Varulv [Varulvar på en båt] - Anmälan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
VAD? Varulvsspel!
NÄR? Spelstart måndag 15:e mars.
SISTA ANMÄLNINGSDAG? fredag 12:e mars.


Andra delen av min trilogi "extra allt"-varulvsspelsdesigner som inleddes med Varulvar på ett tåg (Vimes, 2020).*

Vad är det för typ av spel?
Något åt det här hållet:
  • alla roller har förmågor
  • platser man kan förflytta sig mellan
  • förmågor som påverkas av vilken plats man är på
  • specialregler för röstning
  • vind! Vart vinden blåser, och hur hårt, kommer vara en faktor med spelmässig betydelse
  • dolda överraskningar!
Kommer det vara balanserat?
Pass.

Kommer det vara kaotiskt och förvirrande?
Antagligen!

Hur långa kommer rundorna vara?
Korta! Sannolikt 24 h.

Är jag redan anmäld?
Nedanstående har intresseanmält sig:
@Björn den gode
@michael
@Khan
@LJSLarsson
@Hellzon
@Lukas
@Sidd
@Genesis
@Empiricus
@Xyas
@Korpa
@Stövelkatten
@KrilleW

Jag skulle gärna se att ni bekräftar eller meddelar att ni avstår innan den 12:e, och har jag inte fått svar från er kommer jag peta lite på er när det börjar närma sig.

Om du inte står på listan men tycker att det här verkar vara kul så uppmanar jag dig att anmäla dig här i tråden!

Nä, det är förstås en efterhandskonstruktion att "Varulvar på ett tåg" var första delen av en trilogi. Men nu blir det så. Det kommer alltså ett "extra allt"-spel någon gång efter detta med namnet "Varulvar på ett flygplan/i ett hölass/på en buss" eller något sådant. I designen här har jag försökt att korrigera några av de saker som inte funkade som jag ville i tåg-spelet. Konceptet är dock fortfarande att det ska vara jättemycket av allt och jag vill att utmaningen för alla fraktioner ska vara att navigera och utnyttja det överfyllda spelupplägget efter bästa förmåga.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Så sjukt uppenbart att Bas-”jag😢ska😭ta😢paaauuus😭från🤞ulvspel”-se är i maskopi med Vimes och kommer vara med som okänd skuggspelare, förmodligen en haj eller krokodil eller nåt sånt 👍😉
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,618
Location
Göteborg
Det är gammal göteborgstradition. Förr i tiden, när finfolket höll kräftskiva, ville man gärna sitta bredvid värden, eller kanske bredvid någon annan viktig person. Men då den digra serveringen erbjöd allehanda förfriskningar kunde man lätt gå miste om den platsen, eftersom någon av de gästerna som stod före i kön först satte sig på ens tilltänkta plats. Därför var det vanligt att man gick till buffén och plockade en enskild kräfta och lade den på sin assiett, vilket därmed visade att platsen är upptagen. Placeringen var därmed "bekräftad", och du kunde lugnt gå till buffén och plocka på dig alla andra godsaker, säker i vetskapen att din plats inte gått förlorad.
 
Top