Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 8:e rundan!

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Dicie Brasco?

Måns said:
Eftersom de andra två alternativen är osannolika bortser jag från dom. Utifrån ditt resonemang står det alltså mellan Dice+Halvtand eller Dice+Embergem där du tror att det senare är rimligare...Kanske.
Jag tror Dice+Halvtand, Dice+Embergem eller Dice+Måns. Jag misstänker inte mig själv, och om Gurgeh är friad av Rising så är han OK i min bok.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Dicie Brasco?

Måns said:
Dice och Embergem har tillsammans gjort allt för att misstänkliggöra Halvtand. Ok, även om det är långsökt kan jag köpa att Dice och Halvtand kört den bluffen, men Embergem måste ju isf vara kardiens motsvarighet till Lefty Ruggiero, ni vet han i Donnie Brasco som sa "If you're a rat, then I'm the biggest mutt in the history of the Mafia."

Så vi kan ju fråga Embergem. Är du the biggest mutt in the history of the Mafia?
Det tror jag definitivt inte att jag är, däremot så tror jag att Halvtands röstande på krank är ett desperat försök från zorakierna att få all uppmärksamhet på just mig själv och Dice.
Dice blev uppmärksammad redan när han inte blev mördad, vilket i sin tur också var ett försök att göra honom misstänkt som zorakier.

Jag tror fortfarande hårt på min utläggning i förra rundan, att krank och Halvtand är zorakier. Dice friade i sitt siande flera personer som jag hela tiden misstänkt vara kardier, men också några som jag haft mina misstankar om, t.ex. Måns. Detta har gett mig få anledningar att misstro, så jag tror på det.

Men låt oss säga att jag har fel. Låt oss säga att jag är the biggest mutt in the history of the Mafia. Då är garanterat Dice zorakier, antingen tillsammans med Halvtand eller Måns. Den enda som blivit 100% frikänd från alla misstankar är ju Gurgeh, och eftersom jag vet att jag är kardier, och eftersom det är krank ni försöker få mig att rösta ut så är det ni tre som återstår, med Dice som centerfigur.

Detta scenariot är dock inget jag tror på.

Jag är fullständigt övertygad om att krank är zorakier, och att vi kan lita på Dice siande.

Måhända att det var tydligt innan, men värt att poängteras. Och eftersom jag litar på Dice siande är jag även övertygad om att Halvtand antingen är zorakier, eller så är krank vår sista zorakier, även om det skulle tyda på antingen väldigt få zorakier, eller på att någon/några av zorakierna haft förmågan att inte avslöjas som zorakier när dom dog.
Jag vet inte hur trovärdig en sådan kraft låter, då jag inte spelat med fler krafter än siande och helning förr, men jag tror att det är möjligt.

Det var väl det mesta jag ville ha sagt just nu, återkommer när jag tänkt lite mer på läget och om ni vill att jag visar upp min föremåls eventuella förmågor.

Och innan jag glömmer bort det:

Röst: Krank
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Dicie Brasco?

Lessen att avslöja det, men det blir inte mer sant för att man skriver det med stora bokstäver. Se här:

JAG ÄR KUNGEN AV VÄRLDSALLTET

...nä, det är jag inte.

Jag tycker att ditt skrikande andas desperation.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Dicie Brasco?

krank said:
Lessen att avslöja det, men det blir inte mer sant för att man skriver det med stora bokstäver. Se här:

JAG ÄR KUNGEN AV VÄRLDSALLTET

...nä, det är jag inte.

Jag tycker att ditt skrikande andas desperation.
Alla andra gjorde det, jag ville bara ha en del av kakan.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Dicie Brasco?

Embergem said:
Alla andra gjorde det, jag ville bara ha en del av kakan.
Say what? Det är väl ingen annan som försöker förstärka sina argument, eller brist på dylika, genom att använda bautastora bokstäver? Eller ja, jag gjorde ju det för att påvisa det bisarra, men ingen annan såvitt jag kan se.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Till Halvtand+röst

Vi vet att Gurgeh är oskyldig och att det finns två zorakier kvar. Dice säger att han, Embergem och jag är oskyldiga. Om du tror på att Dice är en kardier så innebär det att det ser ut så här:

Gurgeh - Oskyldig
Dice - Oskyldig
Embergem - Oskyldig
Måns - Oskyldig
krank
Halvtand

Två zorakier, det kan bara vara du och krank isåfall. Tror du fortfarande att Dice är kardier? Isåfall innebär det att du är en zorakier som försöker rädda sin polare...

Personligen tror jag att Dice är zorakier, men jag är osäker på vem hans kompanjon är. Du kan hjälpa oss med det.

Röst: Dice
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Dicie Brasco?

Hela grejen med dom stora bokstäverna var helt enkelt något av ett skämt, då jag ville få in ett inlägg med sånna någon gång under spelet, det jag skrev var dock seriöst. Det hela skedde dessutom på ren impuls några sekunder innan jag postade, så jag hade inte lagt för mycket vikt på det, även om jag knappast tror att du, som zorakier, bryr dig om vad jag tycker.

Och det är fler som gjort det. Dock mest Rising, fast han dödade ni ju för några rundor sedan.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
Re: Till Halvtand+röst

Problemet nu är att om fel person röstas ut så kommer vi, med största sannolikhet, att förlora. Influenser från zorakier blandat med sanningen har gett oss två möjliga röster denna rundan, nämligen Dice och krank. Vem av dessa två jag röstar på är väl tämligen klart vid det här laget.

Låt oss nu betänka två olika scenarier:

1. Dice är zorakier och blir utröstad. Grattis, en zorakier död, men vem är hans kompanjon? Vad jag vet så skulle det endast finnas två möjliga svar, men jag får räkna med mig själv då andra inte sitter med vetskapen om min roll. Det finns alltså tre möjliga kompanjoner här, nämligen jag själv, Halvtand och Måns. Egentligen krank också lite, men jag tror vi alla kan hålla med om att Dice och krank inte är zorakier tillsammans.

Nästa runda så kommer det alltså stå mellan 3 olika, 2 om zorakierna dödar en av dom 3. Och av dessa måste då de överlevande kardierna gissa rätt, annars förlorar vi.

2. Krank är zorakier och blir utröstad. Det första som händer är att Dice roll som siare kommer att bekräftas definitivt, och den enda som ännu inte blivit siad, Halvtand, kommer automatiskt vara zorakier. Detta kommer innebära garanterad vinst för kardierna eftersom dom då kommer att ha dödat alla zorakier.


Jag utelämnade med vilje alla scenario där kardierna har fel, eftersom det automatiskt innebär förlust.

Rent logiskt inför nästa runda är det bästa alternativet alltså att rösta på krank, för om han är zorakier så har vi automatiskt nästa runda klar, och vinsten likaså. För om vi röstar på Dice, och han visar sig vara zorakier så är nästa runda fortfarande väldigt osäker, och förlusten kan fortfarande komma.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Måns said:
Men, du och krank är ju zorakier tillsammans isf. Det är du med på va?
Ja, självklart, att jag själv är zorakier är ju den enda anledningen som finns i det här spelet. Det kan ju inte vara så att jag (precis som alla andra) vill få bort en zorakier till och då få en chans att gå segrande (och levande) ur spelet? Eller är det för långsökt?

Är jag kanske den enda som tror att det faktiskt kan vara något fel på dices siande? Att slänga in två fullt fungerande siare verkar nämligen lite "overkill". Men vi får helt enkelt se vad som händer...

Måns said:
Eller så har ni lurat Embergem till Uddevalla i bara badtofflorna. Har ni det?
Såvitt jag vet finns det datorer i Uddevalla också, så även om så var fallet så skulle det väl knappast hjälpa någon?

Måns said:
Så, om vi inte kan lita på Dice, vad betyder det isf? Förutom att du är kardier?
Kanske ingenting alls, kanske att alla han siat egentligen är zorakier (jag vet, det är lite omöjligt). Vi får helt enkelt se vad vi får fram under resten av rundan/nästa runda innan vi kan fälla en avgörande dom gällande Dice skuld/oskuld.

Dice said:
Min fackla? Har jag missar något?
Det var ju för bövelen du som sa att det fanns ljus i mörkret.

Embergem said:
Det tror jag definitivt inte att jag är, däremot så tror jag att Halvtands röstande på krank är ett desperat försök från zorakierna att få all uppmärksamhet på just mig själv och Dice.
Va?

Hur tänker du nu? "han röstar på någon annan, då är det mig han vill åt"? Du får gärna förklara lite bättre hur dina tankar flugit.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Halvtand said:
Ja, självklart, att jag själv är zorakier är ju den enda anledningen som finns i det här spelet. Det kan ju inte vara så att jag (precis som alla andra) vill få bort en zorakier till och då få en chans att gå segrande (och levande) ur spelet? Eller är det för långsökt?
Både jag och krank säger att vi inte litar på Dice. Jag röstar tom på honom! vad jag vänder mig emot är att du säger att du inte litar på Dice men röstar på krank, vilket ju är vad Dice vill att du ska göra. Dice påstår nämligen att krank är zorakier.

Du har helt rätt i att vi inte kan lita på någon (utom Gurgeh), men det betyder inte att vi inte vet något. Dice kan ju bara ljuga eller tala sanning. Det finns bara de två alternativen. Och om du tror att han ljuger så kan du rösta på alla UTOM krank (och Gurgeh).

Är du med?
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
24 timmar kvar

24 timmar kvar och Gurgeh har inte yttrat sig än, men han har ju gott om tid.

Dice : Måns
Embergem :
Gurgeh :
Halvtand :
krank : Dice, Halvtand, Embergem
Måns :

Blankröst : krank, Gurgeh
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: 24 timmar kvar

Jag tar nog och gör såhär, faktiskt, även om det för vissa säkert kommer att se ut som en ren hämndröst:

Röst: Dice.

Att han skulle vara en trasig siare är helt enkelt för otroligt, liksom att jag skulle ha ett föremål vars kraft jag inte känner. Den enda rimliga slutsatsen jag kan dra är att Dice är Zorakier.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Re: 24 timmar kvar

Jag tänkte bara markera närvaro -- en röst kommer snart.

Det finns egentligen bara två alternativ. Antingen litar jag på Dice, och då röstar jag på krank, eller så liter jag inte på Dice, och då röstar jag på Dice. Jag har snart bestämt mig för vilket.

/tobias
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,916
Location
The Culture
Röst

Okej, jag har bestämt mig. Om det är någon som tycker att jag ska rösta på ett annat sätt (eller att någon annan ska göra det) får ni argumentera fort. Tyvärr verkar min röst nämligen innebära att det blir oavgjort.

Röst: Dice

/tobias
 
Top