Varulv Varulvblixt 3 : R3

Men om listorna har något med schackspel och drag att göra så borde ju inte Octa vara Ulv.

Du har noll anledning till att tro att nån av oss ljuger. Du har helt random bestämt dig.
Eftersom jag är bybo så vet jag ingenting med säkerhet men detta är vad jag tror:
- Tre stycken bybor fick katter: Stradt, Antrox, Hägern
- Tre stycken bybor fick ekorrar: Big Mama, Isaac, Brynolf/Octa
- Tre stycken ulvar fick varulvar: Vimes, POJ, Brynolf/Octa

Fan vad roligt om ulvarna måste posta lösningen på problemet för att få nattmörda och vi har hjälpt dem varje runda

Fan vad roligt om ulvarna måste posta lösningen på problemet för att få nattmörda och vi har hjälpt dem varje runda
Med tanke på att mycket emojis så blir det jättesvårt att pricka exakt. Så tror nästan det är flum alltihopa. Där ulvarna har något som sticker ut och kan avslöja dom. Men att koden skulle leda till något tror jag inte.

På golvet framför en stor relief av en drake syns ett schackspel där det är schack matt på minst antal drag för en spelare i ett schackparti. Hur många drag har denne gjort och vad är det avgörande schackdraget?
Ah, det här är för övrigt antingen tokmatt eller skolmatt som det syftar på, beroende på vad SL menar

Eftersom jag är bybo så vet jag ingenting med säkerhet men detta är vad jag tror:
Jag fick katt. Nu ändrar jag min röst då du också verkligen måste skriva att du är bybo. Inte troligt.
Röst: @Big Mama

Det är rätt vanskligt att bygga en analys på den sortens antaganden

• Like
Reactions: POJ
@Big Mama lägg upp all statistik du har från ditt excell. Mycket snack och lite verkstad.

Röst: @Big Mama
Från excelarket med lite kommentarer:

Bybor har fått agentnummer 1-10. 7:an är inte använd. POJ var ganska tidigt framme med att ange sitt agentnummer till 10 och om han är ulv är det bättre att hitta på nummer 10 än att kanske råka ta ett nummer som en bybo har.

Hemligt lösenord innehållande:
Ett hjärta med färg: detta har vi inte pratat något om än.
Djur: se post ovan.
Siffra: detta har vi inte pratat om än.
Symbol: detta har vi inte pratat om än.
Symbol: detta har vi inte pratat om än.
Färg. Här outade byn tidigt Gredelin så ulvarna kunde haka på och säga att de också hade byns färg.

Måtto: flera av oss har berättat sina måtton. Men vi har inte fått ut något vettigt av detta än?

Insikt: flera av oss har berättat sina insikter. Men vi har inte fått ut något vettigt av detta än?

Sedan har vissa berättat om sina powerroller. Jag tror att detta stod under Insikt. Jag kan inte kontrollera då jag själv inte fick någon powerroll.

Back