Nekromanti Varulv 666 runda 5

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Tyr said:
Föresten Spider, var i din roll står det att du är ängel mer specifikt? Nämns det att du är ängel flera gånger?
Det står att jag är den högsta av änglar.
Det står att jag är en ängel av den högre sfären. samt att det står att jag tjänar gud likt de andra änglarna.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Cassius said:
Jag fattar ingenting. Jag har blivit siad grön, en har blivit siad röd. Ni tycker min förmåga är skum, DET tycker jag också. De skrev jag när jag berättade om den. Men ändå hänger vi mig framför den som är Siad ond av Spider. Jag fattar inte, jag misstänker att Basse har dragit en jävligt märklig lögn. Vågad som fan, men annars kan jag inte förstå varför han hoppar på mig helt plötsligt.
Jag håller med dig Cassius i nu läget. Jag vill hänga Basse och jag kommer inte flytta min röst. Om folk inte litar på min siar förmåga så får ni rösta ut mig för annars finns det ingen mening med att jag forsätter sia.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Spider Jerusalem said:
Jag håller med dig Cassius i nu läget. Jag vill hänga Basse och jag kommer inte flytta min röst. Om folk inte litar på min siar förmåga så får ni rösta ut mig för annars finns det ingen mening med att jag forsätter sia.
Jag kan tänka mig att hänga Basse, men i nuläget tjänar vi på att vara aktiva. Analysera och diskutera. Väljer vi fel så kommer bara tre återstå. Då gäller det att vi vet vad som skall göras. Så tänk alternativ. Om Basse inte är ulv, hur förklarar du det? Vem är ulven om han inte är det?
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Basenanji said:
Jag har ett märkligt vinstvillkor kopplat till min roll som antyder att jag har någon sorts helgonöde framför mig, jag vinner om byn vinner även om jag dör. Jag fattar det som att det enda som kan döda mig är att varulvarna tar ut mig.

Vinstvillkoret är fluffmässigt uppbyggt så att man alltid kommer minnas den store inkvisitorn Tork Mada, även efter döden. Hans namn kommer gå till historien.
Står det svart på vitt att det är ett vinstvillkor eller antyds det? Jag menar det är ju normalt att vinna om byn vinner om man är bybo, även om man försvinner innan slutet. Varför skulle det vara skillnad på om du röstas ut eller nattmördas?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Jag missade en fråga från Spider: varför siades jag som ond?

Lucifer -höh!- har en skev siarförmåga?

Lucifer är ulv och vill sätta dit mig?

Jag är en skenhelig pastor som låter ändamålet helga medlen?

Min roll kanske pingas ond när Lucifer siar?

men inget av det där gör mig till VARULV!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Det står svart på vitt. Under punkt 2. I mitt rollpm.


Det är så jäkla konstigt! Jag har aldrig tidigare sett ett sådant vinstvillkor och jag tror inte att jag är en Miller.

Så antingen har Recca varit kreativ - hon skrev ju något om mångbottnat - eller så spelar häxor en viktigare roll än vad vi hittills har trott.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Det grämmer mig lite att KK inte outade förmåga. Det skulle ha kunnat gröna Cassius. Men det är lätt att vara efterklok.

Det jag tänker är så här. Vi vet att det finns föremål och vi vet att de kan bli stulna. Rimligtvis borde de ha någon sorts effekt för annars skulle de inte blivit stulna. Någon har nämnt att de kanske skyddar mot nattmord. Det är väl det som låter troligast i nuläget. Med ett vapen kan man kanske avvärja en attack. Silverberlock...kan demoner tänkas vara rädda för silver? Hur som helst vet vi inte varför vi inte hade något nattmord i första rundan eftersom vi inte vet om vi hade en väktare. Den enda som kan tänkas ha varit en väktare är KK. Om KK inte var väktare så kan det innebära att ulvarna gick på Cassius i första rundan. Enligt honom har han en högaffel som man kan försvara sig med, så det blev inget med nattmordet. Han var den enda som inte outat föremål. Dock varför skulle ulvarna nattmörda någon som var borta hela första rundan? Det låter troligare att KK var väktare och hade tur med sitt val faktiskt. Att ulvarna glömt sitt nattmord tror jag inte på, och det enda anledningen som det skulle kunna vara strategiskt för dem är ifall en av dem går ut sist med att denne är väktare.

Varken xyas eller Vimes har någon förmåga och de har också föremål. Cassius står ut eftersom han har förmåga, men å andra sidan har ha en förmåga som har med föremål att göra även om OBD inte hade ett föremål. Är det troligt med tre föremål som skyddar mot nattmord? Jag vet inte. Det innebär att en tredjedel av byborna är skyddade och att ulvarna måste få föremål outade så snart som möjligt.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
Just nu:

3 Cassius Basenanji, Tyr, xyas
1 Basenanji Spider


Sorry om det är nåt fel, sitter med IPad.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Dock har jag svårt att svara på varför Vimes bestals natten till runda 2 och xyas inte förrän natten till runda 5.
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Jag verkar inte kunna göra något för att övertyga er! Jag ändrar min röst ihop om att ni inte hänger mig, men ni borde verkligen tänka över vad ni gör. Spider är verkligen mer skum än vad jag någonsin varit...

Röst: Basse
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Cassius said:
Jag verkar inte kunna göra något för att övertyga er!
Jag vet inte det jag. Det finns fortfarande gott om tid. Jag ställde en fråga för ett par inlägg sedan. Sedan några frågor till: Vem tror du mest på som ulv? Vem har du på andra plats? Vilka motiveringar?
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Tyr said:
Cassius said:
Jag verkar inte kunna göra något för att övertyga er!
Jag vet inte det jag. Det finns fortfarande gott om tid. Jag ställde en fråga för ett par inlägg sedan. Sedan några frågor till: Vem tror du mest på som ulv? Vem har du på andra plats? Vilka motiveringar?
Spider, kanske Basse. Basse mest för hans totala vändning efter förra gången. Spider för hans eventuella under-radarn-taktik. Annars känner jag mig ganska handfallen, när jag började spela det här så tänkte jag att de skulle bli försvårt för att folk var rutinerade spelare. Nu känner jag verkligen så. Jag har svårt att läsa era inlägg utan att hitta saker överallt. Sen har jag ju pekat åt fel håll två av tre gånger. Det var gött att få ut Pilze, men nu är jag under loppen igen.
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Jag flyttar över min röst till Basenanji. Han är ett annat bra alternativ. När jag läser igenom runda 1 igen och vet att unfair och Pilzeman är ulvar så kan Basse mycket väl vara ulven.

Röst: Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,592
NEJ TYR! Ändra! Jag är BYBO!

Kanske en sjuk pastro, men ändå bybo. Du komemr ångra det här...
 
Top