Nekromanti Varulvsspel: Dungeonröj. 8:e rundan!

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
De tysta och sammanbitna riddarna promenerar i formation mot nästa encounter. Riddar Feliath går först eftersom han är framröstad och riddar Björn Den Gode går som nummer två eftersom han blev knuffad när någon undrade vem som skulle gå näst längst fram.

Gruppen möter strax två kaoskrigare i svarta helrustningar med utstickande spikar lite överallt. Enorma stridsgissel har de också. Som de använder! De båda riddarna i formationens front har aldrig en riktig chans och faller innan deras kamrater (nåja) hinner fram och assistera av likvidiseringen av kaoskrigarna.

- Vi måste vara rätt hårda alltså. Kaoskrigare är ju fett farliga!
- Jag undrar vad vi möter i nästa rum. Nu är vi ju bara sex stycken kvar. Förr eller senare borde vi ju få stryk allihop.
- Äh, en riddare klarar ju en drake ensam om han är på topp.
- Förresten, eftersom spelet inte är slut nu så finns det max två zorakier ibland oss.
- Ja vi har räknat ut det. Kolla tatueringarna nu.

- Björn den gode är kardier och ateist, medan Feliath enbart är kardier.
- Eftersom vi inte får reda på någon information från Gud så finns det minst en ateist bland oss fortfarande.
- Ja, fast vi har ju faktiskt ingen aning om det finns fanatiker fortfarande.
- Det här är en jäkla röra alltså.
- Ingen loot får vi heller. Ingen av oss orkar lyfta de här stridsgisslen!

Vi tackar Feliath och Björn Den Gode för spel.

FÖLJANDE RIDDARE ÅTERSTÅR
Dice : Rubin-prydd sköld
Embergem : Safir-prydd sköld, Guldring
Gurgeh : Topas-prydd sköld, Gast-huvud
Halvtand : Diamant-prydd sköld, Gast-fot
krank : Smaragd-prydd stav, Run-prydd stridsklubba, Gast-hand
Måns : Vass pinne
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Awww...Fuck! Jag hade det på känn, och Björn sa det först.

Dice, vem har du siat?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
...själv undrar jag varför inte Dice blev dödad, nu när han kommit ut som siare. Heligt skydd? Korkade zorakier?

Sedan tycker jag att idén om att börja visa upp föremål var ganska bra, även om jag nu när jag läser Björns inlägg var lite väl het på gröten.

Han förslog att Feliath och Halvtand skulle visa sina föremål. Feliath är borta, så om vi då bara stuvar om lite, så kan Halvtand kanske visa upp sin loot, och sedan tar vi nästa par?

Jag litar mindre på Dice nu. Kvar på min lista över misstänkta är... fortfarande typ alla. Blev Måns friad av Rising nån gång? Jag minns inte, och orkar inte gå tillbaks och kolla.

Men: just nu litar jag nog minst på Dice, Embergem och Halvtand.

Väntar dock med min röst tills imorgon, då jag sovit på saken... och Dice, förhoppningsvis, berättar vem han (säger sig ha) siat.
 

Embergem

Veteran
Joined
15 Oct 2008
Messages
62
Location
Avgrunden
För det första så står jag vid vad jag sade förra rundan, att det skulle vara bland krank, Feliath och Halvtand som vi skulle finna våra zorakier. Då två återstår, både av gruppen och av zorakierna, så kan man vara säker på att dessa två, Halvtand och krank, är våra zorakier.

Röst: Halvtand

Favorit i repris, eller nått.

Angående att Dice inte blev mördad denna rundan kan ha varit av 3 anledningar, korkade zorakier undantaget.

1. Zorakierna vill rikta misstankar mot Dice, få alla att tro att han är zorakier.

2. Dice är zorakier och kan därför inte döda sig själv.

3. Zorakierna antog att det kan ha funnits en andra person bland kardierna med skyddande förmåga, och de var ganska säkra på att denna skulle skydda Dice denna dagen, varpå dom istället valde Björn.

Om någon har fler möjliga anledningar så dela gärna med er, men jag tror personligen att antingen #1 eller #3 av mina är vad som stämmer.

Min röst på Halvtand kommer ligga där tills en av två saker inträffat. (Jag bibehåller mig rätten att ändra mig ändå, ifall något väldigt oväntat skulle hända)

1. Ett starkt drev mot krank inleds. Jag har ingen anledning att sprida ut rösterna på de två jag misstänker, utan jag kommer göra allt i min makt att få ut en av dom.

2. Dice siande avslöjar något intressant, t.ex. kranks tillhörighet.
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Quote:</div><div class="ubbcode-body">De båda riddarna i formationens front har aldrig en riktig chans och faller innan deras kamrater (nåja) hinner fram och assistera av likvidiseringen av kaoskrigarna.</div></div>
Uärfl! väser riddar Feliath, när ett stridsgissel slår bort hans buk. Säg... säg till mina ättlingar att min uppkoppling var paj hela helgen!
Äsch, säger riddarna, han har börjat yra. Det där betyder ju inget. Nå ja, vi dumpar honom i ett hörn. Paj förresten, paj är gott. Nu äter vi!



/Feliath — A boy never wept a tear nor dashed a thousand kim
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Vänner, det finns ljus i mörkret.

Krank är zorakier!

Detta vet jag, från djupet av mitt hjärta!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,981
Location
Linköping
Bortglömd info om magiska föremål...

Det här glömmer jag visst hela tiden nu...

Feliath hade "Diamant-prydd stav" som inte ryker blått när den förstörs.

Björn Den Gode hade "Smaragd-prydd sköld" och "Flöjt" som inte ryker blått de heller.

Nada magi alltså.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Dice said:
Detta vet jag, från djupet av mitt hjärta!
Isåfall måste jag säga att Dice's siande tycks vara väldigt opålitligt, ty här snackar han helt enkelt strunt.

Frågan är nu bara, om han är en naiv siare eller en medvetet ful zorakier.

Observera, kamrater, att Dice's siande aldrig testats. Har vi råd att lita på ett otestat siande när zorakierna vinner nästa runda?


Om ni nu röstar på mig, så hoppas jag att ni gör det av andra anledningar än Dices siande. För min del är nu saken biff: Dice blev inte dödad i senaste rundan trots att han "kom ut" som siare - med tanke på att Rising inte skyddades tror nog knappast zorakierna att det finns någon extra väktare. Och nu detta blaj.

Nä, jag gör såhär, och låter var och en bedöma vems beteende som varit mest misstänkt. Märk väl, observera beteendet - ingen av oss har siats av någon som bevisats pålitlig. Lite inte blint på Dice, för fasen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
krank said:
Blev Måns friad av Rising nån gång? Jag minns inte, och orkar inte gå tillbaks och kolla.
Jag kan hjälpa dig med det. Nej, jag har aldrig blivit clearad av någon. Den enda som vi verkligen vet är kardier är Gurgeh.

Och nu har Dice siat dig som zorakier.
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Vår skinande kupol har gjort det igen (tydligen).

Jag var inaktiv i förra rundan, och ganska trött (kan ha något med för mycket blod i koffeinomloppet att göra också, vet inte säkert...). Men nu kommer mina magiska prylar:

Min diamantprydda sköld som tillsammans med Dice fackla i mörkret lyser upp hela salen har som bekant kraften att ge magianvändare fingret.

Min gastfot (som jag inte är säker på varför jag plockade upp, något med den där blandningen av färger som driver mig tror jag) har den enastående kraften att sprida en mild, men tydlig stank av fosfor och övrig förruttnelse om min person. Den gör med andra ord inte ett skit även om den luktar så.

Och för att toppa det hela ytterligare:

Röst: Krank
 

Halvtand

Warrior
Joined
13 Oct 2008
Messages
250
Location
six feet under.
Måns said:
Jag kan hjälpa dig med det. Nej, jag har aldrig blivit clearad av någon.
Jag känner mig ganska säker på att du ropats ut som kardier av Rising. Man får gå tillbaka till de gamla rummen i den här grottan och se om ekot finns kvar så man kan höra efter.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Eller så har ni lurat Embergem till Uddevalla i bara badtofflorna. Har ni det?
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Måns said:
Eller så har ni lurat Embergem till Uddevalla i bara badtofflorna. Har ni det?
Eller så går det inte att lite på Dices sianden.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Jo, men om Dice ljuger så är han zorakier och då är han det tillsammans med någon annan. Eftersom han lite otippat friar Embergem (den enda som inte bevisats vara kardier på annat sätt) utgick jag ifrån att han är den andra halvan, men Halvtand verkar inte dela den uppfattningen. Och hur du tänker begriper jag inte heller.

Så, om vi inte kan lita på Dice, vad betyder det isf? Förutom att du är kardier?
 

Dice

Veteran
Joined
27 Oct 2008
Messages
33
Location
Pendelbuss
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Halvtand said:
Min diamantprydda sköld som tillsammans med Dice fackla i mörkret lyser upp hela salen har som bekant kraften att
Min fackla? Har jag missar något?

Min rubinprydda sköld har ingen magisk kraft. Den är endast vacker att titta på.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,610
Location
Rissne
Re: Bortglömd info om magiska föremål...

Måns said:
Så, om vi inte kan lita på Dice, vad betyder det isf? Förutom att du är kardier?
Det kan betyda:

1. Dice är zorakier. I så fall räknar jag med att han inte är dum nog att fria övriga zorakier. Det skulle skapa ett uppenbart mönster. Eller ja, det kan vara lite hur det vill med det.

2. Dice är en trasig siare. Det betyder... öh, ingenting, utom att Feu lagt med en mycket skum roll som "ibland" visar fel.

3. Något av mina föremål har en "hemlig" kraft. Ganska osannolikt, eftersom alla andra fått veta vad deras föremål gör.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,065
Location
Ereb Altor
Dicie Brasco?

krank said:
1. Dice är zorakier. I så fall räknar jag med att han inte är dum nog att fria övriga zorakier. Det skulle skapa ett uppenbart mönster. Eller ja, det kan vara lite hur det vill med det.
Eftersom de andra två alternativen är osannolika bortser jag från dom. Utifrån ditt resonemang står det alltså mellan Dice+Halvtand eller Dice+Embergem där du tror att det senare är rimligare...Kanske.

Dice och Embergem har tillsammans gjort allt för att misstänkliggöra Halvtand. Ok, även om det är långsökt kan jag köpa att Dice och Halvtand kört den bluffen, men Embergem måste ju isf vara kardiens motsvarighet till Lefty Ruggiero, ni vet han i Donnie Brasco som sa "If you're a rat, then I'm the biggest mutt in the history of the Mafia."

Så vi kan ju fråga Embergem. Är du the biggest mutt in the history of the Mafia?
 
Top