Nekromanti Varulvsspel Familjen Runda 4

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Konrad Konvalj said:
"det som står i min roll angående vapen är sådant som bara rör mig. Min åsikt i frågan är att det förmodligen inte är något att bry sig om, men så misstror jag också Mukwa en hel del just nu."

Korpa, vad är det som står gällande ditt vapen som endast rör dig? Citat tagit från runda 1. Sitter på bajs-paddan och det är förjävla svårt att få saker och ting rätt. Därav min konstiga citering.
Med tanke på att det inte står något i min flufftext om mitt vapen så måste jag ha menat min beväpning. Jag vill minnas att jag försökte vara lite kryptisk under första rundan för att få ulvarna att tro att jag kanske var farlig eller hade någon cool förmåga, så det där kan ha varit ett av mina försök till att verka kryptisk. Jag vet att det jag skrev om lönnmördare i samma inlägg var dels en brödsmula om vad jag var beväpnad med men också ett försök att få ulvarna att tro något de inte borde.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Hur är du grönast av alla här inne?
Utifrån förra rundan och vad folk tyckte så var jag inte direkt misstänkt, och om det har vänt så vill jag gärna att någon berättar det för mig.

Du är inte det minsta grön vill jag påstå. Hela (eller halva i alla fall) runda 1 pingade du big time och var inne på så mycket tok att du lika gärna skulle kunna blivit hängd då.
Sluta. Jag pingade inte alls big time i runda 1. Jag gjorde en av mina bästa förstarundor i det här spelet. Koncisa inlägg och jag grävde runt en hel del. Det där "big time" trodde jag var utrett för längesen. Att jag lika gärna kunde blivit hängd i runda 1 hade ju varit ulvarnas fel rakt igenom i så fall. Både Lu-Kaazh och Vimes hängde på mig.

Vimes motarbetade dig är ju en sak som grönar dig, men det säger inte att du inte är ulv för det.
Nä, fine. Att jag samtidigt drevar mot Lu-Kaazh för att slutligen dreva ut honom i runda 2 är allmän varulvstaktik? Jag var ju för bövelen ulvarnas target numero uno i runda 1 och i runda 2 fortsatte Lu-Kaazh som en ångvält mot mig. Det är den primära anledningen till att jag tycker att jag klassas som en av de grönare. Att jag sedan, med min roll, kan peka ut hur en äkta röding ser ut genom mitt vapen är en annan. Nu känns det dock inte logiskt för fem öre att vi ska ha det så här lätt, och därför har jag ju svårare att tro på t ex Xyas outning. Men, som jag skrivit tidigare, så tror jag inte alls att det är omöjligt att någon ulv sias grön för att kompensera allt som vi har fått. Det gör mig dock knappast mindre grön om Xyas info stämmer eftersom det då finns fler spelare att välja bland (vilket skulle vara mer logiskt än att Tyr kan gröna 4 pers rakt av).

Jag skulle t o m kunna sträcka mig så långt att det går att argumentera för att vi har fått Tyrs info just för att den rakt av är vilseledande, alternativt att Recca var nån form av naiv siare (men då stämmer garanterat inte Xyas förmåga längre). Jag tycker mest att det är heltokigt att vi kan gröna alla med tvåhandsvapen.

Efter runda 1 har du fallit tillbaka och inte synts till så mycket så att glida in och skriva att du är en av de grönaste här just nu ser jag inte som grönande.
Jag skrev det inte direkt för att få extra pluspoäng från er andra. Jag skrev det för att de flesta i förra rundan hade mig som grön, men mest för att visa på att det faktiskt fanns folk som bättre hade behövt OBDs skydd förra rundan. Min aktivitet suger, deal with it. Enligt mig är det ingen scum tell värd att fälla någon för, men jag förstår att det är en nagel i ögat. Jag har dock tvingats prioritera - antingen fuckar jag upp den här terminen i plugget också, eller så tar jag min förbannade examen. Jag tror dessutom att det är jobbigare för mig än vad det är för er, för ni behöver bara anpassa er till en relativt inaktiv Mukwa. Jag behöver anpassa hela mitt spel. Så, nu lovar jag att inte gnälla mer över min kassa aktivitet.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Mukwa said:
Jag skrev det inte direkt för att få extra pluspoäng från er andra. Jag skrev det för att de flesta i förra rundan hade mig som grön, men mest för att visa på att det faktiskt fanns folk som bättre hade behövt OBDs skydd förra rundan. Min aktivitet suger, deal with it. Enligt mig är det ingen scum tell värd att fälla någon för, men jag förstår att det är en nagel i ögat. Jag har dock tvingats prioritera - antingen fuckar jag upp den här terminen i plugget också, eller så tar jag min förbannade examen. Jag tror dessutom att det är jobbigare för mig än vad det är för er, för ni behöver bara anpassa er till en relativt inaktiv Mukwa. Jag behöver anpassa hela mitt spel. Så, nu lovar jag att inte gnälla mer över min kassa aktivitet.
Jag ville bara belysa dig med att du inte är av kroken Mukwa. No biggie som Vimes skulle sagt.

Jag har ju trots allt skrivit att du varit bra flera gånger. Bra att du ska sluta gnälla över din inaktivitet. Sköt studierna istället för att hänga i den här tråden nu.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Konrad Konvalj said:
Men vart är alla ulvarna!

Fan så soft den här rundan är. No action.
Så sant det är sagt! Jag har inte haft något direkt att komma med, så jag har mest väntat på att andra ska skriva något. Jag antar att andra tänkt liknande.

Nåja, jag har tänkt lite, och kollat på strukturer. Vi har 2 gevär, 2 hagelgevär, 2 revolvrar och 6 pistoler outade. Det ser fint ut på pappret, vilket antyder att ingen ljugit om vapengrupp. Vilken innebär att K.K och Korpa är gröna, eftersom de skulle vara tvugna att ljuga. Om Vic inte hade någon förmåga så innehöll varje mindre vapengrupp en person med förmåga och en person utan förmåga. Det ser också fint ut på pappret. Lägg till ordning på hur vapnen outades så blir jag ännu mer övertygad om att K.K och Korpa inte är snutar.

Det lämnar oss med xyas, OBD och Mukwa som misstänkta. Mukwa har jag försökt att gröna för att komma ner till två misstänkta, men jag har inte fått några svar på det jag skrev. Den främsta frågan är om det är troligt att snutarna fått info som gjort det möjligt att outa miller säkert. Som det ser ut nu så är xyas huvudmisstänkt och OBD och Mukwa ligger rätt nära varandra. Jag skulle vara tvungen att syna OBD i sömmarna om xyas visar sig vara bybo.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Tyr said:
Jag skulle vara tvungen att syna OBD i sömmarna om xyas visar sig vara bybo.
Är xyas grön finns informationen om att snutar sias gröna. Då känns det som att en miller behövs om Spider var vår siare. Det är ju inte ens säkert att han var vår siare. Han har ju bara hintat om det. Han kan lika gärna sitta med information eller liknande.

Är xyas grön synar vi OBD och hänger honom.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Konrad Konvalj said:
Fan så soft den här rundan är. No action.
Ja här händer ju inte ett skit. Och jag har kommit med vad jag har att komma med.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Nu stänger jag igen resväskan och drar till London. Lägger en röst på OBD i runda 5 om det visar sig att xyas är bov och om jag överlever ett nattmord.

Röst:OndBrådDöd, obs! runda 5
 

Korpa

Umenörd
Joined
7 Nov 2010
Messages
948
Location
Umeå
Oj, hjälp, rundan dog verkligen. Jag känner mig minst lika medskyldig som alla andra, men jag tror iofs att problemet är att det inte finns något vettigt att skriva just nu. Jag har åtminstone inget vettigt att skriva och har verkligen tappat allt fokus på sistone pga yttre omständigheter i mitt liv. :gremfrown:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
STOPP!!!

Då inget nytt har uppkommit och 4 av 6 har sagt att det är okej att avsluta rundan, så beslutar jag mig för att avsluta rundan nu.

Ny runda läggs upp ASAP.
 
Top