Octagonal
Swashbuckler
Så är det ju faktiskt...Fast Basses väkt kommer blockas av den andre väktaren då.
Så är det ju faktiskt...Fast Basses väkt kommer blockas av den andre väktaren då.
Har du redogjort för varför du tycker Sysp är rödare än Sidd?Då ligger jag kvar på Sysp!
Snacka om att fega ur.Det löttaste kanske bara är att köra på läktarens och Anthrix spår och rösta ut Sidd ändå.
Jag höngde inte med fullt ut i diskussionerna om sysp och sidd förra rundan, fokuserade på mig och stradh i min snabba läsning, men det är ju rätt tunga gröna namn som könt sig rätt säkra på Sidd.
Njae, har jag? I början hade vi liknande tankar om outning men sen har vi nog växt ifrån varandra.Du har ju haft mig som grön hela spelet? Vad hände i slutet av R2 som har fått dig att vända?
I mina ögon mycket märkligt och rödande av dig nu.
Det här hänger jag inte med på. Jag och Sidd skulle båda singla slant om att vänta Anth eller Basse. Du menar att jag eller Sidd skulle claima att vi väktat Anthrox när denne blev mördad och nu ger du Sidd grönpoäng för att han sa att han väktat Basse först? Vad menar du ens? Bybo eller ulv, det var väl ett självklart svar?Väktardans! Det du har emot dig nu också är att Sidd var först på bollen med väktande av Basse.
Alltså, Anthrox åkte ju, han hade kanske kunnat vara kvar om vi inte gjorde det transparent hur vi tänker. Jag tycker vi omvärderar om vi ska ge ulvarna scenarion de kan räkna på, har de inte svårare om väktarna väktar blint?Rösta ut peon denna runda! Basse väktar en peon, väktare #2 väktar en peon ELLER basse
Jo det är faktiskt sant!Det här hänger jag inte med på. Jag och Sidd skulle båda singla slant om att vänta Anth eller Basse. Du menar att jag eller Sidd skulle claima att vi väktat Anthrox när denne blev mördad och nu ger du Sidd grönpoäng för att han sa att han väktat Basse först? Vad menar du ens? Bybo eller ulv, det var väl ett självklart svar?
Det blev ju en gamble. 50/50 så dom chansa ju som bara den.Alltså, Anthrox åkte ju, han hade kanske kunnat vara kvar om vi inte gjorde det transparent hur vi tänker. Jag tycker vi omvärderar om vi ska ge ulvarna scenarion de kan räkna på, har de inte svårare om väktarna väktar blint?
Jo det är klart. Men det känns ju halvers att ge massa info i onödan till dem. Lite som att begränsa vilka lösenord man kan välja för att de ska bli ”säkrare”.Det blev ju en gamble. 50/50 så dom chansa ju som bara den.
Ja. Det är nog smartast att låta väktarna leva så länge som möjligt, som vi tänkte från början.Vi är sju kvar varav två ulvar. Det borde ju vara rätt svårt för ulvarna att sätta ett mord till på fem pers ifall vi har två väktare som kan väkta vem som helst.
Problemet är ju att om väktarna väktar varandra slås dom ut. Så väktarna själva blir ju lite av ett öppet mål för nattmord. Dvs Basse för han är ju 100% grön. Om de nattmördar dig vet vi ju att Sidd måste vara ond så det kommer inte hända.Vi är sju kvar varav två ulvar. Det borde ju vara rätt svårt för ulvarna att sätta ett mord till på fem pers ifall vi har två väktare som kan väkta vem som helst.
Du vet att när Strad falskoutade sig som Siare så tänkte väl ulvlaget att den riktige Siaren skulle komma fram.Trots att Impetigo inte vågar lita på nån får vi räkna Impe som god detta spel. Stradh siade Impetigo som röd. Och vi vet att Stradh är ond och med största sannolikhet ljög för att vi skulle rösta ut en grön Impetigo.
@Impetigo vad säger du om detta? Du skrev en liknande plan. Vi maximerar sannolikheten för ett lyckat väktande.Problemet är ju att om väktarna väktar varandra slås dom ut. Så väktarna själva blir ju lite av ett öppet mål för nattmord. Dvs Basse för han är ju 100% grön. Om de nattmördar dig vet vi ju att Sidd måste vara ond så det kommer inte hända.
Med det sagt är det bara fyra spelare som är aktuella för nattmord om vi röstar på någon av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Då kommer de mörda antingen Basse eller någon av de tre andra som inte röstas ut.
Om vi röstar ut någon av er siare är det fler spelare i gruppen som kan nattmördas, dvs Basse, Impe, BM, Brynolf, Octa och den av Sidd/Sysp som inte blir utröstad.
Vi har därför en lite bättre sannolikhet att lyckas med väktande ifall vi röstar ut någon av Octa, Impe, BM och Brynolf. VI röstar ut någon av oss samtidigt som Sysp/Sidd väktar någon av Octa, Impe, BM, Basse och Brynolf.
Jag föreslår att ni väktar någon av Basse, Impetiog eller mig då jag är rätt säker på att antingen Brynolf eller BM är ulvar.
Basse får också väkta vem han vill av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Hur låter detta? Alla bybor får gärna kommentera denna plan!
Kanske det. Jag tycker nog ändå vi gjorde det riktigt tufft för ulvarna förra rundan. Tvingade dem att chansa på ett mord med 50%-ig block. Det är desperata ulvar som gör det draget.Alltså, Anthrox åkte ju, han hade kanske kunnat vara kvar om vi inte gjorde det transparent hur vi tänker. Jag tycker vi omvärderar om vi ska ge ulvarna scenarion de kan räkna på, har de inte svårare om väktarna väktar blint?
Snacka om att fega ur.
Bara för att du blivit nobbad nu på dansgolvet så ska du gå till tuffa grabbarna i baren å börja jiddra om att den där ”kingen på dansgolvet…bla bla bla…”
Ta lite ställning och rösta med motivering
…följ Brynolf med dennes starka motivering tex
Anth fastnade på mig av nån outgrundlig anledning och jag gav svar på nån kommentar.
Har du nån fråga så välkommen![]()
Det låter som min plan A tror jag så jag tror att det är vettigt.Problemet är ju att om väktarna väktar varandra slås dom ut. Så väktarna själva blir ju lite av ett öppet mål för nattmord. Dvs Basse för han är ju 100% grön. Om de nattmördar dig vet vi ju att Sidd måste vara ond så det kommer inte hända.
Med det sagt är det bara fyra spelare som är aktuella för nattmord om vi röstar på någon av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Då kommer de mörda antingen Basse eller någon av de tre andra som inte röstas ut.
Om vi röstar ut någon av er siare är det fler spelare i gruppen som kan nattmördas, dvs Basse, Impe, BM, Brynolf, Octa och den av Sidd/Sysp som inte blir utröstad.
Vi har därför en lite bättre sannolikhet att lyckas med väktande ifall vi röstar ut någon av Octa, Impe, BM och Brynolf. VI röstar ut någon av oss samtidigt som Sysp/Sidd väktar någon av Octa, Impe, BM, Basse och Brynolf.
Jag föreslår att ni väktar någon av Basse, Impetiog eller mig då jag är rätt säker på att antingen Brynolf eller BM är ulvar.
Basse får också väkta vem han vill av Octa, Impe, BM och Brynolf.
Hur låter detta? Alla bybor får gärna kommentera denna plan!
Sluta fulcitera, det har stått dödspaktkniven hela tidenFelskrivning, ”DÖDSPAKTSKNIVEN” ska det vara![]()