Varulv Varulvsjägarna R1

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Hej och vad kul att det blev ett spel i september! Tack Sidd!

Och vad roligt att vår lilla skara utökats med nya förmågor! Välkomna och hoppas att ni ska trivas!

Jag är inte en varulv utan bybo (för er nya, det är gammal tradition att helt ytan att ha något på fötterna, anklaga mig för att jag är ulv eftersom jag är så "svårläst").

Sedan blir jag ganska nyfiken och lite undrande över det fluffiga upplägget. Misstänker att man kan få ledtrådar från platserna beroende på färdigheter/förmågor - samtidigt som jag också tror att fluffet ändå har marginell betydelse. Vi får väl se.

Jag vill gå till...

Plats: Sidds Taverna

...för att testa om mina färdigheter/förmågor kan ge oss något. Jag har valt sådana efter hur användbara jag tror att de är i ett sånt här spelet med lite fantasyvibbar.

Jag röstar på @RasmusL och ber honom ge oss något om vilken betydelse platserna har i spelet?

Röst: RasmusL
Platserna tänker jag ger utrymme att använda olika förmågor och att olika förmågor är användbara på vissa platser.

Plats: Tavernan
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Ouch! Tungt att komma in och redan vara på väg ut. Inte mycket att göra:

JAG ÄR SIAREN
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Men ok, om ni vill kan vi låta Rasmus leva. Jag är ganska skeptisk dock och ser det hela som ett ulvmove.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Ouch!

Jag tror inte på Rasmus claim!
Um. Ok? Varför inte det? Kommer det counterclaim så är jag ju rökt men det kommer det inte att göra, och om det gör det så har vi en ulv i buren så bättre att gå ut nu än att inte göra det, den logiken bör du också se om du var i mina skor just nu.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Um. Ok? Varför inte det? Kommer det counterclaim så är jag ju rökt men det kommer det inte att göra, och om det gör det så har vi en ulv i buren så bättre att gå ut nu än att inte göra det, den logiken bör du också se om du var i mina skor just nu.
Jag har mina skäl. Men okej, vem vill du att vi röstar ut istället för dig?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Men ok, om ni vill kan vi låta Rasmus leva. Jag är ganska skeptisk dock och ser det hela som ett ulvmove.
Jag är bybo. Och vad hade du själv gjort om du som siar-bybo kom in i sista timmen och såg att du var på väg ut? Det finns som jag ser det inte något alternativ.
 

Pyrrhus

Veteran
Joined
24 Sep 2022
Messages
20
Svårt att veta vad förmågorna spelar för roll.
Det troliga är ju att en bra förmåga på rätt plats ger fördel till info. Men det kan verka lite enkelt och därför nog inget som har en avgörande betydelse.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Litar inte heller på Rasmus. Uvarna inser att Rasmus med största sannolikhet kommer bli utröstad och gör sitt bästa för att ta reda på vem den riktiga siaren är till kommande rundor. Från att ha varit lika grön som alla andra blev det väldigt rött nu i mina nybörjarögon.

Röst: @RasmusL
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,739
Location
Stockholm
Aja, oklart om det spelar någon roll men:

Jag har valt:
Fysik: 3
Psyke:3

Konst: Gycklarkonst: 2
Socialt: Sång och instrument: 2

Syssla: Bard

Jag vet att det här bara kommer sabba mina minst sagt små chanser att överleva men:
Enda anledningen till att ni tycker att det är "bull" att jag är siare är för att ni inte orkar tänka ett varv till när det är lite tid kvar. Det är bekvämt att gräva ner sig i skyttegraven istället för att sticka upp huvudet för att titta. Synd för byn, men tack för spel.


Empiricus pingar rött för mig, det är väldigt tomma inlägg med väl mycket "jag är trovärdig, verkligen!"-känsla.
Röst: @Empiricus
 
Top