Nekromanti [Varulvsdisco i Nora] - Game over

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Larsson jagas från discot. Han flyr på sin moppe tillbaka till Lindesberg. Den sista högstadiemobbaren är fördriven från mellanstadiediscot. Nu hörs tonerna av Bon Jovis "Always" ur högtalarna.

Och alla vill förstås dansa tryckare med Arvidos!


<object width="425" height="350"> <param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9BMwcO6_hyA"></param> <param name="wmode" value="transparent"></param> <embed src="http://www.youtube.com/v/9BMwcO6_hyA" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" width="425" height="350"> </embed></object>

Grattis byn!

Jag ska skriva något om spelet imorgon. Hoppas ni har haft kul i varje fall, trots att ena sidan kunde defilera i mål. Nedan finns alla spelets roller:

1.
Klass: 7 Du är alltså högstadiemobbare (ulv).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen. De andra högstadiemobbarna är LJSLarsson, Pix och Trasapa, ni får prata med varandra utanför spelet, till exempel i PM eller mail.
Utklädnad: Ninja
Favoritsnask: Geléhallon
Förmåga: Om du själv väljer att dansa under dansfasen kan du få en annan spelare att följa med på dansgolvet. Skicka PM till mig varje runda där du meddelar om du dansar nästkommande dansfas och i så fall vem du vill “dra” med. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.
Nattmord: Nattmorden fungerar lite annorlunda i det här spelet än i andra varulvsspel. Ni har som lag två nattmords-”förmågor” där ni varje natt kan välja vilken ni ska använda:
1. Ni har två “fria” nattmord. Dessa fungerar helt som vanligt. Ni skickar in ett namn till mig och denne blir nattmördad under natten. Men ni kan alltså bara göra detta två gånger.
2. Ni kan nattmörda på dansglovet. Men då får ni bara välja någon som faktiskt är på dansgolvet att nattmörd. Detta kan ni göra hur många gånger som helst, men det finns ytterligare en hake: ni måste själva befinna er på dansgolvet för att kunna använda den här förmågan. Första gången ni använder den räcker det med att en av er dansar, andra gången måste ni vara två, och så vidare tills ni når taket och alla kvarvarande ulvar dansar.

2.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 8 Du är alltså högstadiemobbare (ulv).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen. De andra högstadiemobbarna är Basenanji, Pix och Trasapa, ni får prata med varandra utanför spelet, till exempel i PM eller mail.
Utklädnad: Ingen
Favoritsnask: Folköl
Förmåga: Om du själv väljer att dansa under dansfasen kan du få en annan spelare att följa med på dansgolvet. Skicka PM till mig varje runda där du meddelar om du dansar nästkommande dansfas och i så fall vem du vill “dra” med. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.
Nattmord: Nattmorden fungerar lite annorlunda i det här spelet än i andra varulvsspel. Ni har som lag två nattmords-”förmågor” där ni varje natt kan välja vilken ni ska använda:
1. Ni har två “fria” nattmord. Dessa fungerar helt som vanligt. Ni skickar in ett namn till mig och denne blir nattmördad under natten. Men ni kan alltså bara göra detta två gånger.
2. Ni kan nattmörda på dansglovet. Men då får ni bara välja någon som faktiskt är på dansgolvet att nattmörd. Detta kan ni göra hur många gånger som helst, men det finns ytterligare en hake: ni måste själva befinna er på dansgolvet för att kunna använda den här förmågan. Första gången ni använder den räcker det med att en av er dansar, andra gången måste ni vara två, och så vidare tills ni når taket och alla kvarvarande ulvar dansar.

3.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 9 Du är alltså högstadiemobbare (ulv).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen. De andra högstadiemobbarna är Basenanji, LJSLarsson och Trasapa, ni får prata med varandra utanför spelet, tillexempel i PM eller mail.
Utklädnad: He-man
Favoritsnask: Tändargas
Förmåga: Du vet att en av byns viktigaste roller verkligen gillar Pommac. Dessutom kan du varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte, skicka PM till mig.
Nattmord: Nattmorden fungerar lite annorlunda i det här spelet än i andra varulvsspel. Ni har som lag två nattmords-”förmågor” där ni varje natt kan välja vilken ni ska använda:
1. Ni har två “fria” nattmord. Dessa fungerar helt som vanligt. Ni skickar in ett namn till mig och denne blir nattmördad under natten. Men ni kan alltså bara göra detta två gånger.
2. Ni kan nattmörda på dansglovet. Men då får ni bara välja någon som faktiskt är på dansgolvet att nattmörd. Detta kan ni göra hur många gånger som helst, men det finns ytterligare en hake: ni måste själva befinna er på dansgolvet för att kunna använda den här förmågan. Första gången ni använder den räcker det med att en av er dansar, andra gången måste ni vara två, och så vidare tills ni når taket och alla kvarvarande ulvar dansar.

4.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 8 Du är alltså högstadiemobbare (ulv).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen. De andra högstadiemobbarna är Basenanji, LJSLarsson och Pix, ni får prata med varandra utanför spelet, tillexempel i PM eller mail.
Utklädnad: Hockeyhjälm
Favoritsnask: Snus
Förmåga: Du kan ta reda på om någon använder en förmåga på dansgolvet, förutsatt att du själv är där förstås. Skicka varje runda PM till mig där du skriver om du vill dansa och i så fall vem du vill undersöka. Om den du undersöker dansar så får du svar från mig om huruvda hon eller han använder en förmåga på dansgolvet. Observera att valet att dansa i det här fallet inte räknas som förmågeanvändande. Observera också att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.
Nattmord: Nattmorden fungerar lite annorlunda i det här spelet än i andra varulvsspel. Ni har som lag två nattmords-”förmågor” där ni varje natt kan välja vilken ni ska använda:
1. Ni har två “fria” nattmord. Dessa fungerar helt som vanligt. Ni skickar in ett namn till mig och denne blir nattmördad under natten. Men ni kan alltså bara göra detta två gånger.
2. Ni kan nattmörda på dansglovet. Men då får ni bara välja någon som faktiskt är på dansgolvet att nattmörd. Detta kan ni göra hur många gånger som helst, men det finns ytterligare en hake: ni måste själva befinna er på dansgolvet för att kunna använda den här förmågan. Första gången ni använder den räcker det med att en av er dansar, andra gången måste ni vara två, och så vidare tills ni når taket och alla kvarvarande ulvar dansar.

5.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 5 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Power ranger
Favoritsnask: Pommac
Förmåga: Du kan varje runda ta reda på vilken klass en spelare kommer ifrån. Dock kräver detta att både den spelare du vill granska och du själv dansar under dansfasen. Skicka PM till mig varje runda och berätta om du vill dansa under dansfasen och i så fall vem du vill undersöka. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.

6.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Cowboy
Favoritsnask: Hallonremmar
Förmåga: Du kan varje runda ta reda på vilket snask en spelare tycker om. Dock kräver detta att både den spelare du vill granska och du själv dansar under dansfasen. Skicka PM till mig varje runda och berätta om du vill dansa under dansfasen och i så fall vem du vill undersöka. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.

7.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 5 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Discohår
Favoritsnask: Sega råttor
Förmåga: Du kan ta reda på om någon använder en förmåga på dansgolvet, förutsatt att du själv är där förstås. Skicka varje runda PM till mig där du skriver om du vill dansa och i så fall vem du vill undersöka. Om den du undersöker dansar så får du svar från mig om huruvda hon eller han använder en förmåga på dansgolvet. Observera att valet att dansa i det här fallet inte räknas som förmågeanvändande. Observera också att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.

8.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Darkwing Duck
Favoritsnask: Pringleschips
Förmåga: Om du själv väljer att dansa under dansfasen kan du få en annan spelare att följa med på dansgolvet. Skicka PM till mig varje runda där du meddelar om du dansar nästkommande dansfas och i så fall vem du vill “dra” med. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.

9.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 5 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Super Mario
Favoritsnask: Buggtuggummi
Förmåga: Du kan varje runda hindra en annan spelare från att dansa under dansfasen. Dock måste du själv dansa istället. Skicka PM till mig varje runda där du meddelar om du dansar nästkommande dansfas och i så fall vem du vill hindra från att dansa. Observera att du kan välja att dansa utan att använda din förmåga.

10.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Dino rider
Favoritsnask: Banana skids
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.

11.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Prinsessa
Favoritsnask: Hockeypulver
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.

12.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 5 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Hero turtle
Favoritsnask: Sega råttor
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.

13.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Autobot
Favoritsnask: Nonstop
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.

14.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Popcorn
Favoritsnask: En rolig hatt
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.

15.
(Använd gärna den här tråden för vidare kommunikation med mig!)

Klass: 6 Du är alltså mellanstadiekid (bybo).
Mellanstadiekidsen (byn) vinner när alla högstadiemobbare (varulvarna) är ute ur spel. Högstadiemobbarna vinner när de är lika många som eller fler än mellanstadiekidsen.
Utklädnad: Vampyr
Favoritsnask: Champis
Förmåga: Du kan varje runda välja om du vill dansa under dansfasen eller inte. Skicka PM till mig.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Kul tema och inläggstak är det nya svart!

Två snabba;
1) Jag galopperar förbi Lukas som sämsta ulven genom tiderna.
2) Läs startinläggen, läs startinläggen, läs startinläggen, und so weiter...
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Tack Vimes!

Jag älskade inläggstaket, det gav en extra dimension till spelet. Överhuvudtaget börjar jag få upp ögonen mer och mer för vilken värdefull roll ramar kan spela när man gör/skapar något tillsammans, se min tråd om ramar för vår rollspelskampanj.

Fluffet var grymt, jävligt välskrivna och roliga introtexter i början på varje runda, satte stämningen perfekt. Musikvideorna (som var anpassade efter hur det gick för byn) var också en stämningshöjare.

Jag lärde mig mycket av att bygga mitt case mot Basse, just det att jag var tvungen att lyfta upp mig själv ur den överföring/motöverföring av förnärmande, förvirring och skuldkänslor som byggdes upp var en lärorik upplevelse. Och kul!

Ulvarna fick ta skoningslöst stryk om man ser på röstresultaten, hoppas ni hade kul ändå! :gremsmile:
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Trasapa said:
Kul tema och inläggstak är det nya svart!

Två snabba;
1) Jag galopperar förbi Lukas som sämsta ulven genom tiderna.
2) Läs startinläggen, läs startinläggen, läs startinläggen, und so weiter...
OCH!

Utelämna sånt där med "äre nå päjsonlojt älle!!"
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Yay! Congaline, allihop! Viva mellanstadiet! Lite nyttig känner jag mig faktiskt också, trots att jag är dum samt bortrest. Lite purken är jag nog, som gärna hade lagt ner mer tid på spelet om wifi hade funnits tillgängligt där det utlovades...

Temat var som sagt elit. Inläggstaket får gärna bli en standardregel, även om det inte påverkade mitt eget skrivande nämnvärt så blev det en annan feeling i spelet. Mer lättillgängligt, antar jag.

Vad tror vi om balansen i spelet? Egentligen hade nog ulvarna mest otur, åtminstone till en början. Trasapa åkte dit på en grej som verkligen var lätt att missa. Pix blev bingolotto-siad... Inget som kunde ha fixats i spelskaparfasen direkt.

Hur gick mördandet? Vilka mordvarianter användes och när?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,619
Location
Huddinge
Trasapa said:
Kul tema och inläggstak är det nya svart!

Två snabba;
1) Jag galopperar förbi Lukas som sämsta ulven genom tiderna.
NOOOO THATS MY THING


Vi får avgöra det genom att ha ett spel där v borda är ulvar och se vem av oss som gör bort oss först.


Men jag tror att jag var den sämsta bybon, jag hade verkligen inte ork att sätta mig n i spelet och lyckades därför missa nästan en hel runda (Inte okej).
Sorry för det.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Lu-kaazh said:
Men jag tror att jag var den sämsta bybon, jag hade verkligen inte ork att sätta mig n i spelet och lyckades därför missa nästan en hel runda (Inte okej).
Sorry för det.
Ja, du var ju den enda bybon som blev utröstad! Vilken bedrift!

Det här var ett jävligt skönt inlägg annars:

Dragonborn said:
Shit jag överlevde e n runda till fan va nice men då jag inte har varken tid eller internet just nu så är det inga hard feelings om jag åker ut denna runda!

Röst dragonborn
 

Pixie

Veteran
Joined
22 Feb 2011
Messages
40
GG ^^ Var awesome att spela med er. Ni hadde tur med mig och trasan, sniff sniff. Kan säga att vi hade 2 garanterade nattmord, annars måste vi dansa med offret. Och alla utom jag hadde en förmåga har jag för mig..
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Härligt byn! Och kudos, Vimes, riktigt roligt spel! :gremsmile:

Balansen var nog rätt bra ändå, jag håller med Brynolf att om Trasapa varit på bollen med klasserna och outat 5-6 klass istället så hade nog första rundan blivit mycket mer osäker.

Jag var helt oförberedd på att LJSLarsson skulle vara Ulv när jag var i spel där, skicklig lågflygning!

Och som sagt, mitt siande av just Pix inför runda två var ren och skär lotto baserat på att det var den bästa chans att lyckas använda min förmåga på något sätt. Jag var rätt säker på att jag varit så öppen med att jag hade en förmåga att jag skulle ryka på natten.

Ulvar, varför plockade ni Mukwa och inte mig runda ett?

Men det var intressant med inläggstaket, det gav ett annat flyt i spelet. På slutet så blev det lite seg känsla (som observatör iallafall). Det kanske var för att Arvidos drog fram den stora ångvälten och körde över Basse och Larsson å andra sidan. Det verkade inte liksom finnas utrymme för så mycket blaj då.


Anyhow, starkt jobbat byn! Nästan bara ulvhängningar på löpande band ger ju en rätt skrämmande inblick i hur effektiv byn är.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Tack för kul spel allihopa! :-D

Diggar verkligen inläggstaket, det passade min spelstil perfekt. Kommer nog inte vara med i spel utan det i framtiden.

Empi said:
Jag var helt oförberedd på att LJSLarsson skulle vara Ulv när jag var i spel där, skicklig lågflygning!
Hade det inte varit för att Arvidos genomskådade min och Basses kontakt med varandra hade jag nog kunnat hålla mig kvar ett bra tag. ;-)

Jag vet förresten inte hur väl ni kollat in varulvsrollerna, men vi hade restriktioner som gjorde att vi var tvungna att mörda på dansgolvet (dock med två fria mord). Nu kom det aldrig till det, men jag var helt inställd på att i de sista rundorna undvika dansgolvet och därför bara låta bybor rösta ut sig själva. Nu är jag rätt så glad att det inte blev så - det hade varit väldigt segt - så det är en liten designmiss från spelets sida enligt mig.
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Mjärden said:
OCH!

Utelämna sånt där med "äre nå päjsonlojt älle!!"
Jag hade förhoppningar om lite medlidande men glömde ju såklart bort att du känner mig tillräckligt för att veta att jag inte kan bli kränkt. Skulle ha sparat den manövern på någon annan såklart..

Arvidos, vart köpte du bya-steroider(och bjur du)?? Helt allvarligt så satte jag kaffet i strupen när du från det blå dök med hastigheten av en pilgrimsfalk och satte klorna i sorkarna basse/larsson.
Dessutom Arvid, no hard feelings, allt är bara ett spel och du spelar det för jävla bra!

Jag måste lägga om min spelstil, drömmen är ju att kunna vara lågflygande som Xyas/BDG och komma undan med det.

Grymt lir, synd att vi(jag och pix) fnulade till det för våra kamrater annars har det kunnat blivit mer spännande. (sorry ulvar, jag går en läs-kurs nu)
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Två frågor. Varför nattmord på mukwa? Iofs hade jag en teori men skulle va kul o få den bekräftad.
Varför nattmördade ni inte Arvidos??
Ska berätta en retlig grej: jag ville va den som blev nattmördad så jag skrev att jag skulle skriva mitt case på KK rundan efter. Men egentligen hade jag inte nån tid alls att göra nåt i helgen. Arvidos var dock bra mycket hetare än mig o hade väl redan börjat lyfta upp Larsson i fjärde medan jag mes surrade kring KK. Så varför inte Arvidos?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,386
Först och främst: tack för att ni ville vara med och spela mitt varulvsspel, hoppas ni haft kul!

Om spelupplägget
Nu blev det här en ganska ojämn historia, men min uppfattning är att det mest berodde på att byn var riktigt bra (samt ulv-lagets otur i början). Arvid var inte bara spelets bästa bybo, utan WRNU:s bästa bybo någonsin, är min uppfattning. Han var spot on precis hela tiden.

Min grundtanke när jag skapade spelet var att jag trodde att byn skulle vara svårt nerfad av inläggstaket. Tidigare har ju WRNU:s by effektivt spammat ihjäl varulvarna, det gick ju inte här, och jag trodde därmed att byn skulle ha förlorat sin edge. Därför införde jag dansen som en betydelsebärande grej för byn att analysera.

Såhär i efterhand var det egentligen "onödigt". Byn var inte alls sämre med inläggstak, tvärtom skapade ramarna ett utrymme där ordentliga analyser av spelares relationer med varandra kunde blomma. Istället för att de smarta tankarna skulle dränkas av en flod av byboblaj fick till exempel implikationerna av Pix' outning i R2 en ordentlig, sansad och kristallklar genomgång. Jag skulle nog vilja hävda att byn i varje fall var smartare med inläggstak.

Angående dansen har Larsson en poäng här ovan. Det var en brist (som visserligen aldrig blev aktuell) att ulvarna blev tvungna att mörda på dansgolvet. I synnerhet sedan siarna blivit avdödade fanns det inga incitament för byn att dansa. Här borde jag antingen gett ulvarna bättre möjligheter att manipulera dansen, eller ändrat byborollerna så att byborna av olika anledningar hamnade på dansgolvet. Ett alternativ som jag funderade över var att ge ulvarna ett till gratisnattmord. Hade jag vetat att byn inte skulle ta stryk av inläggstaket hade jag definitivt gett ulvlaget lite fler verktyg.

Annars är jag faktiskt nöjd med balansen. Slutresultatet, anser jag, är en produkt av att det ena laget faktiskt spelade mycket bättre än det andra. Vad gäller de dubbla siarna anser jag att detta balanseras av att det inte finns någon väktare samt att förmågorna bara fungerar på dansgolvet. De olika kategorierna är, som ni ser, asymmetriska och mönsterlösa. Att byn upptäckte och accepterade att fluffet inte betydde något, att det inte fanns några mönster att analysera, var en viktig bedrift. I det här spelet vann byn på att analysera scum tells och spelares relationer till varandra, och det är nog det jag är mest nöjd över.

Några snabba
1. Jag gillar inläggstaket! Och jag spelar mer än gärna framtida spel med ett sådant.
2. Förutom Arvidos bör Recca nämnas, hon gjorde en riktigt bra andra runda (efter att Tyr, okonventionellt men smart, grönat henne). Empiricus använde sin sieriinformation på bästa sätt när han lurade ut Pix och på så sätt orsakade gröningar av flera spelare.
3. "Att göra en trasapa"; "Att trasapa sig"; "Jag tror att NN har gjort en trasapa, vi röstar ut hen!" - Jag kan se det användas i framtida spel!
4. Larsson lågflög riktigt väl, men Arvidos var briljant.
5. Förresten, introtexterna för varje runda: tanken var att rollerna successivt skulle bytas ut. Mobbarna blir mer och mer jagade och mellanstadiekidsen skulle bli otäckare och otäckare (första rundan säger kidsen åt Trasapa att gå, i tredje hotar de Lu-kaazh med en hoppvirad handuk och i fjärde rundan slår de Basse med innebandyklubbor). Hade spelet pågått längre hade det kunnat bli riktigt otrevligt...
6. När blir nästa spel? Vem håller i det? Jag är pepp!
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes said:
6. När blir nästa spel? Vem håller i det? Jag är pepp!
Jag tar den bollen. Borde vara intressant att testa hålla i ett varulvslir. I så fall blir det om några veckor (typ 5-8, beroende på hur läget ser ut med världsfreden).
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,200
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Diggar verkligen inläggstaket, det passade min spelstil perfekt. Kommer nog inte vara med i spel utan det i framtiden.
Samma här. Det gjorde verkligen en enorm skillnad. I övrigt väldigt skoj spel! Superpeppad på nästa.
 
Top