Varulv Vargbruari 4 Knäckande gryning: Runda 1

1/6 att blindpricka siaren men som också måste gå igenom två väktare och som om det misslyckas inte ger något positivt alls för ulvarna, samt ger byn två extra de facto-grönade spelare.
Ok, tack!

Jaja, piblic announcement:

”Basse tyker åkså att de e en bra plan att auta vektare”

Du brukar glida in sent i R1 men då brukar du ha stenkoll på läget och berätta hur det minsann ligger till. Vet inte om det direkt är rödande men en annan Impe vi ser nu✌️

Som sagt så förstod jag inte att vi var sent i r1. Jag trodde spelet nyss börjat.

Ulvigt? Tydligen enligt octa och brynolf. Varför ulvigt? Oklart.

Jag vet inte vad som är bäst vad gäller outningar. Jag är usel på att räkna på sånt här. Följer tråden och uppfattar Anths upplägg som vettigt.
So far.
Ulvarna (3 Basse!) sitter väl nu å filar på outningskalaset, vi kanske får 6 lirare som påstår sig vara powerroll: det kan vara bra för er som räknar på det här att ha med i beräkningarna 😇

P.S. En födelsedagssång som Happy Birthday landar ju med tanke på den vanligaste åhörarskaran (inte jazz-bågevningsreserven vanligtvis) på ett (tråkigt) durackord.
Själv drar jag gärna till med en 6a där på slutet med gitarren å wailar ut sången 🎶
Marlyn gjorde i videon ett snyggt shownummer med tjo&storband som byggde vidare där…själv fokuserade jag mest på om den dära höga tårtan skulle vingla till🎂

Som sagt så förstod jag inte att vi var sent i r1. Jag trodde spelet nyss börjat.

Ulvigt? Tydligen enligt octa och brynolf. Varför ulvigt? Oklart.
Outa siaren tycker jag är ulvigt i detta spel. Då har voffarna korn på siaren, och blir siaren väktad, så får vi inga sianden ändå...
Nää här luktar något blöt voffe i ditt resonemang... om du inte kan förklara det bättre...

Vimes började skriva mycket men har nu dragit sig tilbaka. Typiskt ulvigt!

RÖST: @Vimes

(pro tip: ja e ingen ulf)

Jag har inte haft så mycket att säga eftersom det inte händer så mycket här (+ att jag nog är rätt slut sedan förra partiet). Just nu har vi bara bollat olika outningsplaner fram och tillbaka. Jag tycker det finns fördelar med att outa, och fördelar med att inte göra det och så vidare. Så, det har inte funnits så mycket att hugga tag i tycker jag ärligt talat. Hoppas på bättre tryck i tråden (och i mitt huvud) imorgon.

Outa siaren tycker jag är ulvigt i detta spel. Då har voffarna korn på siaren, och blir siaren väktad, så får vi inga sianden ändå...
Nää här luktar något blöt voffe i ditt resonemang... om du inte kan förklara det bättre...

Bästa förklaringen är väl att peka på spel nummer två denna månaden.

Siaren outade inte. Ulvarna kunde outa siare. Ulvarna vann.

Bästa förklaringen är väl att peka på spel nummer två denna månaden.

Siaren outade inte. Ulvarna kunde outa siare. Ulvarna vann.
Visst vi har 2 väktare.... Men den de vaktar har ingen förmåga. Då blir vår siare värdelös. Ulvarna kan ligga på där med nattmord tills det går igenom och låta byn rösta ut sig själv under tiden

uppfattar Anths upplägg som vettigt.
Jag vill bara protokollföra att jag mest sammanställde och argumenterade lite i ämnet, och att det på det stora hela var en team effort som även @Brynolf och @Octagonal var delaktiga i, men kanske fram för allt så var det @Sysp som la fram idén först.

För det känns ibland som att jag får credd för smarta idéer bara för att jag postat om dem, och postat mycket (som jag alltid gör). Så just här är det ju Sysp som bör ha flest grönpoäng för tanken imo.

Visst vi har 2 väktare.... Men den de vaktar har ingen förmåga. Då blir vår siare värdelös. Ulvarna kan ligga på där med nattmord tills det går igenom och låta byn rösta ut sig själv under tiden

Alltså, varje gång ulvarna missar ett nattmord är det en stor grej. Varje missat nattmord är typ en extra utröstning vi får genomföra.

Om vi antar att vi bara röstar ut bybor:
- Med nattmord: 8-3, 6-3, 4-3, ulvvinst
- Utan nattmord: 8-3, 7-3, 6-3, 5-3, 4-3, ulvvinst

Jag vill bara protokollföra att jag mest sammanställde och argumenterade lite i ämnet, och att det på det stora hela var en team effort som även @Brynolf och @Octagonal var delaktiga i, men kanske fram för allt så var det @Sysp som la fram idén först.

För det känns ibland som att jag får credd för smarta idéer bara för att jag postat om dem, och postat mycket (som jag alltid gör). Så just här är det ju Sysp som bör ha flest grönpoäng för tanken imo.
Tack ❤️ Men jag börjar fundera på idén lite, blir det inte rörigt om ulvarna claimar väktare också när vi outar? Största delen av värdet med att outa brukar ju vara grönandet och den blir ju lite sådär om det blir motclaim. Men det är klart, ulvarna kan ju inte gärna claima både siare och väktare, då har vi ju två av tre redan någorlunda inringade. Eller ja, då behöver vi leta en ulv bland siarna, en bland väktarna och en bland övriga - det låter ju ganska görligt, särskilt om båda siarna ger oss sianden som vi vet om vi kan lita på när vi hittar rätt. Så antagligen kan inte ulvarna motclaima både siare och väktare för så många gratisskott har de inte att ge bort.

Tror planen att bara outa väktare i R1 fortfarande håller, men det hade varit bra att få in lite fler poster från lågflygarna så en outning imorgon eftermiddag låter ju rätt vettigt?

Ska vi försöka wall-of-text-blocka sistens outning vid deadline R1 (som nån föreslog, Impe? Octa?) eller ska vi vänta med outningen till slutet på R2 / början på R3 baserat på om siaren fick en träff?

Tack ❤️ Men jag börjar fundera på idén lite, blir det inte rörigt om ulvarna claimar väktare också när vi outar? Största delen av värdet med att outa brukar ju vara grönandet och den blir ju lite sådär om det blir motclaim. Men det är klart, ulvarna kan ju inte gärna claima både siare och väktare, då har vi ju två av tre redan någorlunda inringade. Eller ja, då behöver vi leta en ulv bland siarna, en bland väktarna och en bland övriga - det låter ju ganska görligt, särskilt om båda siarna ger oss sianden som vi vet om vi kan lita på när vi hittar rätt. Så antagligen kan inte ulvarna motclaima både siare och väktare för så många gratisskott har de inte att ge bort.

Tror planen att bara outa väktare i R1 fortfarande håller, men det hade varit bra att få in lite fler poster från lågflygarna så en outning imorgon eftermiddag låter ju rätt vettigt?

Ska vi försöka wall-of-text-blocka sistens outning vid deadline R1 (som nån föreslog, Impe? Octa?) eller ska vi vänta med outningen till slutet på R2 / början på R3 baserat på om siaren fick en träff?
Väktare får de ju gärna motclaima om de vill, för gör de det jan de ju inte längre mörda väktarna.
Samma sak gäller väl kanske siare. Har vi två siaroutanden i R2/R3 så har ju tekniskt sett vi ingen brådska att rösta ut någon av dem. Och då har de ju själva stängt möjligheten att kunna mörda siaren, eftersom deras falskclaim då blir uppenbart.

En sak vi kanske lite har glömt bort i sammanhanget. Har vi två siare behöver vi nödvändigtvis inte rösta ut en av siarna omedelbart bums.

Det enda vi inte vill är att siaren mördas innan han hinner outa. Så på så vis är det ju säkrast att outa nu i slutet av R1 förstås. Då får vi sannolikt färre sianden, men minimerar risken för att luras av en falsk siare.

Back