Nekromanti Varulv 666 - Runda 1

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Vimes said:
Vicotnik said:
Unfair och xyas har jag för lite koll på för att kunna säga något om, för min del har de varit väldigt osynliga. Så om du (Vimes) vill få mig att rösta på xyas så skulle jag vilja att du ger mig något mer att gå på än ditt familjesituation.
Check. Det finns inget att säga om xyas eftersom att han är xyas och inte spelar på ett sätt som säger något om honom som ulv eller inte. Jag är dock villig att köpa att vi borde gå på konkreta scum tells i första hand. Och då är unfair mitt val. Se tidigare inlägg.
Jo jag såg att du han ändra röst efter att jag postade mitt inlägg. Och just nu känner jag mig väldigt osäker i det drev som går mot Unfair så upplever jag mer parten av deltagarna som bybo aktifa medan i drevet mot !Paxen så finns både unfair som jag inte rikigt hängt med på vilka grunder han är misstänkt, OBD som jag ser som en potentiel kanditdat till ulv samt xyas som jag inte har någon koll på.

Så just nu känns det som det drev jag sitter på mot !Paxen drivs av ulvar och med din outning att !Paxen skulle vara grön i och med att han är din dotter får att fundera på att bytta drev, hittills så har jag varit rätt så inne på att !Paxen ska åka, men vet inte rikigt hur jag ska ställa mig till detta. Så just nu känns det som jag lite mot mitt bättre vetande hoppar på ett drev mot en spelare jag inte rikigt har koll på, men som bybo aktiga spelare vill ha ut.

Så...

Röst: unfair

För jag ser honom som den alternativa kanditdaten till !Paxen som enligt Vimes är grön...
 

Ond bråd död

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
3,014
Location
Härnösand
Tyr said:
Vimes said:
Tyr said:
Vimes said:
xyas, det står dig helt fritt att berätta vem av Konrad Konvalj, unfair och Cassius jag ska rösta ut istället.
Jag skulle vilja vet mer om Pilzemans relation till dig. Bara för att någon inte är släkt behöver det inte betyda att personen inte ses som en i familjen.
Hm. Det skulle iofs göra det till tre. Det står de facto "familj" och inte "släkt". Isf är jag lika lost som Basse :gremsmile:

(jag vill fortfarande hävda att mitt fluff tycks peka på att min dotter är grön. Och att det förstås kan vara så att även de som outat sig som min familj (xyas, Pilze (om vi köper att familj =/= släkt)) är ulvar.)
Jag tror jag har tillräckligt bra koll för att outa nu. Jag tog det lite lugnt när resten rusade till ladan, så jag fick lite överblick. Vad jag såg var att symmetrin inte stämde. Det var åtminstone en ängel för många.

Nu kommer lite spekulationer. Jag tror att vi har en fallen ängel. En definition av en fallen ängel är en som har haft sex med en människa. Jag tror att vi har den fallna ängeln, dennes unge och en till. Kanske någon religiös så som unfair med bibeln. Jag tror att vi har 4 änglar, 4 Ragnar-ättlingar och 4 övriga samt att det finns en varulv i varje kategori. Men jag tror att ängeln i fråga har gömt sig bland de övriga byborna. Så vi har en bland Ragnar-ättlingarna och två bland byborna.
Symmetriskt. Men du glömmer den trettonde, Nattvakten.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,377
4 !Paxen: unfair, xyas, OBD, Pilzeman,
4 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Hoppas det inte blir lottning utan att spelet fortsätter tills vi har ett avgörande.

OT: vi är över 1000 inlägg i tråden nu :gremsmile:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Vimes said:
Paxen har varit modig med sin outning, varit random och slaskig. Dock tycker jag inte att det finns ett vettigt case mot honom som ulv. Case mot unfair är ett standardcase: han är ulv för att han konsekvent har undvikit att vara en konstruktiv bybo. Han gömmer sig.
Okej, jag kan köpa att det finns en del scum tells på unfair också. Och att du grönar !paxen väger också en del.

Fan, jag vet inte.

Röst: unfair

Har du fel nu Vimes så jävlar...
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Ond bråd död said:
Symmetriskt. Men du glömmer den trettonde, Nattvakten.
Skulle gissa han tillhörde DTF. Tror Recca gärna ville ha 13 spelare för symbolismens skull.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
5 unfair: Konrad, Tyr, Vimes, Vicotnik, xyas,
3 !Paxen: unfair, OBD, Pilzeman,
2 Ond bråd död: !Paxen, Cassius,
1 Basenanji: Spider
1 Vimes: Basenanji
 

Tyr

Hero
Joined
14 Oct 2000
Messages
1,647
Location
Karlskrona
Vicotnik said:
Så just nu känns det som det drev jag sitter på mot !Paxen drivs av ulvar och med din outning att !Paxen skulle vara grön i och med att han är din dotter får att fundera på att bytta drev, hittills så har jag varit rätt så inne på att !Paxen ska åka, men vet inte rikigt hur jag ska ställa mig till detta. Så just nu känns det som jag lite mot mitt bättre vetande hoppar på ett drev mot en spelare jag inte rikigt har koll på, men som bybo aktiga spelare vill ha ut.
Skulle det inte vara tragiskt om hans kära dotter visade sig inte vara hans dotter alls och kanske ligga bakom mordet på hans fru? Med tanke på alla andra red herrings så vore det inte otänkbart. :gremtongue:
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,199
Location
Malmö
Ond bråd död said:
Intressant att se om detta innebär grönande eller rödande av Xyas och Vicotnik.
Jag kan se hur det kan vara grönande (unfair är ulv). Men är unfair bybo är vi knappast mer röda än någon annan som röstade på honom.
 
Top