Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 3

@Sysp varför tar du inte ställning? Det är ulvigt att du nästan alltid är tvåa på bollen. Om du är bybo-väktare är det dags att kliva in i leken. Om vi tar denna runda som exempel så börjar Sidd med att rösta på dig och försöka få ut dig.
Jätterimligt då (om han är bybo) vet att du är ulv.

Trots att DU VET EN ULV försöker du inte ens anstränga dig det minsta för att vi ska rösta ut den jäkeln. För mig går det inte ihop. Du spelar väldigt avvaktande där du försöker lyssna in gruppen. Que? du borde ju vilja leda, du känner till en ulv men väljer att passivt inte söka konflikt.

Hjälten Sidd har en tanke:
Basse är grön👍
Jag Väktar Basse😇
Då får ni en spelare fortsatt med som ni vet är grön👍
Om ulvarna Nattmördar mig så har ni hittat ulvSysp.
Dock förloras ett Väktande av er andra 4. Varav 1 är ulv.
Men vinsten är ett lyckat Väktande och ni har Basse 100% med er nästa runda.
Det är väl bättre än att jag chansar.
Basse vill ju tydligen göra en sak av att jag inte förstår att vi spelar som ett lag.
Här kan jag nu alltså offra mig för allas vår flyttgubbe🏋️‍♀️

Låter det ok?
Drt finaste jag hört sem jag konfirmerades!

(Jag gissar att Sysp är skum!)

Många svängar i backen nu! Jag tänker inte alls lika avancerat som ni utan:

Jag vill helst ta ut en av Sidd/Sysp. Där vet vi att någon ljuger. Om vi då råkar (förlåt!) rösta ut en bybo kan vi rösta ut en ulv rumdan därpå, Känns bra.

Då borde det bli:
R3: 5–2
R4: 3–2 (bybo röstas ut, bybo nattmördas)
R5: 2–1 (ulv röstas ut, bybo nattmördas)

…och då kan vi nog se på röstmönster och annat vem som är den sista ulven.

Det som kan vara dåligt med den där planen är att ulvgenget förstås fattar att det är kört för ulven Sidd/Sysp och därför kan ligga lågt med en slapp röst på sin kollega. Jag tycker ändå att det är värt att genomföra planen.

Sedan undrar jag om Stradh körde ett avancerat stunt och påstod att han siade en riktig ulv. Om vi hade röstat it Ompetigo som röd så hade vi aldrig trott på Anthrox siarclaim! I så fall är inte Impetigo så grön som jag vill att han ska vara. 😬

(Det är nu som ni vid sunda vätskor ska tala om att jag övertänker och är onödigt paranoid!)

Sedan kan jag tänka mig att ulvarna nu — åtminstone ett tag — försöker styra bort från Sidd/Sysp. Om ulvarna kunde få slippa den diskussionen så är de glada. De vill vinna tid.

Hörni, risk för lågintensiv runda. Det här är kärnan:ska vi rösta ut Sysp/Sidd eller någon annan?

Så här skriver Sysp:

Basse är ju snorgrön nu så det måste vara Sidd då. Ska vi dansa väktardans nu eller försöka röka fram tredje ulven?

…och i min läsning blir det ulvigt att föreslå att vi ska röka ut en tredje ulv nu. Men jag kan ha fel! 🙂

ALLAHOPA! SVARA HUR DU TÄNKER:

✅ Ja, jag vill rösta ut någon av Sidd eller Sysp.

❌ Nej, jag vill inte rösta ut någon av Sidd eller Sysp. Jag vill röka ut den tredje ulven!

Jag har sovit på saken (med morfin, mot hostan men med lite bonus) och även läst bakåt lite här på morgonen.

Min lista på bybor med vaniljsmak, från grön till röd
Vi börjar ta bort en av dessa då det finns en bra plan från Impe för väktarna

Big Mama - grönast
Octagonal - gröna strategier
Impetigo - gröna strategier
Brynolf - har inte rödat sig men inte heller grönat sig

Röst: @Brynolf

Min lista på väktarna, från grön till röd

Basse - grönast
Sidd - organge
Sysp - inte grönat sig alls (inte rödats sig heller men det gör en inte grön för det)

Jag grunnar på detta med vilka ulvarna valt att nattmörda.

Anthrox är ju given. Ulvarna visste att Stratten var den falske siaren och Anthrox därmed den sanna. Jag satt själv och hoppades i tysthet att Anthrox inte skulle bli vaktad för jag var jäkligt sugen på ett riktigt siande nu. Jag tror att även väktarna som skulle lottat kanske kände att de hellre ville ha ett siande. Ulvarna kan ha tänkt i samma banor: byn vill ha ett siande så väktarna kommer inte vakta Athrox även om de hävdar att de kommer göra det. Oddsen var ganska goda.

Vimes då, varför valdes han bland 8 möjliga? Kan vi se vilka han hade heat på? Vilka tyckte allra mest att Vimes var ett pain in the ass? Någon som hinner läsa tillbaka idag?

Jag åker och jobbar nu och är tillbaka i spel först klockan 18. Men då jäklar blir det Rock n Roll. Vänta på mig då.

i min läsning blir det ulvigt att föreslå att vi ska röka ut en tredje ulv nu
Varför? Vi måste ta ut båda ulvarna för att vinna. Är det inte bättre att vänta med väntarulven, så vi behåller vårt väktarunderstöd så länge som möjligt?

Sedan undrar jag om Stradh körde ett avancerat stunt och påstod att han siade en riktig ulv. Om vi hade röstat it Ompetigo som röd så hade vi aldrig trott på Anthrox siarclaim! I så fall är inte Impetigo så grön som jag vill att han ska vara
Jag undrade också det ett tag, men det hade varit en rätt dålig ulvplan att offra både Strad och Impe för att få ut Anth. Så möjligt men knappast troligt.

@Basenanji detta är planen:

1. Vi röstar ut någon av Octa, Impe, Brynolf eller BM. Jag föreslår Brynolf eller BM.
Får vi träff på ulv är det jättebra. Då går vi vidare till väktarna. Annars måste vi skjuta av ett skott till.
2. Samtidigt väktar Sidd/Sysp dig. Då tvingar vi ulvarna att nattmörda någon av Octa, Impe, Brynolf eller BM som inte blir utröstad. Så om vi röstar ut fel har vi en 50/50 kommande runda som sämst.
3. Sedan går vi efter den falska väktaren.

Din plan är inte heller så dum och mer sejf i att vi till 100% får ut ulv nästa runda om vi missar nu. Hmm jag vet inte jag är fine med båda.

Hjälten Sidd har en tanke:
Basse är grön👍
Jag Väktar Basse😇
Då får ni en spelare fortsatt med som ni vet är grön👍
Om ulvarna Nattmördar mig så har ni hittat ulvSysp.
Dock förloras ett Väktande av er andra 4. Varav 1 är ulv.
Men vinsten är ett lyckat Väktande och ni har Basse 100% med er nästa runda.
Det är väl bättre än att jag chansar.
Basse vill ju tydligen göra en sak av att jag inte förstår att vi spelar som ett lag.
Här kan jag nu alltså offra mig för allas vår flyttgubbe🏋️‍♀️

Låter det ok?
Pessimist-bynolf tror dock att ulvarna då kommer mörda ett peon (Impe sannolikt), för att inte avslöja vem av väktarna som är scum. Bättre att inte avslöja vem man väktar i förväg.

Ska vi tillbaks till siarna kanske? Det är mer sejf och vi vet till 100% att det i sämsta fall kommer leda till en 2 bybor mot 1 ulv sista rundan. I bästa fall vinner vi redan nästa.

Good enough för mig.

Röst: @Sysp

@Basenanji detta är planen:

1. Vi röstar ut någon av Octa, Impe, Brynolf eller BM. Jag föreslår Brynolf eller BM.
Får vi träff på ulv är det jättebra. Då går vi vidare till väktarna. Annars måste vi skjuta av ett skott till.
2. Samtidigt väktar Sidd/Sysp dig. Då tvingar vi ulvarna att nattmörda någon av Octa, Impe, Brynolf eller BM som inte blir utröstad. Så om vi röstar ut fel har vi en 50/50 kommande runda som sämst.
3. Sedan går vi efter den falska väktaren.

Din plan är inte heller så dum och mer sejf i att vi till 100% får ut ulv nästa runda om vi missar nu. Hmm jag vet inte jag är fine med båda.
Ok ja, det är bra att tvinga ulvarna att mörda ett peon, så Sidds ide kan nog vara ok.

Tex mördar de Impe och vi hänger mig. Då har vi BM mot Octa kvar nästa runda. Inget självklart val, men båda väktarna är ju kvar.

Om ulvarna fintar och mördar en väktare istället så hänger vi bara den andra väktaren.

Ska vi tillbaks till siarna kanske? Det är mer sejf och vi vet till 100% att det i sämsta fall kommer leda till en 2 bybor mot 1 ulv sista rundan. I bästa fall vinner vi redan nästa.

Good enough för mig.

Röst: @Sysp
Du har fortfarande inte förklarat varför lågflygar-sysp är mer sus än papphammar-outnings-sidd?

Du har fortfarande inte förklarat varför lågflygar-sysp är mer sus än papphammar-outnings-sidd?
Jag har skrivit massa poster om det.

1.Sysps claim är jättedåligt timeat. Fanns ingen anledning att göra det då. Sidd hade dessutom uppmanat den andra väktaren att inte outa. Ingen bra timing där.
Det är också upplagt för en ulv att snabbt claima innan den tredje riktiga väktaren kliver in.
2. Sidd har vad jag vet aldrig fejkclaimat poweroll.
3. Sysp kan jag definitivt se försöka ge sig på ett sådant stunt. Det är alltså i min mening större sannolikhet att Sysp skulle fejkclaima än att Sidd skulle göra det.
4. Sidds claim är för dåligt för att komma från ett koordinerat ulvlag. = Förvirrad bybo på Sidd.
5. Se min post från tidigare denna runda.
@Sysp varför tar du inte ställning? Det är ulvigt att du nästan alltid är tvåa på bollen. Om du är bybo-väktare är det dags att kliva in i leken. Om vi tar denna runda som exempel så börjar Sidd med att rösta på dig och försöka få ut dig.
Jätterimligt då (om han är bybo) vet att du är ulv.

Trots att DU VET EN ULV försöker du inte ens anstränga dig det minsta för att vi ska rösta ut den jäkeln. För mig går det inte ihop. Du spelar väldigt avvaktande där du försöker lyssna in gruppen. Que? du borde ju vilja leda, du känner till en ulv men väljer att passivt inte söka konflikt.
Att Sysp inte vill dreva ut Sidd utan lågflyger och undviker konflikt är talande.

Hörni, risk för lågintensiv runda. Det här är kärnan:ska vi rösta ut Sysp/Sidd eller någon annan?

Så här skriver Sysp:

…och i min läsning blir det ulvigt att föreslå att vi ska röka ut en tredje ulv nu. Men jag kan ha fel! 🙂

ALLAHOPA! SVARA HUR DU TÄNKER:

✅ Ja, jag vill rösta ut någon av Sidd eller Sysp.

❌ Nej, jag vill inte rösta ut någon av Sidd eller Sysp. Jag vill röka ut den tredje ulven!
Jag föreslog ju att jag p Sysp skulle köra dansbattle.
Det var lite röster som kom in i början av rundan.
Vi struntar i Sidds ochSysps röster som är självklara.

Jag fick en känsla av att debatten rätt snabbt lutade åt att Octa, Impe och Basse ville dreva ut Sysp. BM verkade typ följa dessa.

Brynolf röstade direkt utan motivering på Sidd.

Debatten där då visade nog att Sysp (som lågflög) inte skulle ha så mycket att vinna på dansgolvet mot ”🕺Kingen”.

Där då började några snacka om att i stället dreva de fyra löshästarna i hagen: Octa, BM, Impe, Brynolf.

Kolla tillbaka vem/vilka som argumenterade fram det?

Nu har dock Beynolf fått mest röster så ulvarnas plan att typ rädda Sysp verkar för tillfället betyda att Brynolf ligger risigt till.

Så ser jag det på liret här nu på morgonen😇

Jag tror ulvarna vill ha kvar den falska Väktaren i spel så länge som möjligt.
Sysp må hålla sig undan när det passar men jag anar att Sysp kan delta om denne vill.
De har också problem med att Nattmörda Sidd då de på så sätt avslöjar Sysp.

Om inte jag Väktar Basse den här natten så försöker de nog Nattmörda denne (för att slippa att grönBasse Väktar): skål på den Vinmuggen ulvabus🍷

Brynolfs påstår sig varit djupt ner i Kaninhålet när vi fick ihop ett bra byamove som klippte ulvStrad: det var ju lite hallelujah stämmning där sista timmen för oss bybor. Det lutar mer åt att Brynolf kröp ner i ett ulvagryt👹

Back