Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 3

Sedan undrar jag om Stradh körde ett avancerat stunt och påstod att han siade en riktig ulv. Om vi hade röstat it Ompetigo som röd så hade vi aldrig trott på Anthrox siarclaim! I så fall är inte Impetigo så grön som jag vill att han ska vara. 😬

(Det är nu som ni vid sunda vätskor ska tala om att jag övertänker och är onödigt paranoid!)
Vi har redan gått igenom detta denna rundan.

R2 - impe ut som ulv
R3 - antgrox ut grön
R4 - Stradh ut som ulv

Det är inte en viabel ulvplan.

Börjar sätta sina spår med tre ulvspel på fyra veckor, inte mest tid att lira under arbetsdagarna tyvärr och på kvällarna är det aktiviteter 😕

Jag är fortfarande mot att rösta ut väktare nu (ja, även Sidd då som är ulv för det är ju inte 100% att han ryker). Jag tycker det är svårare för ulvarna med alla väktarna kvar i spel och att vi ska väkta utan insyn för då ökar chansen att vi stoppar ett nattmord. Nu är siaren ute så det enda vi riskerar att blocka är varandra och stoppar vi ett mord på det sättet så är det ju uppenbarligen värt det.

Sidd vill ju att vi ska börja dansa väktardans nu och det hade jag också om jag var ulv, det är bättre förutsättningar för nattmordet om han får ut mig.

Jag sitter och velar mellan Octa, Impe, BM och Brynolf som sista ulv. Har inte hittat mycket i det jag hunnit läsa.

Octa inga direkt rödande grejer, låter vettig förutom att han shortcutar rätt mycket runt mig och Sidd och vad vår aktivitet / brist på aktivitet kan innebära, lite tunnel på sin tidiga idé om att jag är ulv? Mest grön ändå.

Impe är grön om inte Stradh fick jättefeeling men Stradh högg ju på Sidd också som jag vet är ulv så jag vet inte. Det verkar osannolikt att Stradh spelar på att röda båda sin kompisar men outandet var ju jätteskumt så jag fattar inte logiken annars.

Big Mama ganska osynlig men vettig när hon är inne, kan vara ulv.

Jag tycker Brynolf har spelat väl grönt för att vara ulv, känns osannolikt med tanke på aktiviteten. Tar emot att rösta här för att rädda mig själv, för jag tror det är fel.

Jag gör så här (satsar på att Stradh har gjort en gambit):

Röst: @Impetigo

Sedan kan jag tänka mig att ulvarna nu — åtminstone ett tag — försöker styra bort från Sidd/Sysp. Om ulvarna kunde få slippa den diskussionen så är de glada. De vill vinna tid.

Strad R2:

Låtsas jeteförvånad över att inte en väktare dog.

Lättar på pressen på Sidd litegrann, men anklagar honom för att ha vaskat sitt väkt. Fortsatt inne på sidd/impe som ulvpar.

#190 försöker kasta skit på oss som röstade ut Fjodde (brynolf, anth, sidd, octa)

Bråkar rätt hårt med Anth om varför han låg kvar med dödröst på sidd när han kunde ha räddat fjodde istället. Brynolf hakar på Anth och lägger en röst på Strad. Då kommer hans siarclaim och rödpek på impe. Sen försvinner han helt.

Ok, så fortsatt retorik mot sidd och impe. De är nog gröna båda två.

Att jag är med och pressar strad till den outningen tycker jag är grönande för mig. Det var liksom ingen bra outning. Självklart skulle den riktige siaren kliva fram, och som vi redan konstaterat så vore en teoretisk ulv-anths claim en ännu sämre outning, eftersom den hade offrat två ulvar mot en siare. Det hade aldrig gått att övertyga byn om det (även om somliga hrm var lite långsammare att bryta ned sina biases) Så varför skulle ulv-brynolf vara med och pusha fram en sån dålig situation för ulv-strad? Nope. Grönt här.

....

Jag tror faktiskt jag vill gröna sidd och impe av det här. Och om sidd är grön så är octa också lite grönare. Vilket gör att jag vill hänga BM och Sysp helt plötsligt.

Bra genomläsning! Rimmar mycket med mina intryck under r2 (jag hinner nog inte lösa tioöbaka själv som sagt). Att du Brynolf la röst med Ant-Boxx på Stradh väger tungt i min bok. Jag har ju hela tiden häbdat att Stradhs outande kom med ryggen mot väggen och det tror jag fortafarande även om jag vet att det tydligen bara låg tvp röster på honom. Jag tror knte att ulvarna ville trycka honom mot väggen och sen outa.

Börjar sätta sina spår med tre ulvspel på fyra veckor, inte mest tid att lira under arbetsdagarna tyvärr och på kvällarna är det aktiviteter 😕

Jag är fortfarande mot att rösta ut väktare nu (ja, även Sidd då som är ulv för det är ju inte 100% att han ryker). Jag tycker det är svårare för ulvarna med alla väktarna kvar i spel och att vi ska väkta utan insyn för då ökar chansen att vi stoppar ett nattmord. Nu är siaren ute så det enda vi riskerar att blocka är varandra och stoppar vi ett mord på det sättet så är det ju uppenbarligen värt det.

Sidd vill ju att vi ska börja dansa väktardans nu och det hade jag också om jag var ulv, det är bättre förutsättningar för nattmordet om han får ut mig.

Jag sitter och velar mellan Octa, Impe, BM och Brynolf som sista ulv. Har inte hittat mycket i det jag hunnit läsa.

Octa inga direkt rödande grejer, låter vettig förutom att han shortcutar rätt mycket runt mig och Sidd och vad vår aktivitet / brist på aktivitet kan innebära, lite tunnel på sin tidiga idé om att jag är ulv? Mest grön ändå.

Impe är grön om inte Stradh fick jättefeeling men Stradh högg ju på Sidd också som jag vet är ulv så jag vet inte. Det verkar osannolikt att Stradh spelar på att röda båda sin kompisar men outandet var ju jätteskumt så jag fattar inte logiken annars.

Jag tycker Brynolf har spelat väl grönt för att vara ulv, känns osannolikt med tanke på aktiviteten. Tar emot att rösta här för att rädda mig själv, för jag tror det är fel.

Allt här är svagt. Svagast är nog ”det är juninye 100% att Sidd åker om vi röstar ut honom.”

Jag skulle ändå precis flytta över men detta hjälpte på traven:

Röst: @Sysp

Jag har ju hela tiden häbdat att Stradhs outande kom med ryggen mot väggen och det tror jag fortafarande även om jag vet att det tydligen bara låg tvp röster på honom. Jag tror knte att ulvarna ville trycka honom mot väggen och sen outa
Tja, ryggen mot väggen i avseendet att deras väktar-gambit inte funkat åtminstone. Strad själv var knappast i farozonen att åka ut i det där läget.

Sysp R1

Vill outa enbart väktarna. Byboig ide tycker många, särskilt jag och Octa går igång som fan på den.

#57 tonar ned risken för fejkclaims

Tar upp wall-off-text blajpost.

#334 är sysps reaktion på sidds outning. Han vill ha klarhet i vad som outats och inte. Och undrar varför Sidd vill att andre väktaren inte outar.

Vill ha lite "koordination"

Tycker Basse är knep som röstar på Sidd innan fler väktare klivit fram.

Tycker sidd har fel som vill centralstyra väktandena.

Outar väktare vid 18-tiden och försvinner sedan. Röstar på Basse och ligger kvar där.

Jaha... Alltså det känns byboigt men som sagt skralt. Att Sysp röstar på Basse är rimligt i det där läget, det var innan basse outade själv. En ulv-sysp borde kanske hellre ha pushat mot sidd ihop med stradh för att försöka få ut väktaren, men lite vanskligt också att lägga för många ägg i samma korg.

Sen är det förstås det här med tajmingen av outningen som vi redan varit inne på. Om sidd är bybo så kan inte ulvarna vänta alltför länge med att counterclaima. De måste smida medan järnet är varmt.

Men om sidd nu är ulven så är det åas en rimlig outning som sysp gör, tycker jag.

Alltså att vilja riska väktarna är ju blodtörstigt, jag inser det, men om ni får läsa det som att jag prioriterar att få ut ulvar. Så här:

”Basse vill att byn först och främst töstar ut ulvar än skyddar möjligheten att hindra deras nattmord”.

Alltså att vilja riska väktarna är ju blodtörstigt, jag inser det, men om ni får läsa det som att jag prioriterar att få ut ulvar. Så här:

”Basse vill att byn först och främst töstar ut ulvar än skyddar möjligheten att hindra deras nattmord”.
Men väktarulven finns ju kvar medan vi jagar peon-ulv. Han går ingenstans. Och jag skulle uppskatta lite artilleriunderstöd medan vi jagar peon.

Tja, Impe KAN vara ulv. Men det är många lager vin att vada igenom i så fall. En enklare förklaring är att han INTE är ulv. Ockham osv.

Så här: @Sysp ligger lågt nu* och är vår troligaste ulv. Låt oss ta ut honom nu.

Sedan kan vi jaga peons.

* Sysp, du får mer än gärna posta en utförlig grön-rödlista över kvarvarande deltagare.

Hähä. Nä ni har ju inte skött er så bra hittills. Men sannolikheten att ni ska lyckas med nåt blir ju högre ju färre spelare som är kvar i spel, så det där är ju inget argument för att börja massakrera väktare.
Inte ens 100% är tillräckligt för Framgångståget!

Vi vill vara 200% säkra! 💪💥👌

Så här: @Sysp ligger lågt nu* och är vår troligaste ulv. Låt oss ta ut honom nu.

Sedan kan vi jaga peons.

* Sysp, du får mer än gärna posta en utförlig grön-rödlista över kvarvarande deltagare.
Det var väl det jag gjorde? Förutom Sidd (blodsröd) och Basse (snorgrön).

Alltså det är rätt många som spelar på att jag inte är med alls och inte tycker saker. Jag deltar så mycket jag kan. Se listan ovan för mina tankar om kvarvarande spelare.

Jag har svårt att se Brynolf som röd utifrån hur spelet har gått och tycker inte att det känns bra att rösta på honom. Naturligtvis får jag ju ändra till Brynolf i slutändan om jag faktiskt kan rädda mig på det, vi kan inte sumpa ena väktaren, så mycket tid har vi inte.

Det är naturligtvis problematiskt att supergröna Basse är inne på att rösta ut väktare nu men även gröna spelare kan ha fel i strategi, jag tycker fortfarande det är hål i huvudet att riska väktaren i onödan.Hur säkra är ni på mig som ulv egentligen gentemot Sidd? En del är ju väldigt redo att rösta ut mig men en av er förutom Sidd är ju också ulv.

Äh sorry @Sysp jag läste slarvigt, nu såg jag listan!

Jag är för övrigt helt med på att du prioriterar äktenskapslyckan framför varulvsspel! Helt rätt! ❤️

(Eller så går du all-in på att göra varulvsspel till en familjegrej som Siddan et al.! Vill din fru vara med i mitt spel nästa månad? Hon kan få välja fraktion om hon vill! 😃😉)

Back