Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 4

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Nu finns inte så många skummisar kvar. För jag måste erkänna att jag i hjärtat fortfarande var lite misstänksam mot Recca. Trots att det nästan vore omöjligt att hon skulle vara ulv.

Det enda uppenbara alternativet är Xyas. Sen har jag nästan sen spelets början (efter att jag hade läst ikapp) tänkt gå tillbaka och läsa KKs inlägg, men de kändes så många och han tycks iaf ha spelat väldigt stabilt. Tyr skulle möjligen kunna komma ifråga också, men det känns som för mycket som ska till innan han kan komma på tal.

Xyas, skriver så lite och har inte alls jagat på samma sätt vid Lukaz och Vimes röstningarna.

Röst:xyas
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Du är i gott sällskap. Vi alla tabbade oss mer eller mindre. :gremsmile:

Se om du kan ge någon analys som jag skrev ovan när du har tid så får vi försöka reparera den här situationen.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tyr said:
Ond bråd död said:
Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Du är i gott sällskap. Vi alla tabbade oss mer eller mindre. :gremsmile:

Se om du kan ge någon analys som jag skrev ovan när du har tid så får vi försöka reparera den här situationen.
Duger det senaste inlägget eller är det något mer specifikt du undrar?

Mukwa och Korpa är i mina ögon fullständigt gröna. Mukwa allra mest iom att han attackerade Lukaz om snutpickan. Plus allt annat. Övriga känns också rätt gröna, men där kan jag få lite av KKs paranoia och börja spekulera om nån (KK eller Tyr) kan vara supergenivarulven. Men det där känns som långskott. Alla utom Xyas känns gröna.

Synd att vi röstade ut brynolf. Jag fick för mig att hans försvar, och de han misstänkte mest innebar ulvskap, men icke. Brynolf-tåget är väl det första som Xyas hängt på?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Nu finns inte så många skummisar kvar. För jag måste erkänna att jag i hjärtat fortfarande var lite misstänksam mot Recca. Trots att det nästan vore omöjligt att hon skulle vara ulv.

Det enda uppenbara alternativet är Xyas. Sen har jag nästan sen spelets början (efter att jag hade läst ikapp) tänkt gå tillbaka och läsa KKs inlägg, men de kändes så många och han tycks iaf ha spelat väldigt stabilt. Tyr skulle möjligen kunna komma ifråga också, men det känns som för mycket som ska till innan han kan komma på tal.

Xyas, skriver så lite och har inte alls jagat på samma sätt vid Lukaz och Vimes röstningarna.

Röst:xyas
Det kanske vore något. Gå tillbaka från början och analysera alla. Jag tror inte att Korpa eller K.K. är snuten. Men samtidigt så börjar jag bli lite nervös. Kan någon av dem verkligen har varit så djärva att de ljugit om sitt vapen och väntat så länge med att få bort Recca? För ljugit måste någon av dem gjort i sådana fall. Jag vet vad min förmåga säger. Förvisso var det en tredjedels chans två gånger, men ändå. Synd att inte Recca clearade 2, det skulle hjälpt massor. Bäst hade varit om hon grönat K.K. och Korpa.

Nej fan, jag måste tillbaka och analysera tidigare rundor trots att det är lite trist. Det är antagligen där svaren finns att hitta.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Duger det senaste inlägget eller är det något mer specifikt du undrar?

Mukwa och Korpa är i mina ögon fullständigt gröna. Mukwa allra mest iom att han attackerade Lukaz om snutpickan. Plus allt annat. Övriga känns också rätt gröna, men där kan jag få lite av KKs paranoia och börja spekulera om nån (KK eller Tyr) kan vara supergenivarulven. Men det där känns som långskott. Alla utom Xyas känns gröna.

Synd att vi röstade ut brynolf. Jag fick för mig att hans försvar, och de han misstänkte mest innebar ulvskap, men icke. Brynolf-tåget är väl det första som Xyas hängt på?
Jag tror det räcker ja. Jag kan inte komma på något annat att fråga just nu.

När det Brynolf-tåget så ja, det var väl han som startade misstankarna tror jag. Men å andra sidan var det väl jag som gjorde en big deal av det hela och jagade väderkvarnar. Vilken blunder av mig.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ujuj.

Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...

Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.

Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Jag är långt ifrån övertygad. Du skrev att du skyddade K.K. förra rundan. Vem skyddade du den här rundan? Vad i din roll fick dig att tro att du överlevde TVÅ nattmord? Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K. och du menar att du skulle rikta uppmärksamheten mot dig själv? När det sedan inte händer så skyller du på att du läst fel. Kan nån kolla brödsmulor från LJSL och hur OBD betedde sig mot Lu-Kaazh när han outade bullet-proof?
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mukwa said:
Ujuj.

Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...

Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.

Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Jag är långt ifrån övertygad. Du skrev att du skyddade K.K. förra rundan. Vem skyddade du den här rundan? Vad i din roll fick dig att tro att du överlevde TVÅ nattmord? Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K. och du menar att du skulle rikta uppmärksamheten mot dig själv? När det sedan inte händer så skyller du på att du läst fel. Kan nån kolla brödsmulor från LJSL och hur OBD betedde sig mot Lu-Kaazh när han outade bullet-proof?
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.

Men vad skulle en ulv vinna på att uppträda så här konstigt? Om jag var ulv skulle jag väl bara luta mig tillbaka (nja, jag skulle nog ha lite panik eftersom mina ulvkompisar var hängda) och låta er döda Brynolf och Xyas i tur och ordning. Det sista jag skulle önska är att dra till mig uppmärksamhet.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.
Jag kan relatera till det där med att misslyckas med en plan. Jag försökte själv med något liknande, att locka snuten till att fängsla mig istället. Jag tänkte att gröna mig 100% och låta en bättre spelare vara kvar var win-win. Men snuten vi har kvar faller inte för något sådant. Jag trodde inte att du skulle fängslas. Det var fortfarande en stor chans att ni inte skulle välja samma spelare, och det var bättre för snuten att välja någon riktigt grön.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Röst: OndBrådDöd

Att läsa "fel" duger inte som förklaring.
Att du hade som plan att skydda dig själv framgick ju rätt tydligt. Det läste då jag av. Eller så hade jag ju gjort själv och hoppats på att snuten försökte sig på en fimpning av min själv. Både jag och Recca försökte ju lägga upp det lite så fast på ett snyggt sätt. Jag misstänker att Recca tänkte precis lika som mig själv och vi försökte båda bygga upp scenarion på hur det vore bra om ulven tänkte för att sedan tänka som en riktig ulv och göra precis tvärt om. Alltså, att nattmörda OBD som skyddade sig själv.

Nu trodde OndBrådDöd att han kunde skydda sig själv genom att inte använda sin förmåga. Mmm vifåse lixom.

xyas, det är du eller OndBrådDöd som ryker nu och är du bybo får du hjälpa till här. Använd din ulv-sniffar-näsa och kolla av läget.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Ond bråd död said:
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.
Jag kan relatera till det där med att misslyckas med en plan. Jag försökte själv med något liknande, att locka snuten till att fängsla mig istället. Jag tänkte att gröna mig 100% och låta en bättre spelare vara kvar var win-win. Men snuten vi har kvar faller inte för något sådant. Jag trodde inte att du skulle fängslas. Det var fortfarande en stor chans att ni inte skulle välja samma spelare, och det var bättre för snuten att välja någon riktigt grön.
Din plan är ju bra Tyr. Jag hade då rakt av inte villa byta ut dig mot någon annan bybo. Du lade korten på bordet rätt tidigt och sågs som lite väl grön av de flesta och då är det ju ingen fara på taket för egen del. Ulvarna offrar ju inte ett nattmord på en som är grön som en sommaräng i runda 1.

I mina ögon har din plan lyckats skapligt om man kikar på Reccas/OndBrådDöds/xyas planer.

Recca failade ju totalt med sin förmåga och var så obstinat i runda 1 att hon gjorde sig själv misstänkt.

xyas ulv-fångar-knep är en ballsy chansning som gav honom Brynolf och det sticker ju fortfarande i mina ögon.

OndBrådDöd läser fel och tolkar sin förmåga fel. Njae. Lu-kaazh hittade på sin förmåga, men till och med han lyckades ju maskera det bättre än att skriva att han läste det hela fel.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K
Hur är du grönast av alla här inne?

Är xyas grön som han säger med sina valpögon stämmer hans information om att den finns snutar som sias grön.
Vimes/Lu-kaazh kan mycket väl ha siats grön, men det vet vi inte för att vår siare Spider dog första rundan.

Du kan sias röd utan att vara miller. Alltså, du är den ulv som sias röd.

Tyr/Reccas förmåga älskar ju med varandra och funkar rätt bra. Recca var grön men misslyckades katastrofalt med sitt game.

Du är inte det minsta grön vill jag påstå. Hela (eller halva i alla fall) runda 1 pingade du big time och var inne på så mycket tok att du lika gärna skulle kunna blivit hängd då. Att Vimes motarbetade dig är ju en sak som grönar dig, men det säger inte att du inte är ulv för det. Du har fortfarande en Sig Sauer P226 och det vapnet ser fortfarande ut som BDA 380/Beretta 92. Du har fortfarande en liten puffra också för den delen.

Efter runda 1 har du fallit tillbaka och inte synts till så mycket så att glida in och skriva att du är en av de grönaste här just nu ser jag inte som grönande.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
xyas said:
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
Röst: xyas

Visa att du är en bybo.
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
I runda två hintade jag tydligt att jag hade en förmåga och hoppades att ulven skulle slösa ett skott på mig. Som tur var gjorde den inte det, eftersom jag då använde min förmåga på KK. I runda tre tänkte jag att jag får bli fullständigt uppenbar och gå ut med min förmåga. Kanske blev jag för uppenbar. Recca hade jag inte skyddat ivf, jag trodde hon var för skum.
Ska säga också att anledningen till att jag läste om min förmåga senast var för att !Paxen pm:ade mig och frågade om det var ett aktivt val att inte använda förmåga.

Rösta ut Xyas denna runda, så kan ni gott ta mig nästa. För ingen kan väl säga att jag är skummare än Xyas som inte bidragit med något till spelet utöver ett kraftigt angrepp på Recca i första. Jämför med Korpa som också är rätt tyst men som faktiskt spelar bra och har nåt att komma med. Skulle inte förvåna mig om Xyas blev lite knäckt av ulvarnas tidiga motgång och därför legat lågt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
OBD said:
Rösta ut Xyas denna runda, så kan ni gott ta mig nästa. För ingen kan väl säga att jag är skummare än Xyas som inte bidragit med något till spelet utöver ett kraftigt angrepp på Recca i första. Jämför med Korpa som också är rätt tyst men som faktiskt spelar bra och har nåt att komma med. Skulle inte förvåna mig om Xyas blev lite knäckt av ulvarnas tidiga motgång och därför legat lågt.
Jag är helt på din sida med att hänga xyas, men du måste hålla med om att det är väldigt sloppy att läsa fel..

Hur som så hittade jag en brödsmula från din sida som jag är väldigt nöjd med. Jag tänker inte slänga fram den här just nu, men du har nått som stämmer väldigt bra överens med mitt fluff och det tänker jag se som grönande. Att du failade totalt denna runda med din förmåga förklarar du ju rätt tydligt så jag ska väl inte hänga upp mig på det längre.

Att xyas är knäckt och hänger lätt tror jag dock inte på. Det är en bra ulv-list att hänga Vimes i första rundan eftersom han ändå var lite så där hängd redan. Att strula till det lite i slutet i hopp om att andra skulle följa Lu-kaazh är ju också en bra list. Sen fick han Brynolf på kroken och utifrån det har ju xyas jobbat. Det är bra ulv spel och den tidiga motgången var ett pluss för ulvarna. Hade Lu-kaazh spelat lite mer grönt hade det varit en bra sits efter första rundan med WRNU´S näst sämsta ulv borta ur spel.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Ond bråd död said:
Mukwa said:
Ujuj.

Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...

Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.

Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Jag är långt ifrån övertygad. Du skrev att du skyddade K.K. förra rundan. Vem skyddade du den här rundan? Vad i din roll fick dig att tro att du överlevde TVÅ nattmord? Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K. och du menar att du skulle rikta uppmärksamheten mot dig själv? När det sedan inte händer så skyller du på att du läst fel. Kan nån kolla brödsmulor från LJSL och hur OBD betedde sig mot Lu-Kaazh när han outade bullet-proof?
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.

Men vad skulle en ulv vinna på att uppträda så här konstigt? Om jag var ulv skulle jag väl bara luta mig tillbaka (nja, jag skulle nog ha lite panik eftersom mina ulvkompisar var hängda) och låta er döda Brynolf och Xyas i tur och ordning. Det sista jag skulle önska är att dra till mig uppmärksamhet.
Du har en fråga kvar att svara på: Varför trodde du att du kunde överleva TVÅ nattmord? Jag tycker att det låter som en illa uttänkt efterkonstruktion, men visst, det hade varit lättare för en ulv att ljuga om vem som beskyddades. Din reaktion på Lu-Kaazh:

Det första som berör Lu-Kaazh förmåga:
Glömde säga att Lukaz förmåga känns lite väl mäktig med den info som jag har. Antingen är spelet obalanserat till vår fördel, eller också ljuger han lite. Eller också sitter ulvarna på riktigt kraftiga förmågor också...
Balanserar upp det här med:
Spelets skummisar enligt mig är Recca, Lukaz, Tyr, Brynolf och Korpa. Jag gillar inte heller att Vicotnic har tystnat. Finns nån anledning?

Jag har inget emot att Lukaz lynchas, men eftersom jag är så alternativ av mig röstar jag:

Röst:Recca
...
Jag har fått uppfattningen att du hållit dig osynlig en hel del. Sånt gör mig misstänksam.Det är jobbigare för varulvar att bidra till spelet.

Det är inga starkare indicier än så. Recca och Lukaz är de skummisar som är några levlar högre
Fortsätter dock:
Tillägg: värre är dock personer som inte bidrar men ändå skriver. Nu på slutet tycker jag Lukaz betett sig så.

Jag ser inte heller poängen med att han outat förmågan. Det är inget byn vinner nåt på, bara ulvarna.
Det här skulle kunna vara ett skrik på hjälp för att vända Lu-Kaazh-drevet:
Ja, hur ser röstandet ut egentligen? Väldigt många som hoppar på Lukaz tycks det.

Det ser rätt misstänkt ut hörrni ulvar. Hur ni än röstar så ger det oss mer data att analysera! Snart är ni alla döda!
Sedan är OBD för att vi ska pressa Xyas mer och skriver så här:
Sen bör Lukaz skärpa sig och komma in och försvara sig mer. Annars åker han ut denna runda!

Brukar Lukaz spela så här annars? Han brukar väl vara aktivare sa nån? Hur är han som varulv? Han har ju iofs en titel som skvallrar lite...
Senare låter det så här:
Får intrycket av att Lukaz är en ulv som gett upp.
Först nu bygger OBD case mot Lu-kaazh och släpper honom inte alls, men jag tror visserligen att ulvarna visste att loppet var kört långt innan.

Hafsade ihop det här, så ta det för vad det är. Måate iväg till jobbet nu. Jag tycker inte att OBDs reaktion mot Lu-Kaazh är särskilt hård, och hade någon claimat en roll som jag trodde mig ha skulle jag propsa på att den spelaren åkte ut fortare än fort. Det tycker jag inte OBD gör riktigt. Snarare anpassar han sig till byn. Han är dock på Lu-Kaazh, så det är inte världens fetaste ping heller. Nån annan kan säkert göra nåt bättre av det här.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Jag tror du har gjort det bästa av det där Mukwa.
Kikade på det själv och du har ju fått med de viktiga citaten och OBD´s inställning mot och för Lu-kaazh just där.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
xyas said:
Prutt också. Jag är verkligen för dålig för att kasta sten det här spelet.

Men då tar vi och röstar ut mig nu, det är det ju inte så mycket snack om. Jag kan inte försvara mig i den här situationen; inga långrandiga resonemang om vem som är ulv, inga försvarstal, inget ingenting.

Och nej, jag är inte uppgiven, jag är realistisk. Jag hade röstat på mig i detta läget.
Röst: xyas

Visa att du är en bybo.
Jag håller med. Ryck upp dig! Jag vill inte förlora på att en bybo ger bort vinsten. Jag vill inte vinna på att en snut ger upp heller för den delen. Så försvara dig!

Röst: xyas
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Mukwa said:
Ond bråd död said:
Mukwa said:
Ujuj.

Jag har klantat mig. Känns särskilt illa eftersom jag hackade på Recca en del...

Så här är hela storyn. Jag är väktare, men lyckades läsa fel TVÅ gånger. Först fick jag för mig att inte nog med att jag var en väktare, jag var automatiskt skyddad 2 gånger själv också. Det var därför jag ansåg att Lukaz förmåga var lite för bra, om ni minns. Ok, sen förra rundan insåg jag mitt misstag, men fick istället för mig att jag blev skyddad själv om jag inte meddelade något. Nu när jag kom tillbaka läste jag om min förmåga innan jag kollade tråden, och blev skitskraj. Min plan var ju att locka ulven att skjuta på mig (jag trodde inte att väktare kunde skydda sig själva, men av nåt svar här antyds att de kan det), så jag trodde jag hade en unik förmåga som inte ulven skulle ana sig till.

Sorry!! Jag har verkligen drulat till det när jag trodde att jag var listig. :gremfrown:
Jag är långt ifrån övertygad. Du skrev att du skyddade K.K. förra rundan. Vem skyddade du den här rundan? Vad i din roll fick dig att tro att du överlevde TVÅ nattmord? Grönast av alla här inne var Tyr, jag och K.K. och du menar att du skulle rikta uppmärksamheten mot dig själv? När det sedan inte händer så skyller du på att du läst fel. Kan nån kolla brödsmulor från LJSL och hur OBD betedde sig mot Lu-Kaazh när han outade bullet-proof?
Min tanke var att ulven skulle välja mig eftersom jag var väktare. Jag visste inte att väktare kunde skydda sig själva i vanliga fall. Denna runda skyddade jag ingen, eftersom jag fått för mig att om jag inte valde nån så skyddade jag mig själv.

Men vad skulle en ulv vinna på att uppträda så här konstigt? Om jag var ulv skulle jag väl bara luta mig tillbaka (nja, jag skulle nog ha lite panik eftersom mina ulvkompisar var hängda) och låta er döda Brynolf och Xyas i tur och ordning. Det sista jag skulle önska är att dra till mig uppmärksamhet.
Du har en fråga kvar att svara på: Varför trodde du att du kunde överleva TVÅ nattmord? Jag tycker att det låter som en illa uttänkt efterkonstruktion, men visst, det hade varit lättare för en ulv att ljuga om vem som beskyddades. Din reaktion på Lu-Kaazh:

Det första som berör Lu-Kaazh förmåga:
Glömde säga att Lukaz förmåga känns lite väl mäktig med den info som jag har. Antingen är spelet obalanserat till vår fördel, eller också ljuger han lite. Eller också sitter ulvarna på riktigt kraftiga förmågor också...
Balanserar upp det här med:
Spelets skummisar enligt mig är Recca, Lukaz, Tyr, Brynolf och Korpa. Jag gillar inte heller att Vicotnic har tystnat. Finns nån anledning?

Jag har inget emot att Lukaz lynchas, men eftersom jag är så alternativ av mig röstar jag:

Röst:Recca
...
Jag har fått uppfattningen att du hållit dig osynlig en hel del. Sånt gör mig misstänksam.Det är jobbigare för varulvar att bidra till spelet.

Det är inga starkare indicier än så. Recca och Lukaz är de skummisar som är några levlar högre
Fortsätter dock:
Tillägg: värre är dock personer som inte bidrar men ändå skriver. Nu på slutet tycker jag Lukaz betett sig så.

Jag ser inte heller poängen med att han outat förmågan. Det är inget byn vinner nåt på, bara ulvarna.
Det här skulle kunna vara ett skrik på hjälp för att vända Lu-Kaazh-drevet:
Ja, hur ser röstandet ut egentligen? Väldigt många som hoppar på Lukaz tycks det.

Det ser rätt misstänkt ut hörrni ulvar. Hur ni än röstar så ger det oss mer data att analysera! Snart är ni alla döda!
Sedan är OBD för att vi ska pressa Xyas mer och skriver så här:
Sen bör Lukaz skärpa sig och komma in och försvara sig mer. Annars åker han ut denna runda!

Brukar Lukaz spela så här annars? Han brukar väl vara aktivare sa nån? Hur är han som varulv? Han har ju iofs en titel som skvallrar lite...
Senare låter det så här:
Får intrycket av att Lukaz är en ulv som gett upp.
Först nu bygger OBD case mot Lu-kaazh och släpper honom inte alls, men jag tror visserligen att ulvarna visste att loppet var kört långt innan.

Hafsade ihop det här, så ta det för vad det är. Måate iväg till jobbet nu. Jag tycker inte att OBDs reaktion mot Lu-Kaazh är särskilt hård, och hade någon claimat en roll som jag trodde mig ha skulle jag propsa på att den spelaren åkte ut fortare än fort. Det tycker jag inte OBD gör riktigt. Snarare anpassar han sig till byn. Han är dock på Lu-Kaazh, så det är inte världens fetaste ping heller. Nån annan kan säkert göra nåt bättre av det här.
Min förmåga är begränsad till två gånger. Alltså inte att jag bara kan använda den två gånger utan att när jag räddat två så slutar den funka. Det blir antagligen inte aktuellt ivf, så därför vågade jag gå ut med det. På vilket sätt låter det som en efterhandskonstruktion?

Citaten är väl inte särskilt skumma? Eller är det bara en sammanfattning?

Jag var tidigt misstänksam mot Lukaz, men det var inte särskilt allvarligt eftersom jag hängt upp mig på Recca. Sen när Lukaz inte kunde försvara sig utan bara skrev ljumna inlägg blev han intressantare.

Ja, hur ser röstandet ut egentligen? Väldigt många som hoppar på Lukaz tycks det.

Det ser rätt misstänkt ut hörrni ulvar. Hur ni än röstar så ger det oss mer data att analysera! Snart är ni alla döda!
Här var jag redan rätt säker på att Lukaz var en ulv, och min tanke var att även ulven/ulvarna antagligen röstade på honom.

...

Jag har fått uppfattningen att du hållit dig osynlig en hel del. Sånt gör mig misstänksam.Det är jobbigare för varulvar att bidra till spelet.

Det är inga starkare indicier än så. Recca och Lukaz är de skummisar som är några levlar högre
Detta syftade på Lukaz, va? Jag minns inte ens mina egna inlägg.

Om jag verkar lite mild mot Lukaz så beror det på att jag vill se hur han uppträder när han försvarar sig. Om det blir för uppenbart kört så ger man bara upp, har man en chans börjar man peka finger och ger därmed mer information.

Men som sagt, finns det någon ulvig förklaring till att jag spelat så här konstigt? Varför gå ut med min förmåga och sen strula så här? Ok, att gå ut med förmågan kan vara smart, om man är säker på att ingen annan har den. Men var för skulle en ulv börja jiddra om missförstånd osv? Det är ju bara att ljuga.
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Jag är benägen att tro på OBD, en ulv hade ljugit istället för att misstänkliggöra sig själv på det sättet.

Vi är inte många spelare kvar nu och det börjar bli möjligt att rösta nästan uteslutande med hjälp av uteslutningsmetoden.

Spelare kvar i spel: Jag, K.K, OBD, xyas, Tyr och Mukwa.

Jag kan utesluta mig själv eftersom jag vet att jag är bybo. Jag utesluter K.K och Tyr eftersom jag verkligen inte tror att en ulv kan ha låtit Recca leva så länge. Mukwa gick ut väldigt tidigt som miller och jag tror fortfarande att det är sant, alltså går Mukwa också bort.

Då återstår bara xyas och OBD. Xyas har info som säger att snutar sias som gröna och OBD säger sig vara väktare men har snurrat in sig själv i det just nu, men jag är som sagt benägen att tro på att OBD är väktare på riktigt.

Alltså...
Röst: xyas
Motivering: Den enda kvar i spel som jag kan se som misstänkt på riktigt.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brynolf --> Vanilla
Vic --> Vanilla?
Spider -->Siare
Recca -->Siare, Små/stora puffror
K.K --> Vanilla
Korpa --> Vanilla
Mukwa --> Miller
Tyr --> Snuten har små puffror
xyas --> Snuten sias grön
OBD --> Väktare, dock endast två gånger
Lu-kaazh --> "Hard to kill" ulv
Vimes --> Vanilla ulv
 
Top