Nekromanti Vargmän i nya Drakar och Demoner

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,121
Krille;n179454 said:
Men du har väl sett?

[Bilder från en simpel film]
Ännu en bra anledning att förakta dessa simpla filmer!
 

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,439
Vargmän - så klart!

Jag hoppas bara att 'spelbara raser' inte är ett koncept.

Hela upplägget känns lite DnD3.5

Apropos Minotaurer - vi körde mycket Minotaur-riddare
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Peter;n179469 said:
Jag hoppas bara att 'spelbara raser' inte är ett koncept.

Hela upplägget känns lite DnD3.5

Apropos Minotaurer - vi körde mycket Minotaur-riddare
Eh, va???
Vad har DnD3.5 med saken att göra?
Tillåt mig citera halv-guden Gygax i bokleten Men & Magic" från 1974:

"Other Character Types: There is no reason that players cannot be allowed to play as virtually anything, provided he begin relatively weak and work up to the top, i.e., a player wishing to be a Dragon would have to begin as, let us say, a 'young' one and progress upward in the usual manner,"

Kort sagt har alla raser varit tillåtna sedan rollspelens gryning.
Men glöm inte bort Gygax' visdomsord att man ska börja ung och svag. Ska man spela minotaur ska man börja som fjolårskalv och inte ens klara av att vinna i armbrytning över de andra barnen på dagis.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,412
Location
Umeå
anth;n180704 said:
Eh, va???
Vad har DnD3.5 med saken att göra?
Tillåt mig citera halv-guden Gygax i bokleten Men & Magic" från 1974:

"Other Character Types: There is no reason that players cannot be allowed to play as virtually anything, provided he begin relatively weak and work up to the top, i.e., a player wishing to be a Dragon would have to begin as, let us say, a 'young' one and progress upward in the usual manner,"

Kort sagt har alla raser varit tillåtna sedan rollspelens gryning.
Men glöm inte bort Gygax' visdomsord att man ska börja ung och svag. Ska man spela minotaur ska man börja som fjolårskalv och inte ens klara av att vinna i armbrytning över de andra barnen på dagis.
Ok, nu har du fel anth, återkom sen när du begrundat din uselhet ( skämtsamt sagt)
 

Lightshy

Hero
Joined
3 May 2014
Messages
1,067
Riotminds släppte en världskarta på FB idag. Det måste betyda att det finns en planerad spelvärld till skillnad mot orginalet.
 

Osbjer

Warrior
Joined
7 Jan 2007
Messages
355
Location
Inflyttad till Göteborg
Lightshy;n180766 said:
Riotminds släppte en världskarta på FB idag. Det måste betyda att det finns en planerad spelvärld till skillnad mot orginalet.
Fast jag tolkade texten som att det är en kampanjbox, och inte spelvärlden(TM). Som att det kan komma fler kampanjer senare som utspelar sig i andra spelvärldar.

/j
 
Top