Det talar väl en del för hans rödhet att han försvann precis när en siare gått ut och rödat honom.Jag noterasde för övrigt att Impe höll på att läsa ikapp, men sen tycks han ha försvunnit igen, ungefär samtidigt som han borde ha kommit fram till Strads outning.
Nu är han och lajkar inlägg på sida 9. Oklart det här.Det talar väl en del för hans rödhet att han försvann precis när en siare gått ut och rödat honom.
Blir ett riktigt lotteri det här.Med en outad siare så lär nattmorden falla på en av väktarna va?
1. Ja, om vi inte får nåt tecken på motsatsen så är han ju helt klart rödsiad, och ska ut ut ut.1. Jag vill att vi röstar ut @Impetigo om inget annat kommer fram som ändrar läget.
2. Läktaren ska ge oss ett rött namn. Krångla inte till det här.
3. Sedan måste vi ta tag i tre amigos (dvs Sidd/Sysp/Basse).
Så här är det Basse.Fast hur ser du på att vi är tre som påstår oss vara väktare medan bara två är väktare?
Låt oss fantisera lite:
Vi röstar ut Sysp och han visar sig vara ulv. Fantastico! Jubelklang och hurrarop! Då kan vi också analysera vem som tyckte vad om vem! Hm! Vem försvarade ulven? Vem ville rösta ut den?
Om vi röstar ut Sysp och han visar sig vara bybo (o hemska öde) så..ta ut nån av Basse/Sidd. Och: Då kan vi också analysera vem som tyckte vad om vem! Hm! Vem försvarade ulven? Vem ville rösta ut den?
@Sidd jag förstår din ädla önskan att skydda siaren. Det är smart. Det är en på ritbordet fungerande och effektiv teori. Men Titanic sjönk. Broar kollapsar. Tåg spårar ut. Folk är idioter (tack och liv, vi är bara människor). Varulvsspelare beter sig dom orimliga höns på tjack. Några av oss kör med aurora-analys och rökelse.
Släpp planen! Gå på fakta! Rösta ut Sysp! (eller mig!)
Kom igen katten, det svänger ju!
Svarar på frågan, samt att @Sidd förtydligar sitt svar.Jag har fått följande svar på frågan "Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?":
@Anthrox - Sidd
@Sidd - Har en post men oklart om han vill att Basse eller Sysp ska ut i den
@Brynolf - Sidd
@StradhLestat - Sidd
@Octagonal - Sysp
@Basenanji - Sysp
@Impetigo
@Sysp - Basse
@Big Mama
Ser gärna att @Impetigo och @Big Mama Big
Jag är i valet och kvalet mellan Sidd och Basse måste jag säga.Jag har fått följande svar på frågan "Om det vore val idag, vilken väktare skulle du rösta ut?":
@Anthrox - Sidd
@Sidd - Har en post men oklart om han vill att Basse eller Sysp ska ut i den
@Brynolf - Sidd
@StradhLestat - Sidd
@Octagonal - Sysp
@Basenanji - Sysp
@Impetigo
@Sysp - Basse
@Big Mama
Ser gärna att @Impetigo och @Big Mama Big
Basse gör en ganska uppseendeväckande omvändning gällande powerroller i det här partiet. I början är han skeptisk till att de ska outa över huvud taget. Han brukar nog gilla att hålla powerrollerna dolda, så inget konstigt där. Sen blir han långsamt mer och mer övertygad fram till Sidds outning, då går han bananas på "Sidd ska ut, powerroller gör ändå ingen nytta och oavsett så är en ulv värd mer än en väktare, så klart Sidd ska ut, kom igen nu allihopa".
Klart man måste få ändra sig, men det är en rätt rejäl gir som tajmar bra in på att han plötsligt bestämmer sig för att fejkclaima siare själv. Makes
Men för i helvete! Jag ÄR Siaren. Impe är siad RÖD! Någon av väktarna hade jag hade jag tänkt sia ikväll, men det vette fan om det ger något när INGEN av dem åkte igår. Ulvarna var smarta och gav mig inte en 50/50 idag. Jag levde på hoppet att NÅGON av väktarna skulle åkt igår, för då kunde jag siat någon av de kvarvarande idag (Sidd mest troligt, då han känns fel, men oavsettt om han är grön så hade jag vetat att den andra är röd) och fått färg på två spelare, men det sket ni i. Det hade varit värt att få ut fel väktare igår till och med för mitt siande. Jag kan inte bränna två jävla rundor på att sia väktargate. Ett siande med tre i spel är 66% på att det inte ger något konkret mer än att JAG skulle känna till en grön spelare.
(blev en lkång toapaus för att skriva detta, nu måste jag till skrivbordet och jobba. Åter ikväll....
Eller öh, läktaren kan ju inte rädda oss från ulv-Stradh om den äkta siaren är kvar i spel. I så fall hänger vi Impe i blindo. Skulle ulvarna offra Stradh mot bybo-Impe, plus möjligheten att locka fram den äkta siaren? Möjligen ja, om de tror att den äkta siaren skulle kliva fram innan slutet av rundan.
Om vi väntar med att hänga Impe till nästa runda så vet vi säkert om Stratten talar sanning. Då har vi en garanterad ulv i Strad eller Impen att hänga nästa runda. Så även om två bybor dör nu i R2 så kommer vi garanterat överleva R3. Och sen har vi som sämst 1/3 ulv bland väktarna, plus en okänd till.
Både mig och @StradhLestat som ulv går väl ändå inte ihop?Jag har sysp som rödast av väktarna.
Om jag ska gissa på de tre ulvarna säger jag Sysp, Stradh och Impetigo![]()
Alternativ 1 - En till siare kommer fram nu direkt. Ok, vad gör vi då? Hänger Stradh? Grönar Impe? Hur vet vi vilken siare som är äkta? Ulv-strad måste ju veta att han skulle motbevisas. Även om vi vet att strad är ulv så är hans rödsiande av Impe en vinmugg. Nackdelen här är att siare #2 bara har ett siande att komma med. Fördelen är att vi direkt kan ta ställning och hänga en av dem.
Alternativ 2 - En till siare kommer fram i slutet av rundan. Vi måste förstås spara Impe till nästa runda i det här scenariot. Även här vet vi inte vilken siare som är äkta. Men den siaren som ploppar upp kommer rimligen ha två sianden att komma med. Men det tar alltså en runda extra och det har vi kanske inte riktigt tid med.
Alöternativ 3 - Läktaren visar kl 19:30 att den riktige siaren redan är död. Då hänger vi Stradh men Impe är fortfarande en vinmugg.
----------
Jag förespråkade tidigare alternativ 2, men just nu tycker jag det låter osmart. Vi behöver snabbast möjligt få färg på Stradh, så vi vet hur vi ska göra med Impe. Så jag tror det är bäst att eventuella andra siare kliver fram NU, så kan vi ta ställning mellan de två snabbt. Och tills vidare hänger vi Impe. Om en ÄKTA SIARE finns därute någonstans så se till att visa dig, så räddar du Impe. Om du väntar till slutet av rundan, hängs impe och vi kommer inte lita på dig.
Vad tror folk om den här tankespyan?
Jag noterasde för övrigt att Impe höll på att läsa ikapp, men sen tycks han ha försvunnit igen, ungefär samtidigt som han borde ha kommit fram till Strads outning.
Okej järhänder det grejer ja.
Röst: @Impetigo
Med en outad siare så lär nattmorden falla på en av väktarna va?
Detta är sus. Jag läste ikapp pånlunchen och ”föesvann 13.00 när lunchen tog slut. Sen hade jag rast typ 14.20 och löste lite till. Nu försöker jag lösa ikapp eesten.Det talar väl en del för hans rödhet att han försvann precis när en siare gått ut och rödat honom.