Nekromanti Varulv 666 runda 5

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Varulv 666 runda 5

Ni har enats om vem som ska ut, men denne någon vill inte ge sig frivilligt. Skrattandes förklarar Pilzeman att han inte kan besegras. "Ni kallar er gudfruktiga. Vilseledda är ni sedan äpplet föll i Evas händer. Vilseledda kommer ni att dö! och det ska bli mitt sanna nöje att välkomna er vid helvetets portar!" En blixt från himlen slår ned och den oheliga Pilzeman finns ej längre bland er.

När ni vänder er om ser ni vad som en gång var en sprudlande och gladlynt talande get som gick under namnet Maja. Huvudet har separerats från kroppen och allting ligger i en blodig sörja på det kalla ladugårdsgolvet. Vicotnik har lämnat er.

Vi tackar Pilzeman och Vicotnik för gott spel!

Jag har försökt göra spelet rättvisa, men det är inte säkert att det här startinlägget följer kanon. Har inte fått tag på nåt startinlägg från Recca, så ni får nöja er med ett från mig :gremsmile:

Deltagare (Röda är ute ur spel)
Xyas
Vicotnik
!Paxen
Vimes
Konrad Konvalj
Tyr
Spider Jerusalem
Unfair
Ond bråd död
Cassius
Pilzeman
Basenanji

Denna runda slutar på tisdag kl 22:00
OBS!!! Avslutet kan komma att ändras när jag hört mer från Recca.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Yay! Taskigt med Vic, men det kändes ju som att det var han eller Tyr som skulle åka.

Jag blev för övrigt av med min kniv under natten.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Meh... hur kan en get vara farlig :gremwink:
Lite snopet men inte oväntat. Håller tummarna för att vi fixar det här, vi har fortfarande chansen att vinna.

HEJA BYN

Sen vill jag tacka Recca för att hon ordna spelet och Mukwa som ställde upp och hjälper till med ledandet av spelet i Recca's frånvaro.
Till övriga: Tack för gott spelande.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Tack Pilzeman och Vic! Tack Mukwa!

Så vi sniffade rätt på en ulv till sist. Gött det! Nu får jag ta en stund och reflektera över vem som kan vara den sista varulven.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
xyas said:
Yay! Taskigt med Vic, men det kändes ju som att det var han eller Tyr som skulle åka.

Jag blev för övrigt av med min kniv under natten.
Appropå det. Siare, berätta vad ni siat!
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Spider är inte häxa.
Kan du berätta hur du valde vem du skulle sia? Vilken strategi du använde alltså. Får du välja multipla mål för din förmåga? I sådana fall vem var din backup?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
JA! Äntligen fick vi en ulv-svin till. Jag ska sova nu! Då kan man sova lite skönare då!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag siade Pilze som förstaval om Spider hade vunnit omröstningen. Därefter siade jag Spider eftersom han är den som har verkat skummast hittills.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
BYN! Dags att vakna!

Okej, då är det slutspurt.

Jag misstänker i det här läget Cassius och Spider. xyas och Tyr är gröna i min bok + mig själv.

"Men Basse, din kaosdemon från helvetet, HUR kan du helt plötsligt byta från Spider till Cassius?"

Tja, jag vill väl tillägga att jag är lite fundersam. Men – jag tror nog att det är viktigt att kolla in Pilzeman (som länge har tjafsat med Cassius).

"Men Basse, vars intellekt påminner om en gammal disktrasa, nu är du väl dummare än vanligt? Om Pilze jagat Cassius är det väl för att Pilze vill rösta ut en stackars ensam bybo?"

Nja. Låt mig analysera varulvarna i det här partiet. De har legat lågt, haft rätt bleka teorier och spelat sparsmakat. Inga häftiga utspel eller coola historier inte. Att Pilze gång efter gång anklagar Cassius verkar iofs kanske inte så konstifgt men...

Men vad sticker ut mest?


Jo, att trots att Pilze har jagat Cassius med blåslampa extremis så har Cassius svarat med ett...blaha.

Fattar ni, byn?

"Öh, nä. Cassius har väl visst svarat och vad är det med att Cassius inte har gett igen som gör att du går bananas? Dessutom , shörlock, varför skulle en varulv anklaga en annan varulv? Det måste ju typ vara det dummaste man kan tänka sig?"

Meh, skärp er! Fattar ni inte att Cassius har haft få röster hela tiden. Det har varit helt ofarligt att anklaga Cassius! Dessutom har då Pilze slupppit anklaga osjyldijja byjbojj! Men framförallt: om vi bybor anklagar varandra då grips vi av panik. Vi blir förbannade. Vi börjar misstänka varandra. Så gör inte varisarna, för de VET ju hur landet ligger. För Cassius, om han nu är varulv, är det alltså ingen "big deal" att en annan varulv anklagar honom. It's all part of the varulvs-plan. Men det som avslöjar alltihopa är just hur Cassius glömmer bort att bete sig som en bybo! Han skiter i att svara på Pilze, trots att han blir jagad så frenetiskt.

Ser ni vad jag ser?

"Nä. Du e ju helt knepp i huvet!"

Ja, kanske, men lova att ni kollar lite på hur konversationen mellan Cassius och Pilze har sett?!

Och förklara sedan Cassius låga profil en gång till.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Röstläga då runda 4 tog slut:

(2) Cassius: Pilzeman, xyas,
(4) Pilzeman: Vicotnik, Tyr, Basenanji, Cassius
(1) Ej röstat: Spider
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Re: BYN! Dags att vakna!

Basenanji said:
snakhejdi
Ett inte orimligt resonemang alls. Cassius framstår som ett acceptabelt val. Vem vill du ha ut Cassius?

Jag är dock lite mer benägen att rösta ut Spider den här rundan. Hans flyga-lågt-taktik börjar, nu efter flera rundor, verkligen likna en ulv-strategi. Och att sia Tyr? Jisses det blir inte mer safe än så, varför sia någon som alla grönat.

Och vi har fortfarande inte riktigt rett ut siandehärvan Spider-->Basse-->!paxen
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: BYN! Dags att vakna!

Jag deltog i utröstningen av Pilzeman, han har drevat mot mig i typ två rundor. Spider däremot har undvikit två rundor och faktiskt två drev. Nu tar vi honom och sen kan vi prata om mig sen ifall vi inte har vunnit då.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Re: BYN! Dags att vakna!

Basenanji said:
Okej, då är det slutspurt.

Jag misstänker i det här läget Cassius och Spider. xyas och Tyr är gröna i min bok + mig själv.

"Men Basse, din kaosdemon från helvetet, HUR kan du helt plötsligt byta från Spider till Cassius?"

Tja, jag vill väl tillägga att jag är lite fundersam. Men – jag tror nog att det är viktigt att kolla in Pilzeman (som länge har tjafsat med Cassius).

"Men Basse, vars intellekt påminner om en gammal disktrasa, nu är du väl dummare än vanligt? Om Pilze jagat Cassius är det väl för att Pilze vill rösta ut en stackars ensam bybo?"

Nja. Låt mig analysera varulvarna i det här partiet. De har legat lågt, haft rätt bleka teorier och spelat sparsmakat. Inga häftiga utspel eller coola historier inte. Att Pilze gång efter gång anklagar Cassius verkar iofs kanske inte så konstifgt men...

Men vad sticker ut mest?


Jo, att trots att Pilze har jagat Cassius med blåslampa extremis så har Cassius svarat med ett...blaha.

Fattar ni, byn?

"Öh, nä. Cassius har väl visst svarat och vad är det med att Cassius inte har gett igen som gör att du går bananas? Dessutom , shörlock, varför skulle en varulv anklaga en annan varulv? Det måste ju typ vara det dummaste man kan tänka sig?"

Meh, skärp er! Fattar ni inte att Cassius har haft få röster hela tiden. Det har varit helt ofarligt att anklaga Cassius! Dessutom har då Pilze slupppit anklaga osjyldijja byjbojj! Men framförallt: om vi bybor anklagar varandra då grips vi av panik. Vi blir förbannade. Vi börjar misstänka varandra. Så gör inte varisarna, för de VET ju hur landet ligger. För Cassius, om han nu är varulv, är det alltså ingen "big deal" att en annan varulv anklagar honom. It's all part of the varulvs-plan. Men det som avslöjar alltihopa är just hur Cassius glömmer bort att bete sig som en bybo! Han skiter i att svara på Pilze, trots att han blir jagad så frenetiskt.

Ser ni vad jag ser?

"Nä. Du e ju helt knepp i huvet!"

Ja, kanske, men lova att ni kollar lite på hur konversationen mellan Cassius och Pilze har sett?!

Och förklara sedan Cassius låga profil en gång till.
Jag såg detta först nu. Jag har svarat Pilzeman som jag har svarat er andra. Jag svarar gärna på frågor och när hans anklagelser har varit helt tagna ur luften så har jag struntat i dom eftersom det inte har varit någon som hakat på. Nu fick vi det också bekräftat. I slutet av för-förra rundan och i förra så besvarade jag dom och förstod att han försökte simulera ett drev för att själv smita under.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Åh vad trött jag är, men något måste jag ju skriva.

För närvarande har jag valt att tro att min teori om att det finns en ulv inom varje delfraktion av byn stämmer. Det innebär att Spider och xyas grönas för mig. Kvar har vi Cassius och Basenanji, exakt så många chanser som vi har på oss att gissa rätt. Iaf så länge som ingen låter bli att rösta under sista rundan.

Om Cassius är ulv: Då är han antagligen demonen, Pilzeman var häxan och unfair ängeln. Så Cassius var inte där för aborten, han var där i demonskepnad för att döda Ragnars fru. Basenanjis kunskap om att det finns en syndare i Ragnar-ätten stämmer, men hans fanatism gör att alla där sias röda. Spiders siar Basse fel eftersom inkvisitorn är ett as även om han vill väl.

Om Basenanji är ulv: I sådana fall har vi antagligen inga häxor. Vi har unfair som antagligen var ängeln och sedan Basse och Pilze som är demoner. Skulle innebära att Basse snackat en massa skit och att Spiders siande stämde.

Basenanji: Kan du outa din roll igen, och ta med alla detaljer men omskrivet?

Cassius: Varför har du fortfarande inte redovisat hur det gick med din förmåga? Berätta!

Spider: Precis som för Basse, gå ut med hela din roll. All information ska vara där men omskrivet. Alla andra har gått ut med sitt.

Jag röstar på Cassius, åtminstone tills han gått ut med sitt siande för rundan.

Röst: Cassius

Det som talar för att det är Cassius är: Hans förmåga passar väldigt dåligt ihop med OBDs info. Hans förmåga är också konstig och han har inte använt den så som jag skulle ha gjort. Antingen är förmågan värdelös eller så är den övermäktig. Han är del av "rätt" byfraktion. Den sista bör inte vara bland Ragnars ättlingar eller hos änglarna.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Hinner bara svara på lite saker just nu, ska till jobbet strax. Angående förmågan så vet jag inte hur jag skulle kunna använda den smartare, de förmål som verkar vara i spel är ju helt meningslösa, jag använda min förmåga att bevaka min högaffel och det hände inget med den. Jag tror precis som jag skrivit tidigare att föremålen är en rökridå. Till mitt försvar ifall ni anser att jag har använt den dumt är att jag frågade flera gånger förra rundan hur ni tyckte jag skulle använda den, ingen svarade.
 
Top