Re: Varulvsspel 3 - Tema WRNU. [Röst]
Eftersom ingen hittils har knäckt det så måste jag ju påpeka att walium rollspelar TAMAGOTCHI TIM, Risings favoritforumit.
Jag såg på inloggadesidan idag att walium satt och läste i en gammal tråd från 2005 om just favoritforumiter (jag hade knäckt referensen ändå iofs, Herr Nils rollspelar ju uppenbart HAN dessutom). Jag lägger ingen värdering i det, det kan vara walium som fått TAMAGOTCHI TIM som roll och behövde kolla upp lite hur han skrev, och det kan vara troll-walium som velat välja en harmlös forumit som Rising med stor chans skulle plocka med i spelet (eftersom han trots allt är Rising) att härma. Om det är någon som faktiskt fått TAMAGOTCHI TIM som roll kan det vara värt att stiga fram nu, för bara ett troll skulle hävda att denne är TAMAGOTCHI TIM i ett försök att sätta dit walium och om vi har två som säger att de har samma roll så bör en av dem vara troll. Såvida man inte är TAMAGOTCHI TIM och har specialförmåga, för då är det inte värt att chansa att vi råkar banna en användare med specialförmåga.
Rent personligen, för att faktiskt bidra, så tycker jag det känns misstänkt, men att det ändå är lite långsökt.
För att kommentera tråden i stort så finns det ju både fördelar och nackdelar med att vi pratar mycket och att vi pratar lite. Om det snackas mycket kan trollen både råka försäga sig och lyckas drunkna i mängden, och i det senare fallet krävs noggranna analyser av allas inlägg och röstande (men de kommer kunna avslöja mycket).
Jag tror vi kan vara helt säkra på att det finns en siare iallafall, det är ju en slags grundsten för att intriger ska hända och byborna inte vara helt chanslösa i varulvsspel. Sen tror jag att Rising plockat in något som inte är så vanligt (typ väktare eller någon direkt grej från förra omgången eller ett av hans varulvstemade varulvsspel) men man vet aldrig.
Korta analyser, grovt förenklade:
Johan K: Jag hoppar på bandvagnen och säger att han är Piff. Mest på skoj.

Walium: Hans inlägg är både harmlösa och anklagande samtidigt. Mycket svårbedömt, men jag tror ändå att något är lurt med hans roll. Baserat på Rising-är-lurig-magkänsla, då.
Vildkatt: Hennes första inlägg visade ett typiskt beteende för nybörjarvarulvar som jag sett innan, men jag tror som Björn den gode.
Fortsätter traditionen:
Röst: Dnalor