Brynolf
Noga utvald snuskhummer
Du behöver förklara vad du ser som gör Sysp rödare än Sidd. Ditt försvar av skumma väktare är väldigt suspekt.Då ligger jag kvar på Sysp!
Du behöver förklara vad du ser som gör Sysp rödare än Sidd. Ditt försvar av skumma väktare är väldigt suspekt.Då ligger jag kvar på Sysp!
Jag tycker Octas plan låter som vettigast på bordet just nu. Spelar alltså ingen jätteroll vem av Octa, Impe, BM, Brynolf som blir utröstad först nu. Bara hålla tummarna för att det blir en ulv och inte en bybo. Jag tror jag kommer rösta på den som Octa röstar på, som det känns just nu.Problemet är ju att om väktarna väktar varandra slås dom ut. Så väktarna själva blir ju lite av ett öppet mål för nattmord. Dvs Basse för han är ju 100% grön. Om de nattmördar dig vet vi ju att Sidd måste vara ond så det kommer inte hända.
Med det sagt är det bara fyra spelare som är aktuella för nattmord om vi röstar på någon av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Då kommer de mörda antingen Basse eller någon av de tre andra som inte röstas ut.
Om vi röstar ut någon av er siare är det fler spelare i gruppen som kan nattmördas, dvs Basse, Impe, BM, Brynolf, Octa och den av Sidd/Sysp som inte blir utröstad.
Vi har därför en lite bättre sannolikhet att lyckas med väktande ifall vi röstar ut någon av Octa, Impe, BM och Brynolf. VI röstar ut någon av oss samtidigt som Sysp/Sidd väktar någon av Octa, Impe, BM, Basse och Brynolf.
Jag föreslår att ni väktar någon av Basse, Impetiog eller mig då jag är rätt säker på att antingen Brynolf eller BM är ulvar.
Basse får också väkta vem han vill av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Hur låter detta? Alla bybor får gärna kommentera denna plan!
Du vet att när Strad falskoutade sig som Siare så tänkte väl ulvlaget att den riktige Siaren skulle komma fram.
Trodde och hoppades de att den riktige Siaren skulle vänta till sista minuten?
Så att Impe (som Strad påstod var röd) skulle röstas ut?
Hade Anth väntat till sista minuten så skulle byn inte hinna/vilja byta.
Det borde ulvlaget funderat ut.
Alltså offrade sig Strad för att locka fram Siaren.
Strad visste att vi skulle sitta här nu och fundera på det där rödSiandet. Direkt rundan efter nu i R3.
Som du säger så ljög Strad om att vara Siare.
Vad gäller Strads påstådda färg på Impe ger jag det inte mycket. Skulle vara den lilla detaljen att en ulvStrad inte skulle sätta en ulvkompisImpe i strålkastarljuset så där. Alltså liiiiite grön av det men…
Vi behöver kolla över andra ideer och ställningstagande i Impes spel än vad Strad påstod.
Det här tror jag även @Impetigo kan hålla med om?
Om du åkt som röd hade ju strad grönats en stund, och vi hade hängt Ante också innan vi insett vårt misstag.Om jag åkt som röd hade ju både jag och Stradh varit körda och spelet förlorat för ulvarna.
Jag tror jag kommer rösta på den som Octa röstar på, som det känns just nu.
Hjälten Sidd har en tanke:
Basse är grön
Jag Väktar Basse
Då får ni en spelare fortsatt med som ni vet är grön
Om ulvarna Nattmördar mig så har ni hittat ulvSysp.
Dock förloras ett Väktande av er andra 4. Varav 1 är ulv.
Men vinsten är ett lyckat Väktande och ni har Basse 100% med er nästa runda.
Det är väl bättre än att jag chansar.
Basse vill ju tydligen göra en sak av att jag inte förstår att vi spelar som ett lag.
Här kan jag nu alltså offra mig för allas vår flyttgubbe
Låter det ok?
Fine, får återkomma imorgon på det.Det går inte att resonera så här som bybo. Det blir helt omöjligt för byn att hitta ulvar om bybor röstar ”som nån annan”.
Den viktigaste poängen med rösten är inte var den ligger utan hur man motiverar den.
Hmmm…Problemet blir då att ulvarna får välja fritt vem de vill mörda förutom Basse iom att Basses förmåga blockeras.
Finns inte så mycket att gräva i där. Vilket är talande i sig.
Impetigo vad händer? Väldans vad negativ och skeptisk du blivit nu i R3.Jag oroar mig lite över att det blir ont om tid i morgon. Jag vill lösa tillbaka r1 och r2 men kommer nog inte hinna.
Jag har sett en massa rödande på både Octa och Brynolf och en del grönt mellan varven i nån slags julgranspsykos.
Jag har inte sett så mycket grönande på BM, inte heller lika mycket rödande som på de ovan nämnda.
Jag gör så här tills vidare:
Röst: @Brynolf
Jag är faktiskt helt fine med att vi skickar BM istället för dig. Min teori bygger ju på att en av er är ulvar och får vi färg på den ena så får vi även färg på den andra.Finns inte så mycket att gräva i där. Vilket är talande i sig.
Just ang rösta ut Impe hade jag snurrat in mig i en tanke att det är bättre att hänga honom för att få färg på strad&anth, än att riskera att hänga den äkta siaren. Sen hade jag missat några faktorer som gjorde det ganska självklart att Anth var bybo.@Brynolf varför var du så skeptisk och ville att vi skulle rösta ut Impetigo i R2 även efter att Anthrox outade?
Nej, som sagt så var det ett bryskt och mycket obehagligt uppvaknande när Anth kom och raserade mitt mysigt inredda kaninhål. Ärligt talat, det är skitjobbigt att behöva ställa om mentalt sådär. En massa biases som man behöver bryta ned och så.Men du var inte alls så pepp utan tyckets nästan vara lite besviken över situationen.
MenSå slutet av R2 rödar dig rejält i mina ögon
Hur ska du ha det? Är det rött eller grönt att vara negativ och skeptisk?Impetigo vad händer? Väldans vad negativ och skeptisk du blivit nu i R3.
Dock grönar det dig då det inte finns någon ulv-logik i att hålla på så.
Ok, du kan använda samma argument mot Octa i så fall.Jag är här nu:
@Impetigo och @Octagonal (se bla post R1:162) läser jag som gröna.
Jag är då på att dreva mellan BM och Brynolf.
BM får vi väldigt få poster från så det är ju svårt men det lilla vi ser är ju inte rött i alla fall.
Denne lägger sig helt aprak full av Coccilana bara sådär.
Eftersom jag vet att Sysp är röd så tittar jag lite på liret så å ser att R1 börjar med att denne vill att Väktarna ska outa och där är Brynolf med påt. Kan det här varit en ulvtaktik? Att gräva fram Väktarna. Jag var ju inte så svår att locka fram (byboAnths post sporrade mig) och där högg Sysp direkt.
Denne hade alltså laddat för Väktar-krig.
Brynolf eldade kanske på för att sätta det i verket?
Röst: @Brynolf
Jag börjar där. Brynolf röstar ju på mig vilket svider lite.
Ni är olika spelare och det är olika kontexter. Du lever ju med brasklappen att om vi röstar ut en grön BM så är du näst på tur. Så om det händer behöver du ha sått tvivel mot antingen mig eller Impe för att överleva en runda till och därmed vinna. Och det är skillnad på att vara skeptisk nu i R3 och att försöka rädda Stradh i R2 vilket var vad du gjorde. Så en dålig jämförelse.Hur ska du ha det? Är det rött eller grönt att vara negativ och skeptisk?
Brynolf jag vill tro att du är tillräckligt luttrad för att hantera en härlig vändning och samtidigt njuta av åkfärdenNej, som sagt så var det ett bryskt och mycket obehagligt uppvaknande när Anth kom och raserade mitt mysigt inredda kaninhål. Ärligt talat, det är skitjobbigt att behöva ställa om mentalt sådär. En massa biases som man behöver bryta ned och så.