skummade igenom kapitlet lykantroper fort eftersom det är det jag är mest intresserad av. tyckte om det jag såg men en sak blev jag osäker på. Ifall man blir biten av en lykantrop kommer man bara att vara människa i fyra månader innan man förvandlas helt.
betyder det att man blir varulv får alltid och inte bara på fullmånen eller att man får leva med att bli en varulv på fullmånen och är människa annars som jag har för mig det betyder.
Min tanke är att när man väl nått det sista stadiumet, så förvandlas lykantropen till en stor och blodtörstig varg, som mest av allt påminner om en stor ulv - permanent! Vill du inte ha det så, så ändrar du naturligtvis det.
Funderar dessutom på att lägga till en liten "notis" i sidan, som
alternativ regel, där det föreslås att alla som blir lykantroper inte går igenom alla stadium, eller inte går igenom dem i den beskrivna takten. De flesta gör det, men inte
alla. En del individer tycks istället fastna i vissa stadium, medan andra "tar betydligt längre tid på sig", det vill säga det kanske tar 4 år istället för 4 månader (eller något liknande) innan de når förbannelsens slutstadium.
Poängen? Gör som du vill, så det passar in i din kampanj.