Nekromanti Varulv 666 runda 5

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Tyr said:
Basenanji: Kan du outa din roll igen, och ta med alla detaljer men omskrivet?
Visst.

Jag är Pastor Tork Mada. Alltså inte präst, utan pastor. Om Recca hade velat kunde hon alltså ha haft med två liknande roller bara för att skapa förvirring.
Tork Mada är ju ett märkligt namn, men det finns alltså historiska förebilder. Den jag tror har inspirerat Recca är den elake inkvisitören Torquemada. Varför?

Min roll kan sia häxor. Rollen heter också "siare" vilket de andra siarna inte verkar heta?

Jag ska skicka in två förslag till Recca/Mukwa varje gång och den senaste tiden har det varit rätt svårt eftersom jag redan siat alla kvinnor som finns kvar i spel.

Jag har ett märkligt vinstvillkor kopplat till min roll som antyder att jag har någon sorts helgonöde framför mig, jag vinner om byn vinner även om jag dör. Jag fattar det som att det enda som kan döda mig är att varulvarna tar ut mig.

Vinstvillkoret är fluffmässigt uppbyggt så att man alltid kommer minnas den store inkvisitorn Tork Mada, även efter döden. Hans namn kommer gå till historien.

Anledningen till att jag outar det här är inte för att jag ska sparas eller något sådant utan för att hjälpa byn att förstå sig på våra siarförmågor. I min roll pratas det om djävulen (inga demoner) och att gud är inblandad. Därför vore det oerhört givande artt få höra mer från Cassius och Spider.

Tillsvidare:

Röst: Cassius

Men! Nu när jag kollar vem som röstade på vem så visar det sig att en av de som röstade på Pilze var...Cassius. Det borde ju gröna honom, för att som varulv rösta på en annan varulv i det här löget...verkar väl enormt vågat?

Så, vi får se vad som händer under dagen, men det är vekligen inte otänkbart att jag byter tillbaka till Spider.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Spider Jerusalem said:
Röst: Basenanji
Men kom igen Spider, hjælp till lite! Varfør Basse? Før att du siade honom med onda tankar? Kan det inte vara så att han ær en miller i och med att hans historiska førebild var ett svin? Har du något annat på Basse?
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
Det som talar för att det är Cassius är: Hans förmåga passar väldigt dåligt ihop med OBDs info. Hans förmåga är också konstig och han har inte använt den så som jag skulle ha gjort. Antingen är förmågan värdelös eller så är den övermäktig.
Det hær ær lite den springade punkten før min de också. Førmågan ær sjukt skum.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Basenanji said:
Men! Nu när jag kollar vem som röstade på vem så visar det sig att en av de som röstade på Pilze var...Cassius. Det borde ju gröna honom, för att som varulv rösta på en annan varulv i det här löget...verkar väl enormt vågat?
Knappast. Det var sjukt tydligt att Pilze skulle åka førra runda. Med det resonemanget ær det jag eller Spider som ær ulvarna (de enda som inte røstade på Pilze førra rundan).

Nej jag tror inte vi kan dra några slutsatser av røstlægget førra rundan. Nær det ær tydligt att en ulv kommer åka kan de positionera sig precis hur som helst.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Röst: Basenanji
Men kom igen Spider, hjælp till lite! Varfør Basse? Før att du siade honom med onda tankar? Kan det inte vara så att han ær en miller i och med att hans historiska førebild var ett svin? Har du något annat på Basse?
Nej då miller är en roll så ser jag inte hur i helvete han kan vara siare och miller samt inte gått ut med det när jag sidade honom, Nej han är en ulv och jag kommer inte flytta min röst.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Alltså Spider, du är GRYMT kort i tonen.

Kan du utveckla det där med miller-rollen? I engelska wikipedia står det att

eng wikipedia said:
the Miller is an Innocent who appears guilty
Så om du är så säker på att jag är miller, varför tror du att jag är ulv? Det är liksom lite motstridigt...

Sedan får du gärna utveckla det där med din siarförmåga. Jag har gått ut med min info sedan dag ett, medan du inte har sagt mycket mer än att du kan sia ondska. Om nu Recca gjorde sig besväret att ge mig värsta rollen med kopplingar till en historisk inkvisitor...fick du någon roll?

Nu är jag vanlig bybo, men OM jag verköligen är varulv då hj'älper du kanppast byn genom ett så tunt case mot mig. Tvärtom – du skapar bara förviriing och drar på dig röster.

Hjälp till lite och börja med att skriva något om vad Recca har gett dig för roll.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Spider Jerusalem said:
xyas said:
Spider Jerusalem said:
Röst: Basenanji
Men kom igen Spider, hjælp till lite! Varfør Basse? Før att du siade honom med onda tankar? Kan det inte vara så att han ær en miller i och med att hans historiska førebild var ett svin? Har du något annat på Basse?
Nej då miller är en roll så ser jag inte hur i helvete han kan vara siare och miller samt inte gått ut med det när jag sidade honom, Nej han är en ulv och jag kommer inte flytta min röst.
Ok. Men du sjælv får gærna ta och gøra vad alla andra redan gjort, dvs total-outa din roll. Anser du att du redan har outat all info, før det gærna igen i en sammanfattning så vi andra kan værdera den.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Basenanji said:
Alltså Spider, du är GRYMT kort i tonen.

Kan du utveckla det där med miller-rollen? I engelska wikipedia står det att

eng wikipedia said:
the Miller is an Innocent who appears guilty
Så om du är så säker på att jag är miller, varför tror du att jag är ulv? Det är liksom lite motstridigt...

Sedan får du gärna utveckla det där med din siarförmåga. Jag har gått ut med min info sedan dag ett, medan du inte har sagt mycket mer än att du kan sia ondska. Om nu Recca gjorde sig besväret att ge mig värsta rollen med kopplingar till en historisk inkvisitor...fick du någon roll?

Nu är jag vanlig bybo, men OM jag verköligen är varulv då hj'älper du kanppast byn genom ett så tunt case mot mig. Tvärtom – du skapar bara förviriing och drar på dig röster.

Hjälp till lite och börja med att skriva något om vad Recca har gett dig för roll.
Jag är rätt säker på att jag skrev att du inte var miller.

Jag är Ärkeängeln Lucifer jag kan sia ondska. Jag är här för att finna ett föremål som har blivit stulet från himelen. Har skrivet detta förut det han inte ändrats.

Caset mot dig är tungt, du siades Röd, varför gjorde du det?

Sen har jag ett jobb att sköta och det är satans mycket på det så jag skriver bara när jag har tid och helt ärligt så har det här blivit lite tråkigt då rundorna blev så satans långa.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Spider Jerusalem said:
Jag är Ärkeängeln Lucifer jag kan sia ondska. Jag är här för att finna ett föremål som har blivit stulet från himelen. Har skrivet detta förut det han inte ändrats.
Du har outat bra mycket mer än det här tidigare. Du får din rolltext att se papperstunn ut. När vi skriver att du ska outa allt så inkluderar det vad för föremål du är på jakt efter. Det har redan outats men vi vill ju att du ska skriva det också, gärna tillsammans med andra detaljer du kanske inte nämnt som kan gröna dig.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tyr said:
Spider Jerusalem said:
Jag är Ärkeängeln Lucifer jag kan sia ondska. Jag är här för att finna ett föremål som har blivit stulet från himelen. Har skrivet detta förut det han inte ändrats.
Du har outat bra mycket mer än det här tidigare. Du får din rolltext att se papperstunn ut. När vi skriver att du ska outa allt så inkluderar det vad för föremål du är på jakt efter. Det har redan outats men vi vill ju att du ska skriva det också, gärna tillsammans med andra detaljer du kanske inte nämnt som kan gröna dig.
Jag har ingen information om vad det är för föremål.

Jag är den högsta av änglarna och Gud har skickat mig ner till en människobyn för att återföra något som stulits från det himmelen. Min tid har inte stundat än, således har jag inte vänt mig från gud, Jag är en ängel av den högre sfären och jag likt de andra änglarna tjänar jag Gud, trotts att det grämer mig till och från.

Förmåga: På grund av att jag är ond kan jag känna av samma sak hon andra varelser, jag får ange två personer som jag vill sia. Efter nattfasen får jag reda på om den personen har onda tankar.

Så det var allt jag har om min roll.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Endast några timmar kvar på rundan!
Ni som inte har skickat in era förmågor och nattmord borde börja tänka på det nu, så att ni inte glömmer det!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Förövrigt så är inte "en ulv per delfraktion" den enda anledningen till att jag tycker att Spider borde vara grön.

Om Spider är ulv så innebär det att två änglar var ulvar. Enda sättet som detta kan vara felaktigt är om !Paxens kunskap var naivt. Min kunskap ser jag som bevisad iom att en ängel valde att inte gå ut med detta och kan bara vara fel om !Paxens info också är fel. Men hur troligt är det att !Paxens info är naivt? Inte särskilt tycker jag.

Så om Spider är ulv så finns det bara en ulv som inte är ängel. Detta i sin tur skulle innebära att antingen Basse eller Vic är en naiv siare och att den andre bara kan sia en person. Detta vore sämre än en normal siare. Vissa skulle kanske hävda att de två tillsammans är mindre värda än en vanilla-roll när det gäller förmåga. Tycker inte scenariot verkar särskilt vettigt.

Lägg till att Spider attackerar Basse då han tror att han är den enda siaren och också siar honom röd efter första rundan. Det låter som den sämsta ulvtaktiken någonsin (eller är det den bästa av den anledningen? :gremlaugh: )

Det som pekar mot Spider är inaktivitet (kan vara ulvtaktik men det kan också vara precis som han sagt), att han och KK båda är den främste av änglar (kan förklaras med att Lucifer så klart ser sig som förmer än andra änglar) och att han inte vet vilket föremål som är stulet. KK brödsmulade att han visste eller åtminstone anade vad föremålet var. Det som står i min roll är att det är den heliga graal, men att jag inte vet om det är bildligt eller bokstavligt talat. Så det är ändå lite oklart. Tycker nog fortfarande känns som att Spider borde vara grön. Han har inte spelat okaraktäristiskt så vitt jag kunnat se.

Ett tack till Spider för att han är tillbaka i spelet iaf.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Ja, det var bra att det kom lite från Spider i alla fall.

Tja, jag blir inte klok på våra siarförmågor och att få läsa Reccas upplägg och hur våra roller ser ut känns nästan viktigare än att byn tar ulvarna.

Jag kan verkligen tycka att min roll ÄR ond om vi tänker på Torquemada så egentligen är inte Spiders siande så märkligt. Det som är skumt med siandet är väl att han kan sia en fraktion som inte verkar finnas? Jag undrar varför det skulle vara bra med en sådan förmåga som att sia ondska?

Finns det ANDRA onda typer då? Eller? Jag tror att Recca har hittat på en roll som ska göra oss förvirrade, men med liten betydelse för själva kampen mellan bybor och varulvar.

Sedan Spider: vem skulle kunna vara ditt andraval ist f mig? Det kan vara lite dumt att "låsa sig" så där på någon säger mig min erfarenhet av sådana här spel.

Min röst på Cassius ligger kvar.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Föresten Spider, var i din roll står det att du är ängel mer specifikt? Nämns det att du är ängel flera gånger?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Jag kan verkligen tycka att min roll ÄR ond om vi tänker på Torquemada så egentligen är inte Spiders siande så märkligt. Det som är skumt med siandet är väl att han kan sia en fraktion som inte verkar finnas? Jag undrar varför det skulle vara bra med en sådan förmåga som att sia ondska?

Finns det ANDRA onda typer då? Eller? Jag tror att Recca har hittat på en roll som ska göra oss förvirrade, men med liten betydelse för själva kampen mellan bybor och varulvar.
Mmmmm, det är absolut ett problem. Jag har lite tankar om det här men vill gärna att Spider svarar på min fråga först.

En sak som talar till din fördel föresten är att om du är ulv så är det inget som tyder på att varken Spiders eller Vics sianden är naiva. Eller ja Vics skulle kunna vara naiv, men det vet ju antagligen inte ulvarna. Med två demoner i faggorna så tror jag inte Vic skulle fått överleva så lång tid som han gjorde. Så antingen har vi Spider som kan sia tre varulvar och Vic som kan sia två demoner eller så har vi Spider som kan sia tre varulvar, Vic som är naiv och ett par väldigt våghalsiga varulvar. Jag vet inte, det känns inte helt rätt alltså.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Röst: Cassius

I nuläget. Kan mycket väl komma att ändras.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Basenanji said:
Jag kan verkligen tycka att min roll ÄR ond om vi tänker på Torquemada så egentligen är inte Spiders siande så märkligt. Det som är skumt med siandet är väl att han kan sia en fraktion som inte verkar finnas? Jag undrar varför det skulle vara bra med en sådan förmåga som att sia ondska?

Finns det ANDRA onda typer då? Eller? Jag tror att Recca har hittat på en roll som ska göra oss förvirrade, men med liten betydelse för själva kampen mellan bybor och varulvar.
Mmmmm, det är absolut ett problem. Jag har lite tankar om det här men vill gärna att Spider svarar på min fråga först.

En sak som talar till din fördel föresten är att om du är ulv så är det inget som tyder på att varken Spiders eller Vics sianden är naiva. Eller ja Vics skulle kunna vara naiv, men det vet ju antagligen inte ulvarna. Med två demoner i faggorna så tror jag inte Vic skulle fått överleva så lång tid som han gjorde. Så antingen har vi Spider som kan sia tre varulvar och Vic som kan sia två demoner eller så har vi Spider som kan sia tre varulvar, Vic som är naiv och ett par väldigt våghalsiga varulvar. Jag vet inte, det känns inte helt rätt alltså.
Jag fattar ingenting. Jag har blivit siad grön, en har blivit siad röd. Ni tycker min förmåga är skum, DET tycker jag också. De skrev jag när jag berättade om den. Men ändå hänger vi mig framför den som är Siad ond av Spider. Jag fattar inte, jag misstänker att Basse har dragit en jävligt märklig lögn. Vågad som fan, men annars kan jag inte förstå varför han hoppar på mig helt plötsligt.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Hinner bara svara på lite saker just nu, ska till jobbet strax. Angående förmågan så vet jag inte hur jag skulle kunna använda den smartare, de förmål som verkar vara i spel är ju helt meningslösa, jag använda min förmåga att bevaka min högaffel och det hände inget med den. Jag tror precis som jag skrivit tidigare att föremålen är en rökridå. Till mitt försvar ifall ni anser att jag har använt den dumt är att jag frågade flera gånger förra rundan hur ni tyckte jag skulle använda den, ingen svarade.
Anledningen till jag, och jag antar även andra, inte lägger mig i siande är eftersom vi gör det så lätt för ulvarna då. Säger byn till att en siare ska göra dittan eller dattan så reagerar ulvarna utefter det. Det är därför det är så meningslöst att säga till väktare hur denne ska utföra sin roll också. Vi måste lita på att siare gör sitt yttersta utan att vi lägger oss i val av mål.

Hur motiverar du ditt val av att fokusera på din högaffel? Är valet bra baserat på hur du tror att din förmåga fungerar? Jag kan tänka mig många olika sätt som din förmåga fungerar på, och inget av dem är jag riktigt nöjd med.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Röst: Cassius

I nuläget. Kan mycket väl komma att ändras.
Föresten xyas, kan du berätta hur du tänkte när du ville att Cassius skulle mass-outa före dig? Det verkade som att du hade en anledning men den framkom aldrig vad jag vill minnas.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Tyr said:
Föresten xyas, kan du berätta hur du tänkte när du ville att Cassius skulle mass-outa före dig? Det verkade som att du hade en anledning men den framkom aldrig vad jag vill minnas.
Du menar nog inte mass-outningen utan snarare outandet av info om Ragnars hustru (om jag minns rätt). Det var eftersom jag satt på väldigt specifik, troligtvis ulv-relaterad, info om hennes död. Jag ville därför se om Cassius outande om henne gick emot mitt och jag på så sätt kunde identifiera honom som ulv.
 
Top