Varulv Varulvsjägarna R1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Litar inte heller på Rasmus. Uvarna inser att Rasmus med största sannolikhet kommer bli utröstad och gör sitt bästa för att ta reda på vem den riktiga siaren är till kommande rundor. Från att ha varit lika grön som alla andra blev det väldigt rött nu i mina nybörjarögon.

Röst: @RasmusL
Resonemanget är svagt. Jag som faktiskt är bybo och siare kommer ju att resonera precis likadant. Det är som något dumt häxtest, "vi knyter stenar i saten och kastar'n i brunnen! Är det en häxa så flyter'n!".

Det finns ju noll case på mig utöver ren slump, att någon började rösta och andra hakade på helt utan motivering eller resonemang bakom.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Svårt att flytta rösten från Rasmus, men det är ju för att jag har info sedan tidigare.

Just nu skulle jag vilja att Octagobal och Pyrrhus skrev lite mer.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Svårt att flytta rösten från Rasmus, men det är ju för att jag har info sedan tidigare.

Just nu skulle jag vilja att Octagobal och Pyrrhus skrev lite mer.
Då har vi två alternativ: Vi har flera bra siare eller så har vi naiv/galen/etc-siare i spel. Jag gissar på det senare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Så, mitt testamente då:

Jag är siare eller naiv/galen/etc-siare
Basse är siare eller naiv/galen/etc-siare eller har falsk information om att det inte finns någon siare/någon annan är siaren.

Rödast just nu för mig är Empiricus, även viss ping av pyrrhus och octagonal som säger att de inte har koll pga nya men verkar ha helt okej koll. Svagt case då det lika gärna kan vara nybörjarnerver och vilja att inte göra bort sig på de två sista men det är lite ping på det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Oj, jag ser att jag har röstmajoritet mot mig. Två timmar kvar till rundans slut. Jag måste outa.

Jag har en viktig roll. Ni vill verkligen inte rösta ut mig.
+

Men ok, om ni vill kan vi låta Rasmus leva. Jag är ganska skeptisk dock och ser det hela som ett ulvmove.
+

Jag har mina skäl. Men okej, vem vill du att vi röstar ut istället för dig?

Det här lirar ju inte riktigt. Om Basse också har siarroll så mejkar det inte alls sense att öppna upp för att inte rösta ut mig.
Basse har alltså inte siarroll.
Då är det frågan vilken roll han kan ha som skulle emotsäga att jag är siare.
Om Basse bara haft info som är viktig och inte power så hade han inte behövt vara så hård i sitt ställningstagande här.

Det stämmer liksom inte, antingen har Basse en roll som är all over the place eller fått någon konstig info men det senare är orimligt då vi inte hade gett info till Sidd från start.

Så någon form av siare kopplat till sysslor eller poängplacering känns rimligt utifrån allt ovan. Det rimmar också med att Basse inte tror att det finns en verklig siare (tro/önskan att det enda siande som finns är kopplat till rollernas yrken/poäng) men det är ju ett antagande och inte alls något säkert.

Det viktiga är att du inte har någon hård info som säger att jag inte är siaren @Basenanji så håll inte på och påstå det.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
...och till er andra då @Empiricus @Stövelkatten @Vimes @Pyrrhus @Octagonal så bör ni också se att resonemanget jag gör ovan är ganska självklart utifrån att jag är grön och siare. Mitt agerande är det enda rimliga i min position. Nu kommer ni inte att byta rösterna men i nästa runda kommer ni känna att det var dumt att inte orka dra det här ett varv till.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag tycker att det låter osannolikt med flera svaret av olika sorter. Det har använts, men då i spel med fler deltagare.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Summa summarum: Det finns inget case på mig. Alls. Det enda som rödar mig just nu är ett svagt och felaktigt antagande från @Basenanji om hur spelupplägget ser ut.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag tycker att det låter osannolikt med flera svaret av olika sorter. Det har använts, men då i spel med fler deltagare.
Nä, naiv/galen/elak siare är inte konstigt. Det är ju inte en jättestor buff för byn exempelvis med en siare som siar alla som röda eller gröna.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Galen siare (den som siar alla tvärt om) är en liten bybo-buff men ffa i längre spel med fler deltagare. Det är också ett flufftungt spel platser och förmågor så ditt resonemang saknar helt grund @Basenanji. Likt resten av tråden just nu sitter du och hoppas att du av ren slump prickade en ulv med din första röst på mig och det är jäkligt svagt när jag står som oemotsagd siare.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Jag har varit med i många knäppa spel, bland annat ett episkt spel där typ alla var någon sorts siare (Mukwa hittade på det).

Ich visst Sidd kanske har nåt kaosartat på gång, men just nu har jag inga andra skäl än att tro att Rssmus L är ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Svårt med galna siare när vi är så få deltagare skulle jag tro. Blir jobbigt att hinna lösa ut pusslet om inte spelet kommer va igång så många rundor. Således det inte bara finns en ulv som behöver all hjälp att få av olika spelfunktioner.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Jag har varit med i många knäppa spel, bland annat ett episkt spel där typ alla var någon sorts siare (Mukwa hittade på det).

Ich visst Sidd kanske har nåt kaosartat på gång, men just nu har jag inga andra skäl än att tro att Rssmus L är ulv.
Bah, du har INGA skäl att tro att jag är ulv. Du har ju inte gett ett enda argument för det utöver att du tror att det inte finns flera siare och det är ett jättekonstigt antagande i ett såhär oortodoxt spel.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Um. Ok? Varför inte det? Kommer det counterclaim så är jag ju rökt men det kommer det inte att göra, och om det gör det så har vi en ulv i buren så bättre att gå ut nu än att inte göra det, den logiken bör du också se om du var i mina skor just nu.
Tror att en RasmusL på väg ut som ulv lätt claimar siare för att få chans att knipa den riktiga siaren. Det är inte en trovärdig outning, baserat på hur jag tycker du spelar.
Och på det faktum att jag vet att du inte är siare, då jag själv är siaren. Jag har fladdrat likt en vimpel mellan att outa mig för att visa på att du är ulv och säkra ett case mot dig och att hålla tand för tunga för att kunna agera i det fördolda och få fler sianden.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Tror att en RasmusL på väg ut som ulv lätt claimar siare för att få chans att knipa den riktiga siaren. Det är inte en trovärdig outning, baserat på hur jag tycker du spelar.
Och på det faktum att jag vet att du inte är siare, då jag själv är siaren. Jag har fladdrat likt en vimpel mellan att outa mig för att visa på att du är ulv och säkra ett case mot dig och att hålla tand för tunga för att kunna agera i det fördolda och få fler sianden.
Nu är det väl time, men då ser ni alltså att typ alla är siaren right?
 
Top