Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Game over

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,601
...och det är sådana här inlägg som gör att jag övervinner allt sunt förnuft och faller tillföga för hoppet om revansch...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Basenanji said:
...och det är sådana här inlägg som gör att jag övervinner allt sunt förnuft och faller tillföga för hoppet om revansch...
Rise to the challenge! Kan det finnas ett ädlare syfte i livet?

<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/btPJPFnesV4"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/btPJPFnesV4" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Vimes said:
Förresten, som jag och Vico mer eller mindre konstaterade på TullCon: i framtiden kommer jag hänvisa till inlägget där Arvidos liknar Larsson vid satan och sig själv med Jesus om någon frågar vad som är så awesome med de här varulvsspelen jag spelar på nätet.

Arvidos var inte bara bäst, han var bäst med fett mycket stil också.
Jag rodnar! Eller nej, jag erkänner, jag gottar mig!

Det var pretty fuggin sweet, och fett med cred till Larsson som testade smicker som en strategi, ballsy move! Det var Larsson, alltså, inte Basse.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Arvidos MC said:
Vimes said:
Förresten, som jag och Vico mer eller mindre konstaterade på TullCon: i framtiden kommer jag hänvisa till inlägget där Arvidos liknar Larsson vid satan och sig själv med Jesus om någon frågar vad som är så awesome med de här varulvsspelen jag spelar på nätet.

Arvidos var inte bara bäst, han var bäst med fett mycket stil också.
Jag rodnar! Eller nej, jag erkänner, jag gottar mig!

Det var pretty fuggin sweet, och fett med cred till Larsson som testade smicker som en strategi, ballsy move! Det var Larsson, alltså, inte Basse.
Hahaha. Det där inlägget alltså. Det blir bättre i efterhand.

Jag skulle vilja göra ett försök att skriva ett nytt varulvsspel som följer Vimes A och B lite mer än mitt varulvsfluff666 gjorde. Kan jag få köra mitt efter Empiricus har gjort sitt?
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Vimes said:
<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9BMwcO6_hyA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/9BMwcO6_hyA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>
Damn va snygg han är, Bon Jovi...
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Jag kom på en sak jag hade tänkt fråga efter spelet!

Det diskuterades ju ifall Dragonborn skulle klippa och klistra sitt roll-pm i tråden, men att det var förbjudet enligt reglerna.

Varför är det förbjudet att göra så? Jag tänker mig att det finns ett bra skäl, men det togs säkert före min tid.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,312
Anledningen till detta var/är att det inte är alltid att pm ser lika ut för varje person, de kunde till och med vara unika. Skulle man då saxa in sitt pm så kan man på så sätt avgöra vilka som är ulvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
LJSLarsson said:
Jag kom på en sak jag hade tänkt fråga efter spelet!

Det diskuterades ju ifall Dragonborn skulle klippa och klistra sitt roll-pm i tråden, men att det var förbjudet enligt reglerna.

Varför är det förbjudet att göra så? Jag tänker mig att det finns ett bra skäl, men det togs säkert före min tid.
De faktiska formuleringarna kan avslöja huruvida det är spelledaren som skrivit texten. Exempelvis kan vi tänka oss att Tyr och Empi båda hade citerat sina förmågor, då hade man kunnat konstatera att de är formulerade exakt lika, vilket torde innebära att båda två är gröna (eller i varje fall har förmågan som de säger att de har). I just det här spelet var det kanske ett mindre problem, men i andra spel har man ju kunnat jaga ulvar på att fråga hur deras roll-PM är formulerade, exempelvis "du är alltså mellanstadiekid" hade vi ju kunnat tänka oss bara fanns hos byborna (och inte i exempelrollen) vilket ju hade kunnat vara en potentiell ulvfångare. Det finns flera exempel på det här, Ankeborgsspelet (näst sista rundan) har en intressant situation där dt här aktualiseras.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vad hände näst sista rundan i Ankeborgsspelet? *drar sig närmare den öppna brasan och Vimes sagoberättarfåtölj*
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Såhär var det. Spelet hade börjat bli sent, två ulvar hade vi knipit, men vi trampade vatten. Slog blint omkring oss. Då kommer Mukwa på den briljanta idéen att fråga alla om deras "Du är en bybo"-text. Alla fick frågor i stil med "vad är en bra synonym för fjärde ordet i texten". Hur som helst, undertecknad, Mukwa och Trasapa svarade korrekt. Brynolf gjorde det inte. Sedan slog SL, Vico, ner näven och sa att det här var ju fusk och att det inte var ok. I sista rundan var alla ovanstående fyra kvar i spel. Brynolf var ulven som vi till slut röstade ut. Jag vill säga att "fusket" inte spelade in i det beslutet, men visst var det inte helt oviktigt. Sedan dess har i varje fall jag alltid med "Du är en bybo"-texten direkt i startinlägget när jag arrar.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
LJSLarsson said:
Jag kom på en sak jag hade tänkt fråga efter spelet!

Det diskuterades ju ifall Dragonborn skulle klippa och klistra sitt roll-pm i tråden, men att det var förbjudet enligt reglerna.

Varför är det förbjudet att göra så? Jag tänker mig att det finns ett bra skäl, men det togs säkert före min tid.
På tal om det så var det ju en brilliant idé för det grönade åtminstone Dragonborn helt i mina ögon när han dels beredde sig att göra det jag bad om och dels senare röstade på sig själv. Sen så blev han ju grön ändå efter lite extra eftertanke kring pix-outningen, men det bidrog åtminstone för att jag skulle börja tänka i andra banor än "låtom oss rösta ut Drakulven".

/Recca, som tycker att Arvidos får för mycket cred för sitt spel och också vill synas på ett hörn. :heart:
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Vimes said:
Såhär var det. Spelet hade börjat bli sent, två ulvar hade vi knipit, men vi trampade vatten. Slog blint omkring oss. Då kommer Mukwa på den briljanta idéen att fråga alla om deras "Du är en bybo"-text. Alla fick frågor i stil med "vad är en bra synonym för fjärde ordet i texten". Hur som helst, undertecknad, Mukwa och Trasapa svarade korrekt. Brynolf gjorde det inte. Sedan slog SL, Vico, ner näven och sa att det här var ju fusk och att det inte var ok. I sista rundan var alla ovanstående fyra kvar i spel. Brynolf var ulven som vi till slut röstade ut. Jag vill säga att "fusket" inte spelade in i det beslutet, men visst var det inte helt oviktigt.
Jag är inte bitter... :gremsmile: eller är jag? Näääh... Det kan jag inte gärna vara, va?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Brynolf said:
Vimes said:
Såhär var det. Spelet hade börjat bli sent, två ulvar hade vi knipit, men vi trampade vatten. Slog blint omkring oss. Då kommer Mukwa på den briljanta idéen att fråga alla om deras "Du är en bybo"-text. Alla fick frågor i stil med "vad är en bra synonym för fjärde ordet i texten". Hur som helst, undertecknad, Mukwa och Trasapa svarade korrekt. Brynolf gjorde det inte. Sedan slog SL, Vico, ner näven och sa att det här var ju fusk och att det inte var ok. I sista rundan var alla ovanstående fyra kvar i spel. Brynolf var ulven som vi till slut röstade ut. Jag vill säga att "fusket" inte spelade in i det beslutet, men visst var det inte helt oviktigt.
Jag är inte bitter... :gremsmile: eller är jag? Näääh... Det kan jag inte gärna vara, va?
Jag vet inte. Jag ältar det fortfarande. Kan vakna upp i natten och tänka "Förtjänade vi verkligen att vinna?" Min biktfader har tröttnat och min terapeut lika så. Det går inte en vecka utan att jag läser igenom hela spelet igen för att analysera om segern rättmätigen var byns. Men utan framgång. Endast Gud kan döma oss.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Recca said:
/Recca, som tycker att Arvidos får för mycket cred för sitt spel och också vill synas på ett hörn. :heart:
Jag ville såååå ge dig en fet high five när du kom igång.
 

shaithan

Warrior
Joined
8 Nov 2012
Messages
212
Location
Svergie
fan jag hade as svårt att komma in i liret dels för det var första gången och jag satt mest via min lur då jag inte har tillgång till internet hemma och dels för att jag helt enkelt inte fick på mig folije hatten. sedan fick jag ju sjukt mkt motvind från halva R1 och frammåt till slutet av R4 >,< . Fick ju knapt några direkta frågor att svara på heller och en del utav mina inlägg verkade ignoreras eller försvinna i text massorna.
 
Top