annars är en kandidat så Korpa är en bra måltavla.

Hur har dennes spel stämt överens med våra ulvar?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Som sagt, jag tror inte de som outat förmågor är ulvar, då de som outats passar väl in med upplägget. Oavsett hur korkat de än använt sina förmågor. Ulven vi har kvar påstår sig ha en vaniljroll.
Har du föresten gått ut med fluffet kring din förmåga? Om du gjort det kan du påminna mig om det? Och om du inte gjort det kan du göra det nu? Utan att citera förstås. Bara hur du vet att det finns grönpingande snutar.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
"det som står i min roll angående vapen är sådant som bara rör mig. Min åsikt i frågan är att det förmodligen inte är något att bry sig om, men så misstror jag också Mukwa en hel del just nu."

Korpa, vad är det som står gällande ditt vapen som endast rör dig? Citat tagit från runda 1. Sitter på bajs-paddan och det är förjävla svårt att få saker och ting rätt. Därav min konstiga citering.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Re: Begärt att avsluta rundan tidigare

Konrad Konvalj said:
Jag vill avsluta rundan tidigare.

Röst: xyas
Jag kom på en fråga av yttersta vikt. Om xyas inte röstar på sig själv, gör det honom till en sumprunkare?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
Har du föresten gått ut med fluffet kring din förmåga? Om du gjort det kan du påminna mig om det? Och om du inte gjort det kan du göra det nu? Utan att citera förstås. Bara hur du vet att det finns grönpingande snutar.
Fluffet är att vi kan ha snutar som sett till att de finns med i brottsregistret och därmed pingar gröna.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: Begärt att avsluta rundan tidigare

Tyr said:
Konrad Konvalj said:
Jag vill avsluta rundan tidigare.

Röst: xyas
Jag kom på en fråga av yttersta vikt. Om xyas inte röstar på sig själv, gör det honom till en sumprunkare?
Jag är alltid en sumprunkare, det hör man ju på namnet: xy-as.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Om Xyas skulle visa sig vara bybo så har vi seriösa problem. I så fall har vi faktiskt en riktigt skicklig ulv att tampas med.

KK skulle höra till de misstänkta, men mest för att jag inte orkat kolla alla hans inlägg, och inte lär jag göra det innan Xyas åkt heller. Han har dock spelat så pass stabilt och verkligen försökt reda ut allt på ett byigt sätt. Om han är ulv är han riktigt skicklig.

Korpa tycker jag spelat så väldigt stabilt sett till VImes och Lukaz att det inte är aktuellt för mig att fundera mer på.

Tyr och Mukwa kan bara vara ulvar om de haft sanslös tur eller varit väldigt ballsy. Tyrs förmåga hade inte sagt nåt utan Reccas (och han outade först va? Annars kan vi kika närmre. Nån som vet?) sån tur får inte ulvar ha.

Mukwas angrepp på Vimes i första tycker jag grönar mer än kopplingen till siaren. Väldigt ballsy att angripa en ulvkompis. Men grönad blev han. Kan han verkligen dessutom haft tur med sitt outande?

Så för mig är det bara Xyas som ens går att misstänka. Tyr och KK är de som jag skulle titta närmare på i första hand, om det nånsin blir aktuellt.

därför:

Jag röstar för att vi slutar tidigare
 
Top